Mod- och DirectX 12-stöd kommer till Total War: Warhammer

Robot
Mod- och DirectX 12-stöd kommer till Total War: Warhammer

Men modda efter reglerna, eller få en pansarbeklädd fot i ändalykten.


Medlem
Mod- och DirectX 12-stöd kommer till Total War: Warhammer

Hyyyyype!

Games Workshop är ju notoriskt... uhm, låt oss använda uttrycket pinne insatt i ett lämpligt utrymme när det kommer till deras licens. Tror dock det är ett väldigt litet problem när det kommer till moddar om man inte har väldigt specifika smaker på sådant.

Medlem

Ska bli intressant och se om dem får DX12 att fungera bra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Antar då att moddarna kommer använda något annat än steam workshop. Tex mod nexus.

Medlem

Synd att det inte var Vulkan

Medlem

Och vad menas med att moddarna måste vara inom licensramarna? Det vore synd om det hämmade modskaparnas kreativitet.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Och vad menas med att moddarna måste vara inom licensramarna? Det vore synd om det hämmade modskaparnas kreativitet.

Om jag förstår det rätt måste det vara från Warhammer universumet eller din egen fantasi. Inga Game of Thrones moddar eller något liknande.

Visst, man kan använda annat än Steam Workshop för att komma runt det, men missköter folk detta finns det säkert en stor risk att uppföljarna inte har moddstöd vilket vore tråkigt.

Medlem

Det är sant. Huvudet på spiken.

Medlem

Om DirectX12-stöd ska komma i en patch lär vi knappast kunna förvänta oss några större prestandavinster. Dock är jag försiktigt optimistisk över de andra optimeringarna som stod i bloggen (http://wiki.totalwar.com/w/Optimisation_Blog). Har hört mycket av det här tugget innan, speciellt innan TW: Rome II som sen visade sig vara... överdrivna ska vi säga?

Trots detta är jag mycket förtjust i Warhammer-universumet och TW är en av mina favoritserier. Snälla CA fucka inte upp detta nu! >_<

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Ricomaniac:

Och vad menas med att moddarna måste vara inom licensramarna? Det vore synd om det hämmade modskaparnas kreativitet.

Om jag förstår det rätt måste det vara från Warhammer universumet eller din egen fantasi. Inga Game of Thrones moddar eller något liknande.

Visst, man kan använda annat än Steam Workshop för att komma runt det, men missköter folk detta finns det säkert en stor risk att uppföljarna inte har moddstöd vilket vore tråkigt.

Är du säker attt lotr och game of thrones moddar förbjudits? Har för mig att så länge modskparaen inte tjänar pengar på någon annans varumärke så får dom skapa vad fan dom vill.

Medlem
Skrivet av Flaxus:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Ricomaniac:

Och vad menas med att moddarna måste vara inom licensramarna? Det vore synd om det hämmade modskaparnas kreativitet.

Om jag förstår det rätt måste det vara från Warhammer universumet eller din egen fantasi. Inga Game of Thrones moddar eller något liknande.

Visst, man kan använda annat än Steam Workshop för att komma runt det, men missköter folk detta finns det säkert en stor risk att uppföljarna inte har moddstöd vilket vore tråkigt.

Är du säker attt lotr och game of thrones moddar förbjudits? Har för mig att så länge modskparaen inte tjänar pengar på någon annans varumärke så får dom skapa vad fan dom vill.

KAn nog snarare vara att games workshop inte vill ha det i ett warhammer spel, games workshop är lite lustiga med sitt varumärke.

Medlem

Någon som vet något om Mac-versionen? Vid tillkännagivandet för par år sedan var det både Mac & PC som gällde, men nu helt tyst om Mac.
(Och JA! jag vet Mac är en värdelös "spelmaskin", men så ser det ut för mig just nu).

1
Skriv svar