Total War: Warhammer

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Quelor:

Läser sällan hela texten i en recension, men började läsa denna och plötsligt var den slut.
Fantastiskt underhållande!
Gillar inte ens total war serien xD

Det var mycket fint sagt! Tar jag med mig till sängs.
Och tacka alla andra också för de glada tillropen.

Mycket bra!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Som man har längtat efter det här! 1998 spelade och njöt jag av Warhammer: Dark Omen. Sedan dess har jag väntat på att det här ska hända. Ett nytt riktigt Warhammer-spel.

Hoppas verkligen att det lever upp till förväntningarna. Av recensionen att döma finns det hopp!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Fan, Jocke Benett - det var länge sedan jag läste en såhär klockren recension på FZ.

Nu måste jag ju köpa spelet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Fantastiskt välskriven, underhållande och informativ artikel. Fick PC-Gamer vibbar från dess guldålder. Som Warhammer-nerd står det i brallan nu!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

En av de bästa recensioner jag någonsin läst, kudos!

Medlem

Riktigt riktigt bra recension! Thumbs up!
Får nog bli ett köp här. Första Total War spelet jag skaffar.

Medlem

Jag är missnöjd med recensipnen.

Varför? Nu Joakim fått så mycket positiva inlägg så jag är rädd att han snart exploderar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Stavar som en kratta gör jag med ser jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Varför fick den inte en 5a?
Jag tyckte recensionen var fylld av lycka, såg inte en enda sågning förutom när du skrev om dem gamla Total War titlarna.
Bara lite nyfiken

Medlem

Alltså recensionen är klok ren, tror inte nån som köper detta spel kommer bli besviken.

Tack som fan för ett grymt event, kände mig som min 10åriga son på julafton. Hade bara ett stort fett leende o lite fyrkantiga ögon när jag gick därifrån..

Medlem
Skrivet av Casio:

Varför fick den inte en 5a?
Jag tyckte recensionen var fylld av lycka, såg inte en enda sågning förutom när du skrev om dem gamla Total War titlarna.
Bara lite nyfiken

Joakim Bennet Artikelförfattare Admin i går, 16:21
Gambold skrev:
Låter som att jag kommer ha skoj många timmar med detta spel.

Men av ren nyfikenhet; med tanke på hur positiv recensionen är, vad saknades för att ge full pot i betyg?

För full pott ska varje cell i min kropp känna att "det här är perfektion, inget kan bli bättre än det här!" Där är jag inte riktigt. Det är bara väldigt, väldigt bra! Således det något försiktigare 4 av 5.

Avsaknaden av negativa aspekter resulterar inte alltid i toppbetyg. Allt kan vara extremt väl genomfört men ändå bara generera, säg, en trea. Det är charmen och förbannelsen med subjektiva betyg.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Casio:

Varför fick den inte en 5a?
Jag tyckte recensionen var fylld av lycka, såg inte en enda sågning förutom när du skrev om dem gamla Total War titlarna.
Bara lite nyfiken

Joakim Bennet Artikelförfattare Admin i går, 16:21
Gambold skrev:
Låter som att jag kommer ha skoj många timmar med detta spel.

Men av ren nyfikenhet; med tanke på hur positiv recensionen är, vad saknades för att ge full pot i betyg?

För full pott ska varje cell i min kropp känna att "det här är perfektion, inget kan bli bättre än det här!" Där är jag inte riktigt. Det är bara väldigt, väldigt bra! Således det något försiktigare 4 av 5.

Avsaknaden av negativa aspekter resulterar inte alltid i toppbetyg. Allt kan vara extremt väl genomfört men ändå bara generera, säg, en trea. Det är charmen och förbannelsen med subjektiva betyg.

Ahh missade detta, tack så mycket! Då förstår jag

Medlem

Nästan så ja hoppas på en regnig sommar i år. Men bara nästan

Medlem

Om man väcker odöda, väcker man någon som sover då?

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Om man väcker odöda, väcker man någon som sover då?

Den eviga sömnen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Lets make the undead, plain dead. Ser fram emot detta!

Medlem
Citat:

Innan jag ens har kört slut på Warhammer drömmer jag om nya expansioner och fortsättningen på trilogin. En helt ny värld har öppnat sig, och kanske sitter jag snart där och målar figurer inför en omgång tabletop-spelande.

Synd då att Games-Workshop döda warhammer fantasy battles pga Age of Sigmar. Detta hade kunnat vara den bästa reklamen någonsin för WFB.

Ambassadör
Xbox

Så här gör man en recension!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Brain:

Nice! Var tveksam till att införskaffa detta men nu känner jag mig säkrare.

Detta, Stellaris och den nya "The Witcher"-expansionen får helt enkelt bli sommarens lir.

Vänta med stellaris till mitten/slutet av sommaren, så moddare fått möjlighet att fixa ai och striderna.

Måste du spela redan nu, så är Beautiful Battles, Ai Rebalance samt Better Sector Mod moddar som är ett måste.

Paradox klåpade striderna rätt hårt, relativt mindre ändringar gör dom oändligt snyggare och mer intressanta. Istället för nuvarande klumpar där skeppen flyger rakt igenom varandra hela tiden.

BB modet har en nackdel dock, man vill faktiskt stanna kvar och se hela striderna nu. Vilket snor tid från byggandet.

Bilder från tförsta versionerna av moddet/workshop hemsidan.
Före

Efter

UI Overhaul 1080p är också grymt trevlig, ifall man kör den upplösningen.

Medlem

Kommer införskaffas på någon lämplig rea i framtiden, Hearts of Iron 4 kommer nog ta all tid jag eventuellt har i sommar och hösten. I Jul kanske det går att få loss spelet för en tredjedel av vad det kostar idag. Kanske har jag råd med nytt grafikkort också *suck*

12
Skriv svar