Overwatch – här är de populäraste hjältarna från betan

Robot
Overwatch – här är de populäraste hjältarna från betan
Medlem
Overwatch – här är de populäraste hjältarna från betan

Ingen kärlek för Junkrat? =(

Medlem

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Du får spela custom game, där har du full kontroll över vilka hjältar man får spela och om man får byta under matchens gång och en hel drös med andra inställningar. Nackdelen är att du får tacka hej då till exp.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Spelet är designat för karaktärsbyten från grunden så 'låsta' karaktärer har aldrig kommit på tal.

Mina personliga favoriter var Zarya och Phara.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Spelet är designat för karaktärsbyten från grunden så 'låsta' karaktärer har aldrig kommit på tal.

Mina personliga favoriter var Zarya och Phara.

Nä men jag hade förhoppningar vilket jag fortfarande har, custom game avslöjar de inställningar jag gärna sett som standard.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ingen kärlek för Junkrat? =(

Många pussar och kramar från mig! Junkrat var den hjälte som jag hade mest kul med under den öppna betan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag tycker Lucio var riktigt kul o köra med

Medlem

pudge var bäst

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Ska det vara låsta karaktärer så kräver ju ett annat system för att välja hjältar. Typ som i Dota 2, där man väljer/bannar varannan gång och att man ser vad motståndarna väljer.

Men jag gillar nuvarande systemet bättre. Det skapar mer variation och roligare matcher.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ingen kärlek för Junkrat? =(

Jag älskar fan Junkrat. Så jäkla fett att hålla en passage dränkt i bomber och en annan med fälla + mina. Sedan "rocketjumpar" man därifrån och snurrar igång the däck of doom. <3

Medlem

Spelade mycket Genji och Tracer men Zarya och Mercy är förbannat roliga också. Byter kvickt till Mercy ifall ingen annan spelar henne(eller om vi behöver healing) och till Zarya ifall vi har ett lag som kan reagera på hennes Gravitational Pull ultimate. (Och fan ALDRIG Tracer som Defender. Usch.)

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Ska det vara låsta karaktärer så kräver ju ett annat system för att välja hjältar. Typ som i Dota 2, där man väljer/bannar varannan gång och att man ser vad motståndarna väljer.

Men jag gillar nuvarande systemet bättre. Det skapar mer variation och roligare matcher.

Man tycker olika
Jag föredrar låsta karaktärer och att man måste bygga ett välrundat lag från start beroende på karta och spelläge.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tracer och Reaper blev snabbt favoriter, men även Zenyatta, om man har Symmetra eller Torbjörn, eller om motståndarna inte spelar widowmaker, eller Hanzo, eller Tracer, eller Roadhog.... Basically, Zenyatta är jävligt kul om ganska många faktorer uppfylls.

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Varför skulle det vara bättre om man inte fick byta?

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Quid:
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Ska det vara låsta karaktärer så kräver ju ett annat system för att välja hjältar. Typ som i Dota 2, där man väljer/bannar varannan gång och att man ser vad motståndarna väljer.

Men jag gillar nuvarande systemet bättre. Det skapar mer variation och roligare matcher.

Man tycker olika
Jag föredrar låsta karaktärer och att man måste bygga ett välrundat lag från start beroende på karta och spelläge.

Tycker olika indeed. Själv anser jag att karaktärsbytandet gjorde väldigt mycket positivt för spelet. Det var väldigt många matcher vi både vunnit och förlorat p.g.a det.

Då menar jag inte på ett dåligt vis. Vi har haft underläge rejält som både attackers och defenders så vi anpassar oss efter situationen och vad fienden spelar. Det börjar gå bättre, då skiftar de ut några av sina och så fortsätter vi sådär. Det händer dock sällan att det blir väldigt intensivt på det viset men älskade det.

Har fiendelaget en Bastion? Dags att ordna något som kan hantera honom.
Har fiendelaget en Widow? Skaffa något som kan lätt ta sig fram till henne och få bort henne.

Är fruktansvärt trött på låsta karaktärer från MOBAs ärligt talat.

Medlem

Most picked hero per roll eller är dom 4:a populäraste? Har svårt att tro att det är det senare då jag inte delar den uppfattningen.

Jag hade mer eller mindre skoj med att lira varenda hjälte i vilket fall, vilket är grymt imponerande. Bastion är kanske lite väl basic och Hanzo känns ju precis lika random luck spam som TF2 huntsman, men det är inget som stör mig avsevärt.

Har på tok för svårt att välja bara en favorit, men har väl haft som roligast med Roadhog antagligen. Eller Junkrat... Eller Symmetra... Eller Mei.

Så jag längtar till tisdag.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Varför skulle det vara bättre om man inte fick byta?

För att man då måste bygga ett välbalanserat lag från start, redo att hantera alla situationer med tydliga roller för spelarna.
I min mening blir det roligare så.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Själv tycker jag det hade varit bäst om man fick säg två byten per match eller så (per spelare). Generöst men utan att bli smått absurdt. Förmodligen är det där något som man kanske använder sig av i turneringar osv dock. Gillar verkligen hur väl man designat custom game.

Medlem

Bra spel men hade velat att matcherna håller längre än typ 10 minuter.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ingen kärlek för Junkrat? =(

jag och en kompis valde båda junk rat i en match, sedan valde resten av laget honom, och strax efter det blev motståndar laget det också :3

Medlem

Min favoriter som jag använde ofta var; Soldier-76, Widowmaker, McCree och Torbjörn Soldier-76 använde jag mest. Sen på Defense sidan så använde jag väldigt mycket Widowmaker, dock om det behövdes en builder så var Torbjörn guld.

De klasser jag hatade mest av alla var Tracer... Satan i gatan vad jobbig klass och möta. Teleporterar hit o dit, sen har hon en grej så hon åker tillbaka till en tidigare punkt och sen healar. Använder man hennes ultimate (bomben) plus med det sistnämnda så är hon riktigt lethal.

Hur som helst så ser jag framemot spelet! Kommer bli gött och börja kötta igen! >:D

Medlem

Gillade Torbörn, Bastion (hehe), Zarya, Rainhardt, Roadhog och Junkrat mest. Ska ta en effort med bl a Hanzo och Mei fr o m tisdag

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Most picked hero per roll eller är dom 4:a populäraste? Har svårt att tro att det är det senare då jag inte delar den uppfattningen.

Jag hade mer eller mindre skoj med att lira varenda hjälte i vilket fall, vilket är grymt imponerande. Bastion är kanske lite väl basic och Hanzo känns ju precis lika random luck spam som TF2 huntsman, men det är inget som stör mig avsevärt.

Har på tok för svårt att välja bara en favorit, men har väl haft som roligast med Roadhog antagligen. Eller Junkrat... Eller Symmetra... Eller Mei.

Så jag längtar till tisdag.

Har favoriter men håller med om att alla heroes är roliga att spela, något som förvånade mig oerhört.
Som du säger, Bastion är lite väl basic, hade velat se att de ändrade honom lite så att han plockas i competitive play också. (Just nu är han väl mer en noob-stomper typ, vilket många gråter om tydligen...)

Hanzo vet jag inte riktigt om jag håller med om. Det är som du säger, det kan vara sjukt mycket tur med en duktig Hanzo spelare är läskig att möta det också. (Widow tar nog priset dock där...bra Widows skrämmer skiten ur mig.)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Spelade mycket Genji och Tracer men Zarya och Mercy är förbannat roliga också. Byter kvickt till Mercy ifall ingen annan spelar henne(eller om vi behöver healing) och till Zarya ifall vi har ett lag som kan reagera på hennes Gravitational Pull ultimate. (Och fan ALDRIG Tracer som Defender. Usch.)

Zarya kan ju även vara väldigt svår att spela utan medspelare som man kan använda sköldarna effektivt på men det är utmaningen att bolla sköldar som jag gillar

FM-guru
F.d. Sisyr

Hanzo var bra jävla skit.

Medlem

Överlägset bäst tycker jag var Mei. Mycket liv, skapar sjuka möjligheter med ice wall som kan sättas ut fuskigt långt bort från sin egen karaktär och Main attack som fryser ner tanks nästan instant.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av burkmopp:

Most picked hero per roll eller är dom 4:a populäraste? Har svårt att tro att det är det senare då jag inte delar den uppfattningen.

Jag hade mer eller mindre skoj med att lira varenda hjälte i vilket fall, vilket är grymt imponerande. Bastion är kanske lite väl basic och Hanzo känns ju precis lika random luck spam som TF2 huntsman, men det är inget som stör mig avsevärt.

Har på tok för svårt att välja bara en favorit, men har väl haft som roligast med Roadhog antagligen. Eller Junkrat... Eller Symmetra... Eller Mei.

Så jag längtar till tisdag.

Har favoriter men håller med om att alla heroes är roliga att spela, något som förvånade mig oerhört.
Som du säger, Bastion är lite väl basic, hade velat se att de ändrade honom lite så att han plockas i competitive play också. (Just nu är han väl mer en noob-stomper typ, vilket många gråter om tydligen...)

Hanzo vet jag inte riktigt om jag håller med om. Det är som du säger, det kan vara sjukt mycket tur med en duktig Hanzo spelare är läskig att möta det också. (Widow tar nog priset dock där...bra Widows skrämmer skiten ur mig.)

Hanzo kan absolut spelas bra, det tänker jag verkligen inte säga emot. Men man kan väl säga han och junkrat är lite random spam vänliga, inget som håller i längden.

Medlem

Litar inte på detta spelet.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Bastion är bara till att snipa eller döda med granater, folk sprang ju bara framför honom för att sedan gnälla

12
Skriv svar