Ytterligare problem med Sony Z5

Medlem
Ytterligare problem med Sony Z5

Jag vet inte om någon annan har detta, men när man ibland(oftast) använder snapchat tillexempel så fryser hela telefonen upp, ibland går det inte ens att släcka den via powerknappen på sidan, allt buggar ut totalt, och verkar inte ens funka att starta om telefonen för att fixa det, vad kan detta bero på?

Verkar mestadels bara hända på snapchat, att hela telefonen fryser.

Vet någon något som kan förhindra detta?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vet någon något som kan förhindra detta?

Absolut. Sluta använda Snapchat. Problem solved.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av totte1015:

Vet någon något som kan förhindra detta?

Absolut. Sluta använda Snapchat. Problem solved.

Jag visste att något jävla troll skulle säga så.

Troll undanbes kanske man måste skriva i varje fortsatt inlägg?

jbx
Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av totte1015:

Vet någon något som kan förhindra detta?

Absolut. Sluta använda Snapchat. Problem solved.

Jag visste att något jävla troll skulle säga så.

Troll undanbes kanske man måste skriva i varje fortsatt inlägg?

Han har rätt. Appen har väl en bugg. Vänta på uppdatering eller byt till en telefon som har bättre stöd för den appen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av totte1015:

Vet någon något som kan förhindra detta?

Absolut. Sluta använda Snapchat. Problem solved.

Jag visste att något jävla troll skulle säga så.

Troll undanbes kanske man måste skriva i varje fortsatt inlägg?

Han har rätt. Appen har väl en bugg. Vänta på uppdatering eller byt till en telefon som har bättre stöd för den appen.

"väl"?

Så ingen annan har detta då? Det är Sonys dynga som fortfarande är problemet? Hade jag haft S7 Edge hade det funkat felfritt?

Medlem

Hade du inte kunnat använda din förra tråd? http://www.fz.se/forum/hardvara/xperia-z5-javla-dynga-386206

Testat att fabriksåterställa din telefon? Vad för appar är det du har igång i bakgrunden? Vad har du gjort hittils för att försöka åtgärda felet?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag vet inte om någon annan har detta, men när man ibland(oftast) använder snapchat tillexempel så fryser hela telefonen upp, ibland går det inte ens att släcka den via powerknappen på sidan, allt buggar ut totalt, och verkar inte ens funka att starta om telefonen för att fixa det, vad kan detta bero på?

Verkar mestadels bara hända på snapchat, att hela telefonen fryser.

Vet någon något som kan förhindra detta?

Hej, har en Z5 Compact och upplever liknande problem som dig när jag använder Snapchat. Appen verkar vara ostabilt på en del android-telefoner också som jag förstått det.

EDIT:
Dock har jag haft mindre problem sen jag fick senaste xperia och snapchat uppdateringen. Har ingen idé vad de patchade men lite bättre blev det.


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Hade du inte kunnat använda din förra tråd? http://www.fz.se/forum/hardvara/xperia-z5-javla-dynga-386206

Testat att fabriksåterställa din telefon? Vad för appar är det du har igång i bakgrunden? Vad har du gjort hittils för att försöka åtgärda felet?

Gjort och gjort, finns inte så mycket att göra väl... Optimera batteritiden, installerat Clean master och Ccleaner för att försöka fixa problemen, men inget funkar

Skrivet av Kvadruppelmas:
Skrivet av totte1015:

Jag vet inte om någon annan har detta, men när man ibland(oftast) använder snapchat tillexempel så fryser hela telefonen upp, ibland går det inte ens att släcka den via powerknappen på sidan, allt buggar ut totalt, och verkar inte ens funka att starta om telefonen för att fixa det, vad kan detta bero på?

Verkar mestadels bara hända på snapchat, att hela telefonen fryser.

Vet någon något som kan förhindra detta?

Hej, har en Z5 Compact och upplever liknande problem som dig när jag använder Snapchat. Appen verkar vara ostabilt på en del android-telefoner också som jag förstått det.

EDIT:
Dock har jag haft mindre problem sen jag fick senaste xperia och snapchat uppdateringen. Har ingen idé vad de patchade men lite bättre blev det.

Hmm, jag uppdaterade mitt snapchat men verkade inte göra någon skillnad... Aja, telefonen är historia nu, så att säga, det blir inte Sonys grejer igen.

1
Skriv svar