Overwatch – här är de populäraste hjältarna från betan

Medlem
Skrivet av marway:

Bastion är bara till att snipa eller döda med granater, folk sprang ju bara framför honom för att sedan gnälla

Jag mejade ner Bastion bra många gånger med Soldier-76, pepprade ner honom lite och avsluta med en fin granat från bössan. Widowmaker var också bra. Sen nån klass som kan ta ner Bastion lätt är McCree, när han kör sin speedade revolver secondary Dumt folk som bara springer rakt in i honom... Många matcher man körde så var det hela tiden så, sen ''wääääh! Bastion is OP'', haha.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det verkar som man kan glömma låsta karaktärer i matcher då alltså...en av de största "problemen" jag hade med spelet var just att man kunde byta karaktärer.

Vi vet ju inte heller exakt hur dom planerar att ha rankat gameplay heller

Medlem
Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av burkmopp:

Most picked hero per roll eller är dom 4:a populäraste? Har svårt att tro att det är det senare då jag inte delar den uppfattningen.

Jag hade mer eller mindre skoj med att lira varenda hjälte i vilket fall, vilket är grymt imponerande. Bastion är kanske lite väl basic och Hanzo känns ju precis lika random luck spam som TF2 huntsman, men det är inget som stör mig avsevärt.

Har på tok för svårt att välja bara en favorit, men har väl haft som roligast med Roadhog antagligen. Eller Junkrat... Eller Symmetra... Eller Mei.

Så jag längtar till tisdag.

Har favoriter men håller med om att alla heroes är roliga att spela, något som förvånade mig oerhört.
Som du säger, Bastion är lite väl basic, hade velat se att de ändrade honom lite så att han plockas i competitive play också. (Just nu är han väl mer en noob-stomper typ, vilket många gråter om tydligen...)

Hanzo vet jag inte riktigt om jag håller med om. Det är som du säger, det kan vara sjukt mycket tur med en duktig Hanzo spelare är läskig att möta det också. (Widow tar nog priset dock där...bra Widows skrämmer skiten ur mig.)

Här är två "proffs"-games med Bastion, kräver sjuk teamwork men han lär nog spelas om inte Blizzard bestämmer sig för att nerfa honom pga gråtande på reddit.

https://www.youtube.com/watch?v=aH3zftZ9MyU
https://www.youtube.com/watch?v=gp466dgnNz4

Under hela betan lyssnade de dock på Quake, TF2 proffs osv, får hoppas de fortsätter med det.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Litar inte på detta spelet.

Finns ju alltid en risk att det hoppar ut ur datorn på natten och ollar dig i nacken när du sover, så jag förstår din oro.

Medlem

Jag skulle gissat på Tracer och Hanzo för de va ju i varenda spel. Var alltid en Hanzo i Highligten

Medlem
Skrivet av Remus:

Bra spel men hade velat att matcherna håller längre än typ 10 minuter.

Tycker längden på matcherna var bra. Inte för långt så man lätt kan hoppa in för att slå ihjäl lite tid, men också tillräckligt långt för att det ska bli match av det.

Medlem

Tycker också om att man kan skifta karaktärer under spelets gång.

problemet jag haft under betan som jag hoppas ändrar sig till release är att folk bara spelar sin favorit och vägrar byta vilket slutar med att laget förlorar 9 av 10ggr

Och bastion är sjukt kul o lira om man har teammates som täcker sidorna ..

Tycker det är askul när folk envist tar samma lane för att försöka ta ut en istället för att gå runt

Gillar också healer karaktärerna om laget skyddar en annars skiftar jag karaktär.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar