Se Quake-mästarna göra upp i Quakeworld på söndag – här är lagen

Robot
Se Quake-mästarna göra upp i Quakeworld på söndag – här är lagen
Medlem
Se Quake-mästarna göra upp i Quakeworld på söndag – här är lagen

Men locktar då

Inaktiv

Har blivit mer och mer sugen på att börja spela Quake igen men har fan ingen aning om vilket quake som det "spelas" Är det quakeworld där man hittar de flesta eller är det fortfarande Quake live?

Medlem

Helt rätt att försöka bringa Quake till den stora massan igen. Fruktansvärt underskattat inom e-sporten.

Inaktiv
Skrivet av anon_187600:

Har blivit mer och mer sugen på att börja spela Quake igen men har fan ingen aning om vilket quake som det "spelas" Är det quakeworld där man hittar de flesta eller är det fortfarande Quake live?

Quake Live har överlägset flest spelare men du bör ju spela det spel du tycker är roligast. Quakeworld skiljer ju sig ganska mycket ifrån Quake Live.

Inaktiv
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Slevin:

Har blivit mer och mer sugen på att börja spela Quake igen men har fan ingen aning om vilket quake som det "spelas" Är det quakeworld där man hittar de flesta eller är det fortfarande Quake live?

Quake Live har överlägset flest spelare men du bör ju spela det spel du tycker är roligast. Quakeworld skiljer ju sig ganska mycket ifrån Quake Live.

Jo, det är klart men det ska finnas möjlighet att spela vilka modes och inte behöva låsa sig till vissa game types pga låg playerbase. Tacksam för svaret

Medlem

Cool!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Medlem

Himla kul, quake är det roligaste esport spel att kolla på.. var ett bra tag sen man var aktiv, spelade på 98 - 2001 som mest men då var det ra3 som gällde härliga turneringar det var i sra3l. Men att gå tillbaka nu är inte lika skoj tyvärr.. man missar alla man kände då, inte lika kul utan dom..

Medlem

Sådärja. Då har man installerat QW igen.
Var inte HELT kromosomstörd bakom musen, men inte sitter rocketjumpsen där dom gjorde för 11-12 år sedan när jag rörde spelet sist inte.
Jag var ju aldrig särskilt pro, men kände rätt många från klan Hemul som kom 3a i Quake SM en gång. Undra om Gud är med på ett game......

Medlem
Skrivet av Evilof:

Sådärja. Då har man installerat QW igen.
Var inte HELT kromosomstörd bakom musen, men inte sitter rocketjumpsen där dom gjorde för 11-12 år sedan när jag rörde spelet sist inte.
Jag var ju aldrig särskilt pro, men kände rätt många från klan Hemul som kom 3a i Quake SM en gång. Undra om Gud är med på ett game......

Sen gäller du ju att hitta andra spelare. Inte så att det dräller av dem.

Medlem

ojoj, minns när man satt med modem och spelade Quake Shareware som en galning online, var det 95 eller 96?
Sen när QuakeWorld släpptes så blev det som en frälsning, gjorde att även vi "HPWare" kunde spela mer smärtfritt än vanliga Quake


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ballong:

Men locktar då

Han kanske är och festar istället


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Milton är sinnesjukt bra team spelare.. Hans quadruns ger en nästan orgasmer att titta på.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Men locktar då

Skrivet av MrSandman:
Skrivet av Ballong:

Men locktar då

Han kanske är och festar istället

Enligt vad jag hört är locktar sjukt grym som 1v1 spelare men inte alls lika bra på 4v4.

Medlem

Kom igen då en timme kvar!


signatur

P.L.U.R

Medlem

QW, utan tvekan det bästa FPs spelet som nånsin gjorts.

Medlem

får gåshud av kommentarerna här grabbar, själv spelade jag i allstarmatchen igår (kingpin) och även i den förra allstarmatchen 2015, glädjer mig enormt att spelet inte dött HELT än, spelat sen 1996 till och från och det finns fan inget bättre FPS spel för multiplayer IMO.

någon undrade vad locktar gör , frågade honom om vi skulle dra några duels igår och han svarade att han hade festat 3 dagar i sträck och nu skulle han sova 3 dagar i sträck

rekommenderar alla att testa QW eller börja spela det igen ni som lirat förr, kör 1v1/2v2/FFA tills ni känner er redo för 4v4 då det kan whinas rätt friskt på "noobs" i 4v4 , alternativt köra rookie-4v4.

quakeworld.nu <- quakeworld community sidan #1

#qwrookie <- bästa kanalen för quakeworld på IRC/quakenet, här hänger både rookies och pros.

qtv.quakeworld.nu <- sida som håller koll på de flesta servrarna och vilka som spelar just nu etc.

mvh kingpin

Medlem
Skrivet av kingpin_qw:

får gåshud av kommentarerna här grabbar, själv spelade jag i allstarmatchen igår (kingpin) och även i den förra allstarmatchen 2015, glädjer mig enormt att spelet inte dött HELT än, spelat sen 1996 till och från och det finns fan inget bättre FPS spel för multiplayer IMO.

någon undrade vad locktar gör , frågade honom om vi skulle dra några duels igår och han svarade att han hade festat 3 dagar i sträck och nu skulle han sova 3 dagar i sträck

rekommenderar alla att testa QW eller börja spela det igen ni som lirat förr, kör 1v1/2v2/FFA tills ni känner er redo för 4v4 då det kan whinas rätt friskt på "noobs" i 4v4 , alternativt köra rookie-4v4.

quakeworld.nu &lt;- quakeworld community sidan #1

#qwrookie &lt;- bästa kanalen för quakeworld på IRC/quakenet, här hänger både rookies och pros.

qtv.quakeworld.nu &lt;- sida som håller koll på de flesta servrarna och vilka som spelar just nu etc.

mvh kingpin

Otroligt grymt spelat, De va fantastiskt att se riktigt bra QW igen. Va ett tag sen de va på radarn
Problemet med att börja spela det igen är att man ligger så otroligt långt efter dom som är bra, Inlärningskurvan är ganska brant. Men kul att se folk som fortfarande lirar de.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av kingpin_qw:

får gåshud av kommentarerna här grabbar, själv spelade jag i allstarmatchen igår (kingpin) och även i den förra allstarmatchen 2015, glädjer mig enormt att spelet inte dött HELT än, spelat sen 1996 till och från och det finns fan inget bättre FPS spel för multiplayer IMO.

någon undrade vad locktar gör , frågade honom om vi skulle dra några duels igår och han svarade att han hade festat 3 dagar i sträck och nu skulle han sova 3 dagar i sträck

rekommenderar alla att testa QW eller börja spela det igen ni som lirat förr, kör 1v1/2v2/FFA tills ni känner er redo för 4v4 då det kan whinas rätt friskt på "noobs" i 4v4 , alternativt köra rookie-4v4.

quakeworld.nu &amp;lt;- quakeworld community sidan #1

#qwrookie &amp;lt;- bästa kanalen för quakeworld på IRC/quakenet, här hänger både rookies och pros.

qtv.quakeworld.nu &amp;lt;- sida som håller koll på de flesta servrarna och vilka som spelar just nu etc.

mvh kingpin

Otroligt grymt spelat, De va fantastiskt att se riktigt bra QW igen. Va ett tag sen de va på radarn
Problemet med att börja spela det igen är att man ligger så otroligt långt efter dom som är bra, Inlärningskurvan är ganska brant. Men kul att se folk som fortfarande lirar de.

ptja, kunde gått bättre kunde gått värre , för min del i matchen dvs

stämmer att inlärningskurvan är brant, men tro mig, det finns VÄLDIGT många spelare som inte är bra men som ändå spelar varje dag går att hoppa in på en server och typ skriva .qw rookie duel/2v2 så spammas det till hela quakenet irc och alla andra servrar också

verkar va nåt skumt med videon nu på youtube, den spelar 3 minuter istället för ca 3 timmar (dock verkar den fungera normalt i internet explorer, men inte FF/chrome, fast än den gjorde det förut idag....grrr), men om nån vill se matchen igen finns den här på twitch :

https://www.twitch.tv/suddendeathtv/v/68016868

vi håller på att fixa youtube uppladdningen med!

peace

Medlem
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Evilof:

Sådärja. Då har man installerat QW igen.
Var inte HELT kromosomstörd bakom musen, men inte sitter rocketjumpsen där dom gjorde för 11-12 år sedan när jag rörde spelet sist inte.
Jag var ju aldrig särskilt pro, men kände rätt många från klan Hemul som kom 3a i Quake SM en gång. Undra om Gud är med på ett game......

Sen gäller du ju att hitta andra spelare. Inte så att det dräller av dem.

qtv.quakeworld.nu där brukar man hitta alla som är inne för tillfället, (på de servrar som är anslutna till qtv då, vilket är majoriteten av de populära) , liras inte så mycket i EU kanske tidigt på dagarna men mot eftermiddagar och kvällar är det alltid ös

klan hemul minns jag till namnet i alla fall!

Skrivet av henks:
Skrivet av Ballong:

Men locktar då

Skrivet av MrSandman:
Skrivet av Ballong:

Men locktar då

Han kanske är och festar istället

Enligt vad jag hört är locktar sjukt grym som 1v1 spelare men inte alls lika bra på 4v4.

locktar spelar mest 1v1 ja

han är dock riktigt bra i 1v1 , sjyst snubbe och festar hårt det gör han

1
Skriv svar