Quiz - (Dåliga) filmer baserade på spel

Medlem

Men vilka är då de bra filmerna baserade på spel, menar ni?
Om det finns?


signatur

autograph

Medlem

Och hur bra är spel baserade på filmer?
Oavgjort, kanske!?


signatur

autograph

Medlem

9/10...borde förstått att det var DOA, visste inte att det gjorts en film på det.
Men Street Fighter...geeeeeeeeeeeeeeeeez vilket skiiiit! Mår dåligt och vill sova nu!

Medlem

2 rätt..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

10/10
Sett alla förutom CoH.
Vissa av dessa filmer är ju döcharmiga.
För egentligen hur gör man en bra film på tex DoA?
Spelet handlar om halvnaknabrudar som slåss...

Medlem

Ojdå, 10/10, mer än vad man kan säga om dessa rullar.

Fast Double Dragon filmen älskade jag som liten pöjk. Borde se den igen sisådär 20 år senare.

Medlem

5/10 ... gissade på alla. Den enda film jag sett är Doom och den frågan hade jag fel på.

Medlem

Första gången jag gissade på allt och fick 10/10. The system works!


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Medlem

Mortal Kombat och Silent Hill är mina favoriter när det kommer till filmer baserade på spel.

Medlem

Enda jag inte sett och fick gissa på var Company of Heroes. Hade ingen aning om att dom gjort film av det.

Medlem

9/10... Många timmar har slösats bort genom åren.

Medlem

Första Resident Evil är ju grymt bra. Sen urartar det. Och Mortal Kombat är så ostig så den blir bra.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

9/10, hur fan kan 35% av er vara bättre på att känna igen alla dessa skitfilmer? Gissade mest och fick "turligt" nog bara fel på bara sista frågan.

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 86% av alla deltagare (3128 st).

Jippie..

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 86% av alla deltagare (3166 st).

rätt så enkel quiz, med tanken på att man har sett alla, och vissa är allt för ikoniska för att inte kunna gissa rätt

Medlem

Mortal Kombat är ju bra på riktigt, och har dessutom världens bästa titellåt: https://www.youtube.com/watch?v=EAwWPadFsOA

Medlem

10/10 för första gången någonsing

Skrivet av LVX156:

Mortal Kombat är ju bra på riktigt, och har dessutom världens bästa titellåt: https://www.youtube.com/watch?v=EAwWPadFsOA

Filmen är rätt dålig om man ser den igen, men låten är fanimig kung. (Ett tips är att inte se om alla filmer man älskade som ung, de flesta har inte åldrats med värdighet)

Medlem

fan fel på första=/

Medlem

8/10 Rätt nöjd

Medlem
Skrivet av schmuttah:

10/10 för första gången någonsing

Skrivet av LVX156:

Mortal Kombat är ju bra på riktigt, och har dessutom världens bästa titellåt: https://www.youtube.com/watch?v=EAwWPadFsOA

Filmen är rätt dålig om man ser den igen, men låten är fanimig kung. (Ett tips är att inte se om alla filmer man älskade som ung, de flesta har inte åldrats med värdighet)

oooo ja gjort det misstaget med vissa filmer och det ska man inte göra (bättre med minnena).

Fick 5 rätt och tror jag bara sett 2/3 av dessa filmer. En polare är förtjust i resident evil (sett alla), var bara den första som faktiskt var okej (okej story som gick att köpa, inte den bästa men ändå rätt bra vad jag mins).

DOOM var rätt kul film 1 gång (blev snarare sämre vid omtitt).

Medlem

Har det gjorts en film baserat på CoH? Borde inte jag som har ca 2000 timmar i spelen känt till det? Tydligen inte.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

En polare är förtjust i resident evil (sett alla), var bara den första som faktiskt var okej (okej story som gick att köpa, inte den bästa men ändå rätt bra vad jag mins).

Alla RE filmer är bra på sina sätt. Första är riktigt trogen RE2 och en bra film rent allmänt. Tvåan en mix av RE3 (Nemisis), RE2 och lite allmän Hollywood-action och lite krispigare och en token black guy som kläckte skämt (det var populärt på den tiden). Trean (Extinction) tror jag bara introducerade Claire Redfield och i övrigt hade filmserien tagit över och börjat leva sitt egna liv fritt från spelen. Filmen med sitt katastroftema var dock bra. Fyran (Afterlife) hade nu blivit helt och hållet en film-serie som hölls ihop av Milla snarare än spelen (även om bödeln från RE5 användes som en snygg "vi har inte glömt er" nick till spelen) och man började köra med sexigare looks, HD krispigare och mycket mer datoranimerade filmeffekter. Femman (Retribution) kändes som en "vad gör vi nu?". Så man gick all-in och bara vräkte på med mer action (zombies som kör motorcross på bakhjulet rakt in i en bildörr och flyger 20 meter o s v), mer 3D effekter, mer brudar i tighta outfits och fucking drakar på slutet.

Ser fram mot sexan, som ska komma i år. Så länge Milla är med så kommer jag kolla.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

crap missa på fråga 6 pinsamt att tillägga

ingen fusk googling här inte.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skribent

Alla rätt. Ooookej.

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 9 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 65,9% av alla deltagare (3837 st).

Sett alla utom CoH och gillar dem alla.
Tycker det är kul med sådana här s.k. Kalkonfilmer.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Gillade verkligen street fighter med jean claude van damme när jag var liten!! Minns att jag såg den varje gång och nästan varje dag under mina besök hos mitt syskon i en annan stad. Hennes kopia var dock i svartvitt Blev som galen av scenen med talet+rushen , sprang genast ut och hoppade på murar och lekte krig.

123
Skriv svar