Nu går det inte längre att spela Oculus-spel med HTC Vive

Medlem

Konkurrens är bra. Det gynnar konsumenterna och jag anser att Oculus har all rätt att göra så här. Bara för att man har en viss plattform som klarar att köra olika program betyder inte det att man ska ha tillgång till dem. Hur jävla knäppt vore det om App Store, som tenderar att vara lite högre kvalitet än Google Play, fanns tillgängligt på Android-telefoner?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Stelefan:

Oculus är så sjukt äckligt!
Hoppas verkligen att INGEN köper deras VR.

Hur kan man vara så otroligt dum att låsa spel till Hårdvara?
Eller ännu värre, hur kan man vara så otroligt dum att Stödja detta genom att köpa skiten??

Märks att du inte är så insatt i branschen. Oculus är inte ensamma med att ha exklusiva spel. Det finns även en exklusiva spel för Vive, för att inte tala om alla konsoler som lever på exklusiva spel. Det är ändå ganska logiskt att Oculus vill skydda sina investeringar. Det är Oculus som har betalat för utvecklingen av Lucky's Tale och Dreamdeck, inte Valve eller HTC. Så varför ska det funka på Vive?

För att det här med VR ska kunna slå igenom så måste det finnas pengar att tjäna, och det gör man framför allt genom försäljning av mjukvara. Oculus subventionerade priset på hårdvaran i hopp om att folk ska köpa mjukvaran (spelen), men så kommer bortskämda jävla millenniumbarn och ska ha allt serverat på silverfat och förstör allting. Utan exklusiva spel så hade du fått betala minst det dubbla för ett VR-headset, vare sig det är Oculus eller Vive. Så var lite jävla tacksam i stället för att idiotförklara alla som ser till att VR-branschen går framåt.

Fast det där argumentet är ju ganska bakvänt. Vill man tjäna mer pengar på mjukvaran måste man ju försöka nå så många människor som möjligt, inte stänga inne folk på en hårdvara som man inte tjänar några pengar på.

Att oculus vill sälja sina egenproducerade spel i sin egen affär, det är ju inget konstigt alls. Men att låsa ute halva målgruppen från spelet är ju bara korkat med ditt argument. Självklart gör oculus detta för att kränga fler VR headsets, inte fler spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har funkat rätt bra för företag som Atari, Sega, Nintendo, Sony och Microsoft de senaste 30 åren.

Jag ser snarare en lista av företag som hade chansen att ta över marknaden (förrutom Sega kanske) men klanta bort det just pga sådan här idiotiska anledningar.

Atari, dominerade hela spelmarknaden men pga rädslan för ny konkurrans började dem tänka kortsiktigt och pumpa ut hastigt gjorda spel som sänkte hela företaget.

Nintendo, kontrollfreaks som isolera och begränsade sig för hårt, tar fortfarande inte hand om sina tredje parts utvecklare, nobbade vuxen marknaden för länge, öppnade upp chansen för Sony och sedan även nobbade sina core-gamers.

Sony, försökta behålla sin dominans genom att medvetet göra PS3 komplicerad, för att göra portning till andra konsoler svårare. Istället blev det tvärtom och utvecklarna oftast valde xbox360 som huvudplatform.

Microsoft, hade efter 360s framgång alla chanser att ta över hela konsolmarknaden men klanta bort allt i sitt försök att kontrollera marknaden genom alwaysonline, TV-integration och annat skit.

Dessa företag har haft alla chanser i världen att ta steget framåt, utvecklas, tänja på gränserna, skapa och utveckla nya spännande spel och koncept. Dock har vi allt för ofta fått något idiotiskt anti-konsument skit istället.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Oculus är så sjukt äckligt!
Hoppas verkligen att INGEN köper deras VR.

Hur kan man vara så otroligt dum att låsa spel till Hårdvara?
Eller ännu värre, hur kan man vara så otroligt dum att Stödja detta genom att köpa skiten??

Var inte så naiva, varken Oculus eller HTC har lagt ner enorma summor på att utveckla egna headsets för att gynna varandra.
De är båda inställda på en enda sak: Att konkurrera ut alla andra tillverkare och bli marknadsstandard så att de kan licensiera sin API till dem.
Om ni ska vara sura på någon så är det HTC/Valve, som valde att splittra marknaden med en egen API istället för att samarbeta med Oculus, som är enda orsaken till att VR blev 'en grej'.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Stelefan:

Oculus är så sjukt äckligt!
Hoppas verkligen att INGEN köper deras VR.

Hur kan man vara så otroligt dum att låsa spel till Hårdvara?
Eller ännu värre, hur kan man vara så otroligt dum att Stödja detta genom att köpa skiten??

Märks att du inte är så insatt i branschen. Oculus är inte ensamma med att ha exklusiva spel. Det finns även en exklusiva spel för Vive, för att inte tala om alla konsoler som lever på exklusiva spel. Det är ändå ganska logiskt att Oculus vill skydda sina investeringar. Det är Oculus som har betalat för utvecklingen av Lucky's Tale och Dreamdeck, inte Valve eller HTC. Så varför ska det funka på Vive?

För att det här med VR ska kunna slå igenom så måste det finnas pengar att tjäna, och det gör man framför allt genom försäljning av mjukvara. Oculus subventionerade priset på hårdvaran i hopp om att folk ska köpa mjukvaran (spelen), men så kommer bortskämda jävla millenniumbarn och ska ha allt serverat på silverfat och förstör allting. Utan exklusiva spel så hade du fått betala minst det dubbla för ett VR-headset, vare sig det är Oculus eller Vive. Så var lite jävla tacksam i stället för att idiotförklara alla som ser till att VR-branschen går framåt.

Dock är skillnaden mellan spel "låsta" till Vive och spel låsta till Oculus att Oculus spel är låsta via ett DRM medans Vive endast i skillnaden på tekniken som används. De som skapade sina spelen till Vive kan göra samma sak till Oculus, däremot alla spel som skapats exclusivt till Oculus och säljs via deras Oculus home nu är helt låsta via deras DRM i obestämd framtid.

Dessutom är det precis detta som Palmer själv sa inte skulle vara fallet för att VR överhuvudtaget ska kunna slå igenom för fler än bara de allra mest "fanatiska" VR entusiaster.

Vive har också ett DRM. Viveport, och det fungerar i stort sätt likadant som Oculus Home. Och jag är ganska så säker på att HTC kommer utveckla appar som blir exklusiva för just Viveport. Det finns än då länge inga krav på att du måste släppas spel på Oculus Home. Utan du kan släppa på Steam och det kommer funka på din Rift i alla fall. Allt Oculus gör är att släppa sina egna spel på Oculus Home. Att detta innebär begränsat stöd för andra headsets får man räkna med.

Att Revive slutade fungera var förmodligen ingen ondskefull plan som Palmer kokat ihop. Utan mest troligt så var det den nya SDK:n, som var en ganska stor uppdatering, som tog bort stödet, och allt som behövdes var att recompila Revive med 1.4. Lite som när SDK 0.7 släpptes och allt innan 0.7 slutade fungera. Allt som krävdes var en recompile med SDK 0.7.

Jag personligen skulle nog välja Vive framför Oculus, men folk måste sluta vara så jävla butthurt så fort ett företag på något sätt vill begränsa tillgången av sin produkt. Och sist jag kollade så har samtliga av Valves spel sedan HL2 krävt Steam. Det är minst lika svinigt som hårdvaru-DRM. Men i slutändan så handlar det om att bygga upp en plattform som man kan livnära sig på. Valve har dragit in sjuka summor pengar på sin hycklande plattform. Allt ska vara öppet så länge det är låst till Steam. Men denna strategi har gjort att de har kunnat expanderat, och bland annat gjort Vive till verklighet.

Nja, av vad jag hittade om Viveport var detta.
"... in China, where American companies aren't allowed allowed to sell games. Fortunately HTC is able to sell in China, enabling VR access to a massive market that would otherwise be deprived. That is the primary reason that HTC must have a store of its own"#

Och så vidare så använder sig Vive av OpenVR som stöder även rift (förutom touch än sålänge) medans Oculus som använder Oculus SDK inte stöder några icke godkända vr headsets.

Sedan skulle jag inte använda steam som jämförelse för detta. Steam kräver en dator, spelar ingen roll om det är Mac, Linux eller Windows på den. Det är en mjukvara som inte begränsar användaren beroende på vilken hårdvara denna använder.

Det är ett drm visst, och de har blivit så stora att det knappt går att använda något annat, det är ett problem ja, men det inget problem för VR........ än.

Medlem
Skrivet av Sabel1:
Skrivet av Stelefan:

Oculus är så sjukt äckligt!
Hoppas verkligen att INGEN köper deras VR.

Hur kan man vara så otroligt dum att låsa spel till Hårdvara?
Eller ännu värre, hur kan man vara så otroligt dum att Stödja detta genom att köpa skiten??

Hate much?

Well jag håller med han. tycker det är lite fult att låsa spel för olika VR hårdvaror, man ska inte behöva köpa 45362 olika VR brillor för att få spela olika spel

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av kebbe:

Har funkat rätt bra för företag som Atari, Sega, Nintendo, Sony och Microsoft de senaste 30 åren.

Jag ser snarare en lista av företag som hade chansen att ta över marknaden (förrutom Sega kanske) men klanta bort det just pga sådan här idiotiska anledningar.

Atari, dominerade hela spelmarknaden men pga rädslan för ny konkurrans började dem tänka kortsiktigt och pumpa ut hastigt gjorda spel som sänkte hela företaget.

Nintendo, kontrollfreaks som isolera och begränsade sig för hårt, tar fortfarande inte hand om sina tredje parts utvecklare, nobbade vuxen marknaden för länge, öppnade upp chansen för Sony och sedan även nobbade sina core-gamers.

Sony, försökta behålla sin dominans genom att medvetet göra PS3 komplicerad, för att göra portning till andra konsoler svårare. Istället blev det tvärtom och utvecklarna oftast valde xbox360 som huvudplatform.

Microsoft, hade efter 360s framgång alla chanser att ta över hela konsolmarknaden men klanta bort allt i sitt försök att kontrollera marknaden genom alwaysonline, TV-integration och annat skit.

Dessa företag har haft alla chanser i världen att ta steget framåt, utvecklas, tänja på gränserna, skapa och utveckla nya spännande spel och koncept. Dock har vi allt för ofta fått något idiotiskt anti-konsument skit istället.

Sony gick från den mest sålda konsolen under femte generationen (102 milj), till den mest sålda konsolen under stjätte generationen (155 milj), till den näst mest sålda konsoleb ubder sjunde generationen (minst 80 milj) trots det höga priset, vilket var enda anledningen till att PS3 sålde "sämre", till att nu ha den mbäst säljande konsolen under den åttonde geberationen. Knappast en historia som talar för att de "tappade" någonting.

I sammanhanget är det irrelevant hur bra spelen presterar eller vilken konsol som är huvudplattform, det är försäljningen som spelar någon roll.

Det finns vad jag kan minnas inget exempel på en konsol som misslyckats just för att det var en konsol och därmed låste spel till sin plattform, tvärtom så har konsolerna bara sålt bättre och bättre i toppen medan spelen slagit försäljningsrekord och allt som oftast säljer mer än PC-spel (med undantag för gratisspel, ett fåtal mmo samt enstaka exempel som Minecraft).

Medlem

Kan inte FZ även skriva vilka positiva saker uppdateringen innehåller, och inte bara hålla på med flame-baiting?

Medlem

Det var det jag var orolig över. Att vissa spel funkar till den ena men inte till den andra.
För utvecklingen är det dåligt.
Tänk om det var samma sak med grafikkorten. "Har du inte AMD kort kan du inte spela det här spelet".
Dumt att klyva PC-marknaden för spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av kebbe:

Har funkat rätt bra för företag som Atari, Sega, Nintendo, Sony och Microsoft de senaste 30 åren.

Jag ser snarare en lista av företag som hade chansen att ta över marknaden (förrutom Sega kanske) men klanta bort det just pga sådan här idiotiska anledningar.

Atari, dominerade hela spelmarknaden men pga rädslan för ny konkurrans började dem tänka kortsiktigt och pumpa ut hastigt gjorda spel som sänkte hela företaget.

Nintendo, kontrollfreaks som isolera och begränsade sig för hårt, tar fortfarande inte hand om sina tredje parts utvecklare, nobbade vuxen marknaden för länge, öppnade upp chansen för Sony och sedan även nobbade sina core-gamers.

Sony, försökta behålla sin dominans genom att medvetet göra PS3 komplicerad, för att göra portning till andra konsoler svårare. Istället blev det tvärtom och utvecklarna oftast valde xbox360 som huvudplatform.

Microsoft, hade efter 360s framgång alla chanser att ta över hela konsolmarknaden men klanta bort allt i sitt försök att kontrollera marknaden genom alwaysonline, TV-integration och annat skit.

Dessa företag har haft alla chanser i världen att ta steget framåt, utvecklas, tänja på gränserna, skapa och utveckla nya spännande spel och koncept. Dock har vi allt för ofta fått något idiotiskt anti-konsument skit istället.

Sony gick från den mest sålda konsolen under femte generationen (102 milj), till den mest sålda konsolen under stjätte generationen (155 milj), till den näst mest sålda konsoleb ubder sjunde generationen (minst 80 milj) trots det höga priset, vilket var enda anledningen till att PS3 sålde "sämre", till att nu ha den mbäst säljande konsolen under den åttonde geberationen. Knappast en historia som talar för att de "tappade" någonting.

I sammanhanget är det irrelevant hur bra spelen presterar eller vilken konsol som är huvudplattform, det är försäljningen som spelar någon roll.

Det finns vad jag kan minnas inget exempel på en konsol som misslyckats just för att det var en konsol och därmed låste spel till sin plattform, tvärtom så har konsolerna bara sålt bättre och bättre i toppen medan spelen slagit försäljningsrekord och allt som oftast säljer mer än PC-spel (med undantag för gratisspel, ett fåtal mmo samt enstaka exempel som Minecraft).

Haha va snackar du om? PS2 sålde 155miljoner och Xbox sålde typ 24miljoner. PS3 lyckades efter en väldigt lång period sälja 80miljoner medans xbox 360 sålde 77miljoner.

Det är marknads minskning på typ 50% och Sony hade under en lång period stora förluster, hur är detta inte ett misslyckande?. För att inte tala om hur mycket bättre attach rate 360 hade jämnfört med PS3 och då hade ändå 360 stora hårdvaruproblem och folk var tvunga att betala för att spela online, medans under den tiden var psn fortfarande gratis.

Det höga priset på PS3 var ju delvis också pga den onödigt komplicerade architekturen, samt det gjorde också att de flesta multiplatforms titlar funkade minst lika bra men ofta bättre på xbox360. Finns ju en anledning till varför både MS och Sony valde enklare architektur till dagens konsoler.

Dock gjorde Microsoft en hel del liknande tabbar med xbox1. Det i början påtvingade Kinekt som gjorde konsolen 100$ dyrare hade nog stor påverkan på att PS4 fick betydligt bättre start. Det och att PS4 inte hade något alwaysonline krav eller ville bli av med begagnat marknaden.

PS4 är ingen framgång pga att Sony gjorde något extra ordinärt utan pga Microsoft klanta sig som fan.

Sen det här med att konsolerna sålt bättre och bättre tåls att diskutteras. PS2 sålde 155miljoner under en period då spel inte var alls lika populärt. Sätter man ihop försäljningen för dagens konsoler och tänker på hur länge 7:e generationen varade, ser det inte speciellt bra ut.

Det som är dödsstöten är hur lite det skapas på dem nya konsolerna. Även under förra generationen hade vi under den här tiden fått se en del nya ips.

Kan du på rak arm lista 10 eller ens 5st nya intressanta och bra orginella titlar? Hur många av dessa är sen AAA-spel och hur många av dessa är exklusiva titlar? Motivera gärna sen varför man ska köpa en ny konsol idag om man har en medelbra PC och PS4.5 är runt hörnet.

Om man sen ska lista en massa undantag kan man likväl säga att konsol spel inte säljer speciellt bra heller om man plockar bort årliga titlar såsom fifa, madden och cod. Dessutom måste konsolspel ofta sälja mycket mer för att ens gå runt pga skenande utvecklingskostnader och att det oftast krävs mycket större reklambudget för att sälja spelen.

Roliga är också hur du dissar PC men om det inte vore för sådan öppna platformar där det mesta av all kreaktivitet händer, så skulle konsolmarknaden till slut stagnera totallt. Precis som allting gör i ett slutet system.

Behöver inte ta upp konsolmarknaden, kolla bara på Nvidias fysiksystem. Nvidia dominerar markaden men nästan ingen spelutvecklare använder physx och de få som gör det använder det inte mer än till lite extra kosmetiskt fluff. Physx har funnits rätt länge också så där kan vem som helst se hur idiotiskt det är att inte låta saker vara öppet.

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Stelefan:

Oculus är så sjukt äckligt!
Hoppas verkligen att INGEN köper deras VR.

Hur kan man vara så otroligt dum att låsa spel till Hårdvara?
Eller ännu värre, hur kan man vara så otroligt dum att Stödja detta genom att köpa skiten??

Märks att du inte är så insatt i branschen. Oculus är inte ensamma med att ha exklusiva spel. Det finns även en exklusiva spel för Vive, för att inte tala om alla konsoler som lever på exklusiva spel. Det är ändå ganska logiskt att Oculus vill skydda sina investeringar. Det är Oculus som har betalat för utvecklingen av Lucky's Tale och Dreamdeck, inte Valve eller HTC. Så varför ska det funka på Vive?

För att det här med VR ska kunna slå igenom så måste det finnas pengar att tjäna, och det gör man framför allt genom försäljning av mjukvara. Oculus subventionerade priset på hårdvaran i hopp om att folk ska köpa mjukvaran (spelen), men så kommer bortskämda jävla millenniumbarn och ska ha allt serverat på silverfat och förstör allting. Utan exklusiva spel så hade du fått betala minst det dubbla för ett VR-headset, vare sig det är Oculus eller Vive. Så var lite jävla tacksam i stället för att idiotförklara alla som ser till att VR-branschen går framåt.

Fast det där argumentet är ju ganska bakvänt. Vill man tjäna mer pengar på mjukvaran måste man ju försöka nå så många människor som möjligt, inte stänga inne folk på en hårdvara som man inte tjänar några pengar på.

Att oculus vill sälja sina egenproducerade spel i sin egen affär, det är ju inget konstigt alls. Men att låsa ute halva målgruppen från spelet är ju bara korkat med ditt argument. Självklart gör oculus detta för att kränga fler VR headsets, inte fler spel.

Vill man också ha fria händer så ser man till att bygga en egen plattform. Skulle exempelvis Oculus välja att skippa Rift och utveckla sina spel till Vive så hade de tvingats rätta sig efter HTC och Valve. På lång sikt så vill nog Oculus gå med vinst på sin hårdvara, men det är lite svårt att locka kunder om man tar 15000kr för ett headset, och därför så måste de bygga sin plattform på mjukvaran i dagsläget.

Medlem

Tja OR har självklart rätten att göra vad de villl med sin hårdvara på samma sätt som konsumenter har rätten att bojkotta företag som agerar som OR (FB ) har gjort.

Mitt intresse för OR dog samma dag som jag fick reda på att FB köpt företaget och jag är föga förvånad över ett sådant här beslut, det hade varit mer förvånande om OR hade fortsatt vara en öppen plattform.

Och till er som jämför detta med en konsol så handlar detta om att OR nu låser skärmen till en viss konsol. Så om man ska jämföra detta med något så hade det varit som att Sony hade låst sin PS4 till deras egna skärmar. Sony har gjort mycket korkade saker men jag tvivlar på att de ens skulle komma på tanken att göra något liknande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stelefan:

Oculus är så sjukt äckligt!
Hoppas verkligen att INGEN köper deras VR.

Hur kan man vara så otroligt dum att låsa spel till Hårdvara?
Eller ännu värre, hur kan man vara så otroligt dum att Stödja detta genom att köpa skiten??

Lite som konsoller då alltså?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Stelefan:

Oculus är så sjukt äckligt!
Hoppas verkligen att INGEN köper deras VR.

Hur kan man vara så otroligt dum att låsa spel till Hårdvara?
Eller ännu värre, hur kan man vara så otroligt dum att Stödja detta genom att köpa skiten??

Märks att du inte är så insatt i branschen. Oculus är inte ensamma med att ha exklusiva spel. Det finns även en exklusiva spel för Vive, för att inte tala om alla konsoler som lever på exklusiva spel. Det är ändå ganska logiskt att Oculus vill skydda sina investeringar. Det är Oculus som har betalat för utvecklingen av Lucky's Tale och Dreamdeck, inte Valve eller HTC. Så varför ska det funka på Vive?

För att det här med VR ska kunna slå igenom så måste det finnas pengar att tjäna, och det gör man framför allt genom försäljning av mjukvara. Oculus subventionerade priset på hårdvaran i hopp om att folk ska köpa mjukvaran (spelen), men så kommer bortskämda jävla millenniumbarn och ska ha allt serverat på silverfat och förstör allting. Utan exklusiva spel så hade du fått betala minst det dubbla för ett VR-headset, vare sig det är Oculus eller Vive. Så var lite jävla tacksam i stället för att idiotförklara alla som ser till att VR-branschen går framåt.

Lite bakvänt men det är inte största problemet: det värsta är att Palmer gång på gång lovat något och sedan blir det bara Facebook av alltihopa. Oculus har gått från något fantastiskt till något väldigt tråkigt efter förvärvet.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tja OR har självklart rätten att göra vad de villl med sin hårdvara på samma sätt som konsumenter har rätten att bojkotta företag som agerar som OR (FB ) har gjort.

Mitt intresse för OR dog samma dag som jag fick reda på att FB köpt företaget och jag är föga förvånad över ett sådant här beslut, det hade varit mer förvånande om OR hade fortsatt vara en öppen plattform.

Och till er som jämför detta med en konsol så handlar detta om att OR nu låser skärmen till en viss konsol. Så om man ska jämföra detta med något så hade det varit som att Sony hade låst sin PS4 till deras egna skärmar. Sony har gjort mycket korkade saker men jag tvivlar på att de ens skulle komma på tanken att göra något liknande.

För det första är det ganska puckat att reducera ett VR-headset till 'en skärm'.
För det andra undrar jag varför folk tror att det automatiskt går att köra Oculus Rift på Vive-appar från Steam, så har aldrig varit fallet.

Medlem
Skrivet av sebrock:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Stelefan:

Oculus är så sjukt äckligt!
Hoppas verkligen att INGEN köper deras VR.

Hur kan man vara så otroligt dum att låsa spel till Hårdvara?
Eller ännu värre, hur kan man vara så otroligt dum att Stödja detta genom att köpa skiten??

Märks att du inte är så insatt i branschen. Oculus är inte ensamma med att ha exklusiva spel. Det finns även en exklusiva spel för Vive, för att inte tala om alla konsoler som lever på exklusiva spel. Det är ändå ganska logiskt att Oculus vill skydda sina investeringar. Det är Oculus som har betalat för utvecklingen av Lucky's Tale och Dreamdeck, inte Valve eller HTC. Så varför ska det funka på Vive?

För att det här med VR ska kunna slå igenom så måste det finnas pengar att tjäna, och det gör man framför allt genom försäljning av mjukvara. Oculus subventionerade priset på hårdvaran i hopp om att folk ska köpa mjukvaran (spelen), men så kommer bortskämda jävla millenniumbarn och ska ha allt serverat på silverfat och förstör allting. Utan exklusiva spel så hade du fått betala minst det dubbla för ett VR-headset, vare sig det är Oculus eller Vive. Så var lite jävla tacksam i stället för att idiotförklara alla som ser till att VR-branschen går framåt.

Lite bakvänt men det är inte största problemet: det värsta är att Palmer gång på gång lovat något och sedan blir det bara Facebook av alltihopa. Oculus har gått från något fantastiskt till något väldigt tråkigt efter förvärvet.

Nog för att Palmer har dragit en och annan lögn, eller åtminstone inte hållit det han lovat, men att Revive slutade fungera pga att Oculus Rift uppdaterades var knappast ett löfte han bröt. Det slutade fungera för stunden tack vare SDK 1.4. Lucky's Tale uppdaterades till 1.0.3 som bara fungerar om du har 1.4, Revive byggde på 1.3 och då är det en självklarhet att det inte fungerar utan att uppdateras för att vara kompatibel med spel som bygger på 1.4. Att Revive's skapare ska ha behövt knäcka DRM på nytt är nog bara bullshit för att verka mer "hardcore". Så här kommer det bli varje gång som Oculus släpper en stor uppdatering, och som Vive-ägare så är det bara att acceptera eller bojkotta helt, för det här är vägen som de har valt att gå. Visst hade det varit bäst om Oculus Home fungerade på alla headsets, men detta skulle innebära mer jobb för Oculus, och i dagsläget så har de tillräckligt med problem att rätta till med sitt egna headset.

Medlem

Avbeställde precis min Oculus Rift.

Palmer Luckey är så väldigt unlikable.


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

12
Skriv svar