Maskar kör pansarvagn i Worms WMD

Robot
Gnällkuk
Maskar kör pansarvagn i Worms WMD

"Don't fix what isn't broken". Skulle hålla med om detta i de flesta fall men nu känns Worms-spelen som om de sett exakt likadana ut och spelat på samma sätt hur länge som helst.

De känns mer som DLC än ett nytt fullfjädrat spel. Det ser ut som det är ett överflöd av saker man kan använda i detta spel, kul en stund kanske men tror det blir lite för mycket efter en stund.

Har man däremot aldrig spelat ett Worms-spel så duger nog detta alldeles utmärkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Vi har tappat räkningen på antalet spel"

Jag räknade, 24 stycken Worms är det!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av tricky:

"Don't fix what isn't broken". Skulle hålla med om detta i de flesta fall men nu känns Worms-spelen som om de sett exakt likadana ut och spelat på samma sätt hur länge som helst.

De känns mer som DLC än ett nytt fullfjädrat spel. Det ser ut som det är ett överflöd av saker man kan använda i detta spel, kul en stund kanske men tror det blir lite för mycket efter en stund.

Har man däremot aldrig spelat ett Worms-spel så duger nog detta alldeles utmärkt.

Inte för att gnälla men säger du inte imot dig själv nu.
Säger att de ser likadana ut och spelas på samma sätt som alltid. Men nu när de äntligen förnyat sig så är det plötsligt överflöd av grejer. Så igentligen vill du ha dem som de alltid sett ut och spelas men ändå inte

Personligen gillar jag den nya uppgraderade grafikmotorn.
Och tycker helikoptrar och stridsvagnar är en välkommen nyhet, jag tror det bidrar till mer varierad och trevligare upplevelse generellt. Även taktikmässigt.
Efter Worms: Armageddon tycker jag spelen har sett exakt likadana ut. Ingen fel med det, de var ändå roliga. Men en grafisk uppgradering ligger rätt i tiden. Och även nya element som kan höga gameplay:et.

Gnällkuk
Skrivet av FiSHMONGER:
Skrivet av tricky:

"Don't fix what isn't broken". Skulle hålla med om detta i de flesta fall men nu känns Worms-spelen som om de sett exakt likadana ut och spelat på samma sätt hur länge som helst.

De känns mer som DLC än ett nytt fullfjädrat spel. Det ser ut som det är ett överflöd av saker man kan använda i detta spel, kul en stund kanske men tror det blir lite för mycket efter en stund.

Har man däremot aldrig spelat ett Worms-spel så duger nog detta alldeles utmärkt.

Inte för att gnälla men säger du inte imot dig själv nu.
Säger att de ser likadana ut och spelas på samma sätt som alltid. Men nu när de äntligen förnyat sig så är det plötsligt överflöd av grejer. Så igentligen vill du ha dem som de alltid sett ut och spelas men ändå inte

Personligen gillar jag den nya uppgraderade grafikmotorn.
Och tycker helikoptrar och stridsvagnar är en välkommen nyhet, jag tror det bidrar till mer varierad och trevligare upplevelse generellt. Även taktikmässigt.
Efter Worms: Armageddon tycker jag spelen har sett exakt likadana ut. Ingen fel med det, de var ändå roliga. Men en grafisk uppgradering ligger rätt i tiden. Och även nya element som kan höga gameplay:et.

Då tror jag du inte tolkade mitt inlägg korrekt. Det är fortfarande samma spel, samma mekanik med identiskt utseende. Skillnaden är att det är mer skills/items men att det kändes som att det var en aningens för många. Mer behöver inte betyda att det blir bättre. Det gav mig ett rätt rörigt intryck.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag har inte fastnat för ett nytt Worms sedan WWP och det har att göra med fysiken. Sedan WWP har spelen känts så himla sega. Det kanske har varit ändringar gjorda i balanseringssyfte, men isåfall har det varit på bekostnad av spelglädjen.

Med tanke på hur halvhjärtade och buggiga Team 17s spel brukar vara så tror jag inte att de förstår det själva. Inte ens nyversionen av WWP lyckades de med.

Medlem

Känner att jag måste småkorrigera lite info om Worms WMD.

Det här är ingen liten release i Worms-sammanhang, det är en seriös övergång till riktig 2D igen. Inga fler pixlar som smälter in i en konstig halv-3D-bakgrund som man träffar av misstag. Fysiken har även ändrats tillbaka till klassisk Wormsfysik.

Det här är den första gången på länge jag verkligen ser fram emot en ny version av Worms. WWP var det senaste jag verkligen stormdiggade, sen gick det utför när alla tvingades in i "3D", oavsett om det passar in eller inte. Worms 3D var ett skämt. Armageddon och Revolution var ett halvt steg tillbaka i rätt riktning igen, men det fanns fortfarande brister. Se Worms WMD som en 2016 upplaga av Worms, i 2D, precis som det ska vara.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tycker de ska bli kul med ett nytt. Gött med bättre grafik.

Medlem
Skrivet av jonis:

Känner att jag måste småkorrigera lite info om Worms WMD.

Det här är ingen liten release i Worms-sammanhang, det är en seriös övergång till riktig 2D igen. Inga fler pixlar som smälter in i en konstig halv-3D-bakgrund som man träffar av misstag. Fysiken har även ändrats tillbaka till klassisk Wormsfysik.

Det här är den första gången på länge jag verkligen ser fram emot en ny version av Worms. WWP var det senaste jag verkligen stormdiggade, sen gick det utför när alla tvingades in i "3D", oavsett om det passar in eller inte. Worms 3D var ett skämt. Armageddon och Revolution var ett halvt steg tillbaka i rätt riktning igen, men det fanns fortfarande brister. Se Worms WMD som en 2016 upplaga av Worms, i 2D, precis som det ska vara.

Det låter ju lovande. Bara att hoppas då

Medlem

Härligt! Jag har inte spelat Worms sedan slutet av 90-talet, nu ska det bli återförening, har helt missat att det kommit några nya versioner sedan Armageddon =D

Avstängd

Det här ser intressant ut.

Fast hellre skulle jag vilja haft ett nytt Worms 3D med ny grafikmotor samt realistiskt förstörelse!

Medlem

Bara jag som vill ha ett worms forts under siege 2?

FM-guru
F.d. Sisyr

Worms 2 är fortfarande min favorit, men jag kan å andra sidan inte påstå att jag ens testat hälften av alla wormstitlar.

Medlem
Skrivet av jonis:

Känner att jag måste småkorrigera lite info om Worms WMD.

Det här är ingen liten release i Worms-sammanhang, det är en seriös övergång till riktig 2D igen. Inga fler pixlar som smälter in i en konstig halv-3D-bakgrund som man träffar av misstag. Fysiken har även ändrats tillbaka till klassisk Wormsfysik.

Det här är den första gången på länge jag verkligen ser fram emot en ny version av Worms. WWP var det senaste jag verkligen stormdiggade, sen gick det utför när alla tvingades in i "3D", oavsett om det passar in eller inte. Worms 3D var ett skämt. Armageddon och Revolution var ett halvt steg tillbaka i rätt riktning igen, men det fanns fortfarande brister. Se Worms WMD som en 2016 upplaga av Worms, i 2D, precis som det ska vara.

Varför i hela helvete har dom gjort fysiken sämre? revolution hade ju goig vatten fysik o grejer. de ja skulle vilja haft är ett ännu mer spel åt det hållet. Väldigt fysik baserat worms hade varit nice.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av FiSHMONGER:
Skrivet av tricky:

"Don't fix what isn't broken". Skulle hålla med om detta i de flesta fall men nu känns Worms-spelen som om de sett exakt likadana ut och spelat på samma sätt hur länge som helst.

De känns mer som DLC än ett nytt fullfjädrat spel. Det ser ut som det är ett överflöd av saker man kan använda i detta spel, kul en stund kanske men tror det blir lite för mycket efter en stund.

Har man däremot aldrig spelat ett Worms-spel så duger nog detta alldeles utmärkt.

Inte för att gnälla men säger du inte imot dig själv nu.
Säger att de ser likadana ut och spelas på samma sätt som alltid. Men nu när de äntligen förnyat sig så är det plötsligt överflöd av grejer. Så igentligen vill du ha dem som de alltid sett ut och spelas men ändå inte

Personligen gillar jag den nya uppgraderade grafikmotorn.
Och tycker helikoptrar och stridsvagnar är en välkommen nyhet, jag tror det bidrar till mer varierad och trevligare upplevelse generellt. Även taktikmässigt.
Efter Worms: Armageddon tycker jag spelen har sett exakt likadana ut. Ingen fel med det, de var ändå roliga. Men en grafisk uppgradering ligger rätt i tiden. Och även nya element som kan höga gameplay:et.

Då tror jag du inte tolkade mitt inlägg korrekt. Det är fortfarande samma spel, samma mekanik med identiskt utseende. Skillnaden är att det är mer skills/items men att det kändes som att det var en aningens för många. Mer behöver inte betyda att det blir bättre. Det gav mig ett rätt rörigt intryck.

Inte för att vara den, men typ alla spel är identiska med varandra när det kommer till uppföljare.

Medlem

Vem hade kunnat ana att till och med Worms skulle få spelar-styrda fordon innan Call of Duty? o.0

Inaktiv
Skrivet av DeathRow:

Vem hade kunnat ana att till och med Worms skulle få spelar-styrda fordon innan Call of Duty? o.0

Faaaaaaast Call of Duty har redan haft spelarstyrda fordon i första spelet så den där gubben gick inte.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av DeathRow:

Vem hade kunnat ana att till och med Worms skulle få spelar-styrda fordon innan Call of Duty? o.0

Faaaaaaast Call of Duty har redan haft spelarstyrda fordon i första spelet så den där gubben gick inte.

jo precis, åtminstone i expansionen till ettan inom singleplayer på en del och sedan multiplayer på vissa banor. Annars har inte dom andra spelen så mycket som du kan styra själv

Medlem

Är de bara gamla rävar över 30+ som gillar Worms eller är det något för dagens ungdomar också? Det känns ju ganska så enkelt jämfört med dagens modernare spel tänker jag.

Medlem

Verkar kul! Jag har inte spelat ett Worms spel förbannat många år förstås så jag vet inte hur de på senare tid har varit. Minns t.om Liero mer än jag minns Worms. För mig blir det något väldigt nytt i alla fall.

Medlem

Worms har väl alltid varit ett sånt spel där utvecklarna hellre släpper ett nytt spel än patchar trasiga saker i det nuvarande. Det är väldigt synd för att jag har alltid tyckt om worms.

Inaktiv

Det finns bara ETT Worms som är värt namnet.

Medlem
Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Är de bara gamla rävar över 30+ som gillar Worms eller är det något för dagens ungdomar också? Det känns ju ganska så enkelt jämfört med dagens modernare spel tänker jag.

Jodå jag tror nog man kan gilla det även om man är lite yngre. Möjligtvis kan de värsta energidryck-monstren bli lite otåliga med tanke på att man måste vänta medan den andra spelar sin tur men då kan dom ju göra läxorna samtidigt lr nåt

1
Skriv svar