Vad gick egentligen fel med Simcity?

Medlem
Skrivet av MEG:

Okej, den var riktigt bra

Medlem
Skrivet av MEG:

Haha. Önskar dock att vi hade naturkatastrofer i Cities Skylines.

Medlem
Skrivet av tricky:

En gång i tiden drömde jag om att bli spelutvecklare, nu är jag väldigt glad att jag aldrig valde det yrket. Måste vara otroligt tufft att jobba under ett stort spelhus och sedan få ens skapelse förstörd och ens studio föraktad pga. några inkompetenta chefers beslut om krav på spelet.

Tja du har alltid valet att vara fattig artist eller sälja ut dig och göra saker som du inte vill, helt upp till dig.

Medlem

Ja, de små kartorna gjorde att jag slutade spela SimCity. En stor besvikelse. Då är CIties: Skylines mycket bättre.

Medlem
Skrivet av tricky:

En gång i tiden drömde jag om att bli spelutvecklare, nu är jag väldigt glad att jag aldrig valde det yrket. Måste vara otroligt tufft att jobba under ett stort spelhus och sedan få ens skapelse förstörd och ens studio föraktad pga. några inkompetenta chefers beslut om krav på spelet.

Låter som vilket jobb om helst :P.

Medlem

"Maxis hade planer på att utöka storleken och låta spelarna bygga ihop gigantiska regioner, men infrastrukturen för servrarna blev en flaskhals och det fungerade helt enkelt inte."

Jasså Maxis? Jag vill minnas väldigt säkert på att ni sa att det inte gick att spela större för det krävde för mycket utav datorerna (Vilket så klart visade sig vara falskt). Lögn, lögn och åter jäkla lögn från er genom hela det spelet.

Medlem

Har EA inga egna programmerare som lever i verkligheten eller är det bara massa säljare och slipsnissar som inte har i branschen att göra som sitter på EA dikterar?

Dom verkar ju inte leva eller bry sig om spelarnas åsikter eller önskemål. Den saken är klar sedan länge, och förstår dom inte att förtroendet för EA redan är i botten sedan länge?

Medlem

Ett nytt och uppdaterat SimCity 2000 hade varit allt man behövde!

12
Skriv svar