Markus Persson fortsätter att tjäna hundratals miljoner på Minecraft

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man ändå hade den mängden pengar. Många säger emot men jag hade då blivit lycklig.

Hellre deppig i en Ferrari än på bussen.

Fast folk som säger sådana saker säger egentligen bara att de visst tror att pengar ger lycka, fast det rent allmänt hävdas annorlunda. Det är alltså varken elegant eller insiktsfullt att säga sådana saker.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Om pengar inte gör en lyckligare, varför sitter så många människor på så obscena mängder pengar?

Medlem
Skrivet av Kimpur:

den som säger att det finns en gräns för hur mycket pengar man behöver, har aldrig renoverat ett hus.

Har du också hittat svartmögel?

Medlem

Skojar ni eller, det som gör att pengar gör en lycklig är ju att man slipper gå till fängelset varenda jävla morgon och istället göra vad man vill.. Resa, äta bra mat, tillbringa tiden med familj osv. Skitgrejer som ferraris och annat blir ju gammalt fort men tiden och friheten är ju såklart det som gör att man blir lyckligare.

Medlem

Om den snubben nånsin klagar på pengar igen,skall jag personligen åka till amerikat och slänga mina gamla skor på han.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man ändå hade den mängden pengar. Många säger emot men jag hade då blivit lycklig.

Du hade blivit lycklig en stund, sen hade det varit same old. Att vara lyckligt är relativt. Alla har bekymer och deras bekymmer känns lika stora för hen själv.

I grunden har ju vi i Sverige inget att klaga på och borde vara lyckliga? Vi har tak över huvudet och mat på bordet, bra sjukvård, osv. Jämför man oss med flickbarn i Afrika som svälter och riskerar bli mördade/våldtagna varje dag de går 10km till skolan så borde vi aldrig klaga på någonting.

Men vi har samma rätt att vara olyckliga och klaga som alla andra, precis som de rika har det. Bara för att man har det "bättre" på ett område än de flesta andra betyder inte "instant lycka", människor funkar inte så.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Corewin:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man ändå hade den mängden pengar. Många säger emot men jag hade då blivit lycklig.

Dom som har haft medel / låg inkomst liv och sedan får massvis med pengar får ändrade känslor

som exempel när man köper ett nytt 500kr spel värderar man det ganska högt och när man gör köpet får man en glad känsla. Man tar hand om spelet det ser till att det inte går sönder och liknande.
Medans om man får massa pengar försvinner det personliga värdet för köper spelar ingen roll det är en droppe i havet och om det går sönder gör det inget för man kan köpa hundra kopier till.
Äta på en fin resturang är något man gör för att fira något specielt medans om man har pengar kan det vara ens vardag.

Svårt att säga att man skulle bli glad av pengar när man själv inte har erfarenhet själv av det.

Kul att se dig aktiv här Tommy! Tycker du får bjuda ned mig på en spelkväll och få dit Björn också

Håller med dig i vad du säger och kan faktiskt säga att jag kommer från en rätt så fattig bakgrund och även nu när jag har massvis med pengar så tänker jag noga och och ordentligt innan jag köper något. Folk kallar mig "äckligt snål" även fast det kanske bara handlar om 100 kr när jag ändå har en bra mängd stålar på kontot och i samma veva bor förbannat billigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man ändå hade den mängden pengar. Många säger emot men jag hade då blivit lycklig.

Du hade blivit lycklig en stund, sen hade det varit same old. Att vara lyckligt är relativt. Alla har bekymer och deras bekymmer känns lika stora för hen själv.

I grunden har ju vi i Sverige inget att klaga på och borde vara lyckliga? Vi har tak över huvudet och mat på bordet, bra sjukvård, osv. Jämför man oss med flickbarn i Afrika som svälter och riskerar bli mördade/våldtagna varje dag de går 10km till skolan så borde vi aldrig klaga på någonting.

Men vi har samma rätt att vara olyckliga och klaga som alla andra, precis som de rika har det. Bara för att man har det "bättre" på ett område än de flesta andra betyder inte "instant lycka", människor funkar inte så.

Kan faktiskt säga att det inte hade varit så. Med pengar hade jag kunnat hjälpa min familj något ordentligt och helst då min sjuka mamma.

Jag är väldigt intresserad av världen och gillar att skriva så hade garanterat rest runt skrivit en massa om mina upplevelser och blivit mer inspirerad gällande mina böcker och min serietidning jag arbetar med.

Saken är den att jag inte vill säg vinna pengar bara för att ha pengar och för att köpa mig en ny dator eller bil, utan jag vill använda den till något vettigt som att ta hand om min familj och utveckla mig själv som människa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man ändå hade den mängden pengar. Många säger emot men jag hade då blivit lycklig.

Man hade nog blivit glad över att få beskedet om att X antal miljoner kommer sättas in på kontot, men när det kommer till pengar och olycka så är det i stort sätt alltid anhöriga som orsakar den när man får ta del av stora summor pengar. Folk i din närhet börjar tigga, slicka röv osv. De visar helt enkelt upp ett beteende du inte sett tidigare.

Hade jag vunnit stora summor pengar så hade jag nog hållit det för mig själv, men det är ju lite svårt när man tjänar enorma summor pengar genom framgång och hamnar på topplistan i Forbes Magazine.

I mitt tycke hade jag gärna välkomnat det. Då får jag bara se hur verkligheten ser ut gällande de personer som finns runt mig och skulle det vara så illa att alla vände sig mot mig eller vad man ska säga så fuck em. Då hade det hänt förr eller senare vare sig jag vann pengar eller inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man ändå hade den mängden pengar. Många säger emot men jag hade då blivit lycklig.

Jag är redan lycklig.

Om så är fallet så är jag dig förbannat avundsjuk!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lycka brukar finna människor som:

- har en vettig sysselsättning de trivs med
- har någon att älska
- har något att se fram emot


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Evilof:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man ändå hade den mängden pengar. Många säger emot men jag hade då blivit lycklig.

Forskning visar att man BLIR gladare av pengar, men bara till en viss gräns. När du väl nått (om jag minns rätt) en årsinkomst på 500,000+ kronor så spelar det ingen eg. roll om det är 500,001 eller 50,000,000 kronor.
Ett annat sätt att se det är kanske att man blir inte vidare glad av pengar, men man blir olycklig av att vara fattig och efter 500,000 så har du allt du behöver.

Att det finns en gräns stämmer inte, istället gäller lagen om avtagande avkastning (diminishing returns): ju mer pengar du har desto mer behöver du få för att få en likvärdig belöningskick. Det är så vårt belöningssystem fungerar, för att vi alltid ska ta oss vidare till nya höjder. Annars hade folk nöjt sig med att leva med den standarden vi hade på 1800-talet. Anledningen till att vi inte ser saker som WC och mat från hela världens hörn som lyx är för att vår lägsta gemensamma nämnare har höjts.

Medlem

Jag hade gärna velat ha några miljoner. Då hade jag köpt ett hus. Trots att jag och sambon sparat en liten summa så är det fasen omöjligt att få ett trevligt hus här under 3 mille i Trollhättan. Jäkla dyrt!

12
Skriv svar