Se gårdagens Quake-fest!

Robot
Se gårdagens Quake-fest!

Över två timmar mörsande med några av de bästa spelarna i världen.

#quake


Gnällkuk
Se gårdagens Quake-fest!

Var riktigt underhållande att kika på igår, blev riktigt sugen på att börja spela igen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Var riktigt underhållande att kika på igår, blev riktigt sugen på att börja spela igen

Det fick bara mina Overwatch-fingrar att klia ännu mer.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av tricky:

Var riktigt underhållande att kika på igår, blev riktigt sugen på att börja spela igen

Det fick bara mina Overwatch-fingrar att klia ännu mer.

Samma här, längtar som en tok efter Overwatch nu.

Medlem

Vad spelet ser tecknat förstört ut?
märks att det var länge länge sen man spelade QuakeWorld


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad spelet ser tecknat förstört ut?
märks att det var länge länge sen man spelade QuakeWorld

Få spelar nog med de där inställningarna. Du kan få Quake att se ut som en pissig mosaiktavla om du vill (så spelade undertecknad) men offiiciella spec cams brukar lulla till det =).

Medlem

Glöm inte att ni enkelt kan köra igång genom att tanka ner nQuake från www.nquake.com - ett paket baserat på Shareware-versionen av Quake som inkluderar en modern QW-klient (ezQuake) och annat ni behöver för att köra igång (eller göra comeback).

Smäck sedan in pak1.pak från din Quake CD in i foldern /quake/id1/ så har ni alla kartor också, då Shareware-versionen endast innehåller första episoden (som nQuake kompletterar med DM mapsen)


signatur
Medlem

haha, skapade ett konto på FZ precis bara för att länka videon från igår, men så ser jag nu att det redan är fixat!

spelade i allstarmatchen igår och den som var förra året med (kingpin är mitt nick, tjena Xerial och Ake_Vader)

quakeworld.nu sidan lever fortfarande och har massa gamla sköna artiklar som jag satt och läste igenom idag , i över 10 år har folk sagt att quakeworld håller på att dö, men inte riktigt än , inte riktigt än...

hoppas på mer allstar games och mer turneringar framöver

Peace

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kingpin_qw:

haha, skapade ett konto på FZ precis bara för att länka videon från igår, men så ser jag nu att det redan är fixat!

spelade i allstarmatchen igår och den som var förra året med (kingpin är mitt nick, tjena Xerial och Ake_Vader)

quakeworld.nu sidan lever fortfarande och har massa gamla sköna artiklar som jag satt och läste igenom idag , i över 10 år har folk sagt att quakeworld håller på att dö, men inte riktigt än , inte riktigt än...

hoppas på mer allstar games och mer turneringar framöver

Peace

Haha, nu får du se till att utnyttja det! Grymt kul match, hoppas ni hade lika roligt. Jag minne inte hur länge sen det var sedan QW.nu försvann från vår hosting, men det är säkert tio år sedan. Ake_vader tittar in ibland.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kingpin_qw:

haha, skapade ett konto på FZ precis bara för att länka videon från igår, men så ser jag nu att det redan är fixat!

spelade i allstarmatchen igår och den som var förra året med (kingpin är mitt nick, tjena Xerial och Ake_Vader)

quakeworld.nu sidan lever fortfarande och har massa gamla sköna artiklar som jag satt och läste igenom idag , i över 10 år har folk sagt att quakeworld håller på att dö, men inte riktigt än , inte riktigt än...

hoppas på mer allstar games och mer turneringar framöver

Peace

Haha, nu får du se till att utnyttja det! Grymt kul match, hoppas ni hade lika roligt. Jag minne inte hur länge sen det var sedan QW.nu försvann från vår hosting, men det är säkert tio år sedan. Ake_vader tittar in ibland.

fragzone var den första sidan jag ens läste på nätet i princip, gibbade loss på fz servrarna med hehe, a frag in the darkness, swedish quake league, hette inte admin postman phat typ och hade en klan som hette the mailmen eller något sånt?

gåshud till max i varje fall, och vi håller på att dra ihop en ny salvation turnering , blir förmodligen i september eller augusti, salvation är som en stor mix typ,

så många div1 spelare som möjligt signar upp intresse, kaptener väljs ut, och sedan väljer kaptenerna en spelare i taget tills det är klart och sedan lottas matcher, schema sätts osv, allt ska streamas live givetvis

har gjorts tre gånger förut med stort intresse och väldigt jämna matcher, stay tuned!

håll ut

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kingpin_qw:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kingpin_qw:

haha, skapade ett konto på FZ precis bara för att länka videon från igår, men så ser jag nu att det redan är fixat!

spelade i allstarmatchen igår och den som var förra året med (kingpin är mitt nick, tjena Xerial och Ake_Vader)

quakeworld.nu sidan lever fortfarande och har massa gamla sköna artiklar som jag satt och läste igenom idag , i över 10 år har folk sagt att quakeworld håller på att dö, men inte riktigt än , inte riktigt än...

hoppas på mer allstar games och mer turneringar framöver

Peace

Haha, nu får du se till att utnyttja det! Grymt kul match, hoppas ni hade lika roligt. Jag minne inte hur länge sen det var sedan QW.nu försvann från vår hosting, men det är säkert tio år sedan. Ake_vader tittar in ibland.

fragzone var den första sidan jag ens läste på nätet i princip, gibbade loss på fz servrarna med hehe, a frag in the darkness, swedish quake league, hette inte admin postman phat typ och hade en klan som hette the mailmen eller något sånt?

gåshud till max i varje fall, och vi håller på att dra ihop en ny salvation turnering , blir förmodligen i september eller augusti, salvation är som en stor mix typ,

så många div1 spelare som möjligt signar upp intresse, kaptener väljs ut, och sedan väljer kaptenerna en spelare i taget tills det är klart och sedan lottas matcher, schema sätts osv, allt ska streamas live givetvis

har gjorts tre gånger förut med stort intresse och väldigt jämna matcher, stay tuned!

håll ut

Jajamen, Postman Phat var grundaren av dåvarande Fragzone

Jag har funderat på att köra något turnering eller liknande när sajten fyller 20 år i december.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av kingpin_qw:

Har du någon cfg tillgänglig? Var så otroligt länge sedan jag spelade, min gamla cfg försvann med en diskcrash för 100 år sedan och har glömt bort allt mer eller mindre


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av kingpin_qw:

Har du någon cfg tillgänglig? Var så otroligt länge sedan jag spelade, min gamla cfg försvann med en diskcrash för 100 år sedan och har glömt bort allt mer eller mindre

Kör du in nQuake (ladda ner från www.nquake.com )så ska det vara rätt hyggligt konfigurerat redan från början. Vidare finns det configs att ladda ner från QuakeWorld.nu på: http://www.quakeworld.nu/configs

Kör hårt!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Åke Vader:
Skrivet av tricky:
Skrivet av kingpin_qw:

Har du någon cfg tillgänglig? Var så otroligt länge sedan jag spelade, min gamla cfg försvann med en diskcrash för 100 år sedan och har glömt bort allt mer eller mindre

Kör du in nQuake (ladda ner från www.nquake.com )så ska det vara rätt hyggligt konfigurerat redan från början. Vidare finns det configs att ladda ner från QuakeWorld.nu på: http://www.quakeworld.nu/configs

Kör hårt!

Har redan kört in nQuake igår, gjorde det direkt efter streamen men kom sen på att jag inte hade någon cfg vilket gjorde att jag stängde av direkt när jag kom på hur jävla bökigt det var att skriva sin egen från scratch, speciellt när man glömt bort hälften

Tack för länken med cfg's. Helvete vad de ser ut nu... haha. Är främst vettiga aliases jag var ute efter. Ska testa din cfg ikväll när jag kommer hem, tack igen Fö, finns det inbyggd irc-kllient nu?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är något fel på videon. Den är bara 2:41 minuter lång och spelas upp väldigt fort.

Här är twitch voden istället:

https://www.twitch.tv/suddendeathtv/v/67963458

Medlem

Visst ska det vara en 2v2 turnering på årets quakecon? Någon som har koll på vilka lag som anmälts?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jajamen, Postman Phat var grundaren av dåvarande Fragzone

Jag har funderat på att köra något turnering eller liknande när sajten fyller 20 år i december.

kör hårt

Skrivet av disinfect:

Det är något fel på videon. Den är bara 2:41 minuter lång och spelas upp väldigt fort.

Här är twitch voden istället:

https://www.twitch.tv/suddendeathtv/v/67963458

skulle precis nämna detta och skriva in VOD länken , håller på att kolla upp med dom som laddat upp videon till youtube vad som händer typ, fungerade bra tidigare idag :S

Skrivet av Ballong:

Visst ska det vara en 2v2 turnering på årets quakecon? Någon som har koll på vilka lag som anmälts?

stämmer att det kommer va en 2v2 turnering, vet inte riktigt var dom anmälda finns men har för mig att på quakeworld.nu forumet i general discussion finns det ev. en lista , men den är inte den officiella så att säga, kolla quakecons hemsida kanske?

Medlem
Skrivet av tricky:

Har du någon cfg tillgänglig? Var så otroligt länge sedan jag spelade, min gamla cfg försvann med en diskcrash för 100 år sedan och har glömt bort allt mer eller mindre

tror bara du hade blivit snurrig av min CFG

den är kopplad till en massa andra cfgfiler där alias för teamplay finns osv, sen har ja en custom gfx.wad med min HUD och annat, borde typ fixa en normal cfg en vacker dag men men, det enda du behöver så länge är typ :

bind x tp_msgreport = binder knapp x till statusreport, du vet din armor/hp , bästa vapen du har på dig och var på mappen du är (för 2v2 lr 4v4 tex)

alias +rl "impulse 7;+attack"
alias -rl "-attack;impulse 2"
bind x +rl = binder knapp x till ett alias som skjuter med RL och sen byter till boomstick, (så du minimerar att lämna packs till fiende med RL i )

sen dom andra vapnen har typ impulse 1 för yxa, impulse 2 boomstick, impulse 3 buckshot, impulse 4 nailgun, impulse 5 supernailgun, impulse 6 grenade, impulse 7 rocketlauncher, impulse 8 lightningun , bara att använda samma princip t.ex:

alias +lg "impulse 8;+attack"
alias -lg "-attack;impulse 2"
bind space +lg = binder spacebar till att skjuta shaft och sedan byta till boomstick när du släpper spacebar,

osv osv, det finns mycket enklare sätt säkert men har meckat ihop min cfg manuellt

hade nog följt Ake Vaders råd tillsvidare i alla fall !

Medlem

Du ska inte vara med Kingpin?
Någon av de gamla svenska rävarna som ska va med som du vet om?

Medlem

Så grymt, det är verkligen som att resa tillbaka. Alltså, även om man är bra eller dålig så är detta skitkul att spela med polare, Q1 har dessutom mycket skön grief på sina vanliga DMbanor, t ex lavan på DM2 och DM4 etc


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Du ska inte vara med Kingpin?
Någon av de gamla svenska rävarna som ska va med som du vet om?

önskar att jag kunde åka iväg bara för att va där och hänga och mysa typ haha, men ska jobba hela sommaren :/ aaafan det är en del som ska dit ändå , blaps (bps) och locust från suddendeath, Milton (finnen som är #1 i allt typ från duel till 4v4) ska dit, tror locktar ska dit också,

en massa andra suddendeath spelare och folk från usa / australien / brasilien med, blir spännande att se den slutgiltiga spelarlistan hehe , men det är dock ingen 1v1 eller 4v4 turnering för pengar utan endast 2v2 om jag förstått rätt, hade det varit 1v1 också hade det varit lite annorlunda , själv spelar jag bara 1v1 och 4v4 typ ^^

Skrivet av Hipshot:

Så grymt, det är verkligen som att resa tillbaka. Alltså, även om man är bra eller dålig så är detta skitkul att spela med polare, Q1 har dessutom mycket skön grief på sina vanliga DMbanor, t ex lavan på DM2 och DM4 etc

har tagit pauser på 6 mån-1år+ men kommer alltid tillbaka, kan inte sluta helt , inte än i alla fall

+ att det finns faktiskt många som spelar varje dag som inte alls är bra, är busenkelt att hitta games numera med en spambot som finns på varje server , går att skicka ut typ "rookie duel here" till alla som är online på hela quakenet/qw servrar osv ^^

Medlem
Skrivet av Xerial:
Skrivet av Molotov:

Vad spelet ser tecknat förstört ut?
märks att det var länge länge sen man spelade QuakeWorld

Få spelar nog med de där inställningarna. Du kan få Quake att se ut som en pissig mosaiktavla om du vill (så spelade undertecknad) men offiiciella spec cams brukar lulla till det =).

d_mipscale 100 for life!

Medlem
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Xerial:
Skrivet av Molotov:

Vad spelet ser tecknat förstört ut?
märks att det var länge länge sen man spelade QuakeWorld

Få spelar nog med de där inställningarna. Du kan få Quake att se ut som en pissig mosaiktavla om du vill (så spelade undertecknad) men offiiciella spec cams brukar lulla till det =).

d_mipscale 100 for life!

hehe

såhär ser mitt qw ut typ, riktigt basic

Medlem
Skrivet av disinfect:

Det är något fel på videon. Den är bara 2:41 minuter lång och spelas upp väldigt fort.

Här är twitch voden istället:

https://www.twitch.tv/suddendeathtv/v/67963458

BTW, av någon sjuk anledning verkar klippet på youtube fungera som det skall i internet explorer, men inte FF/Chrome? så jävla skumt alltså....fungerade bra förut idag... aja, IE eller twitch VOD:en fungerar i alla fall !

Medlem

jag såg det mesta men dessvärre inte sista, får se den senare. väldigt roligt att se att det är sådant liv kvar ändå. har testat reflex som är det närmaste som kan ersätta. har själv lirat quake i bla sm 97 (har en t-shirt som bevis) i ett flertal klaner och hade en god vän som spelade i den bästa av de bästa, klanen A.

Skägg.
10 Chambers

Man blir glad i hela ansiktet av att läsa allt detta


signatur
Medlem
Skrivet av chikken:

jag såg det mesta men dessvärre inte sista, får se den senare. väldigt roligt att se att det är sådant liv kvar ändå. har testat reflex som är det närmaste som kan ersätta. har själv lirat quake i bla sm 97 (har en t-shirt som bevis) i ett flertal klaner och hade en god vän som spelade i den bästa av de bästa, klanen A.

hehe själv minns jag fragfest 96 tror jag det hette med doomer , totte, okkun , xenon osv på e1m7 (doomer vann och spelade med tangentbord LOL)

sm 97 var det inte den turneringen som avgjordes på DM2 (FFA) och doomer vann igen, men okkun skulle ha vunnit eftersom det var nån bugg med telefrags? TROR det var nåt sånt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man blir glad i hela ansiktet av att läsa allt detta

finns nog inget mer tillfredsställande i något spel än att gibba med rocketlaunchern i quakeworld helst med quad hahaha

Medlem
Skrivet av kingpin_qw:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man blir glad i hela ansiktet av att läsa allt detta

finns nog inget mer tillfredsställande i något spel än att gibba med rocketlaunchern i quakeworld helst med quad hahaha

haha det minns jag faktiskt inte. jag var 16 och var där med några polare som också lirade. jag åkte ut i första och gick vidare i 2 omgångar i losers bracket men sen var det slut på äventyret. en av mina vänner, grasshoppir, storebror till firehoppir, hamnade på 16:e plats. vi körde mus och hade precis kommit över att det inte var fusk att skjuta på marken längre

12
Skriv svar