Shooter-krig! Gearbox sänker priset på Battleborn

Robot
Medlem
Shooter-krig! Gearbox sänker priset på Battleborn

De har tappat från omkring 10k spelare vid release till en peak på nu 4-5k.

Tyvärr måste jag säga för Battleborn är inte ett dåligt spel och det är packat med innehåll. Men såklart är det omöjligt att strida med alla pengar i världen som Blizzard har när det gäller marknadsföring, samt att hypen kring blizzards spel skapar sig själv utan ansträngning.

Men nej, jag tror Battleborn kommer få det svårt att någonsin bli ett hyfsat populärt spel. En release i skymundan, en del balansproblem som inte besvarats och flera andra stora spel som tar spelare.

Återigen tyvärr för jag tycker om Battleborn.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Overwatch är installerat och klart, inväntar nu ivrigt releasen Fick t o m några bonusar i paketet...Jaina till HotS och ett deck till HS

Medlem

Bara jag som faktiskt hade det roligare med battleborn betan än overwatch?

Ambassadör
Xbox

Ser onekligen dystert ut.


signatur

Jump in.

Medlem

Är två olika typer av spel som rätt många jämför varandra med.
Känns mer som of TF2 bör oroa sig mer om Overwatch än Battleborn. Battleborn tillhör ändå en marknad som inte överlevt tidigare (Monday Night Combat osv.).


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Bara jag som faktiskt hade det roligare med battleborn betan än overwatch?

Jag är tvärtom, gillade Overwatch mer. Kändes roligare och var inte lika rörigt. Kände att Battleborn var ett glorifierat Smite.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Är två olika typer av spel som rätt många jämför varandra med.
Känns mer som of TF2 bör oroa sig mer om Overwatch än Battleborn. Battleborn tillhör ändå en marknad som inte överlevt tidigare (Monday Night Combat osv.).

https://www.youtube.com/embed/SAMGrDUSGJU

Jupp de är helt olika spel men det faktum att de jämförs som de gör, och att de båda är shooters, kommer innebära att de konkurrerar om delvis samma spelarbas.

Tyvärr, för Battleborn, så är spelarbasen redan så liten att multiplayer blir lidande och framtidsutsikterna är så dåliga att många avstår spelet pga det.

Kanske borde de lägga ner planerna för den närmaste framtiden och återlansera spelet på nytt till vintern.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

De har tappat från omkring 10k spelare vid release till en peak på nu 4-5k.

Tyvärr måste jag säga för Battleborn är inte ett dåligt spel och det är packat med innehåll. Men såklart är det omöjligt att strida med alla pengar i världen som Blizzard har när det gäller marknadsföring, samt att hypen kring blizzards spel skapar sig själv utan ansträngning.

Men nej, jag tror Battleborn kommer få det svårt att någonsin bli ett hyfsat populärt spel. En release i skymundan, en del balansproblem som inte besvarats och flera andra stora spel som tar spelare.

Återigen tyvärr för jag tycker om Battleborn.

Testade båda betorna, spelade Battleborn en och en halv match och kände att allt var på tok för rörigt, in my face samt att speluplägget helt enkelt inte var kul. Var ganska hypad över Battleborn men det är verkligen inget kul spel när man väl spelar det. Overwatch tyckte jag var mycket mer bekant och trevligt/välgjort.

Medlem
Skrivet av Ender:

Overwatch är installerat och klart, inväntar nu ivrigt releasen Fick t o m några bonusar i paketet...Jaina till HotS och ett deck till HS

Jag fick Overwatch Origins Edition för 450 Spänn, trodde jag beställde standardutgåvan.
Nu får man sitta och ladda i några timmar!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ender:

Overwatch är installerat och klart, inväntar nu ivrigt releasen Fick t o m några bonusar i paketet...Jaina till HotS och ett deck till HS

Jag fick Overwatch Origins Edition för 450 Spänn, trodde jag beställde standardutgåvan.
Nu får man sitta och ladda i några timmar!

Samma här! Spelbtiken.se kunde visst leverera...var lite orolig över att jag skulle få det på tis-ons där ett tag, men dem måste ha skickar det redan i tor-fre förra veckan. Ser lovande ut för framtida köp

Medlem

Blizzard Pong! Soon in a store near you!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ender:

Overwatch är installerat och klart, inväntar nu ivrigt releasen Fick t o m några bonusar i paketet...Jaina till HotS och ett deck till HS

Jag fick Overwatch Origins Edition för 450 Spänn, trodde jag beställde standardutgåvan.
Nu får man sitta och ladda i några timmar!

Samma här! Spelbtiken.se kunde visst leverera...var lite orolig över att jag skulle få det på tis-ons där ett tag, men dem måste ha skickar det redan i tor-fre förra veckan. Ser lovande ut för framtida köp

Haha, jag beställde också där.

Medlem

Battleborn blir bara roligare och roligare ju mer jag spelar. Var lite tvärtom med Overwatch. Kändes som jag spelat klart det efter några dagar, dvs betan.

Medlem

Inte så konstigt med tanke på hur få spelare battleborn har i nuläget. Spelet är mer DOA än vad Evolve var och vi vet hur snabbt evolve dog

Medlem

Nu har Duke Nukem Forever, Alien Colonial Marines och Battleborn altså floppat. Kommer sakna Gearbox när dom kursar.

Medlem
Skrivet av Quiz:

Nu har Duke Nukem Forever, Alien Colonial Marines och Battleborn altså floppat. Kommer sakna Gearbox när dom kursar.

Nu var ju varken Duke Nukem Forever eller Alien Colonial Marines något som Gearbox utvecklade själv från start. Och med Battleborne är det för tidigt att säga något då MOBA spel i allmänhet tar lång tid att växa och få fästa, precis som Gearbox upplevde med Borderlands som sålde väldigt dåligt i början.

Medlem

Fan, hade sett fram emot att vara lvl 15 nu eller så, istället vaknade jag vid 3-tiden inatt med en frossa som höll på att skaka skruvarna ur sängen...har varit liggandes sen dess

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Soulless:

De har tappat från omkring 10k spelare vid release till en peak på nu 4-5k.

Tyvärr måste jag säga för Battleborn är inte ett dåligt spel och det är packat med innehåll. Men såklart är det omöjligt att strida med alla pengar i världen som Blizzard har när det gäller marknadsföring, samt att hypen kring blizzards spel skapar sig själv utan ansträngning.

Men nej, jag tror Battleborn kommer få det svårt att någonsin bli ett hyfsat populärt spel. En release i skymundan, en del balansproblem som inte besvarats och flera andra stora spel som tar spelare.

Återigen tyvärr för jag tycker om Battleborn.

Testade båda betorna, spelade Battleborn en och en halv match och kände att allt var på tok för rörigt, in my face samt att speluplägget helt enkelt inte var kul. Var ganska hypad över Battleborn men det är verkligen inget kul spel när man väl spelar det. Overwatch tyckte jag var mycket mer bekant och trevligt/välgjort.

Problemet för mig med Overwatch är att det är TF2 med lite fler klasser. Finns liksom inget nytt här.

1
Skriv svar