Det har gått 10 år sedan Half-Life 2: Episode 3 utannonserades

Robot
Det har gått 10 år sedan Half-Life 2: Episode 3 utannonserades
Medlem
Det har gått 10 år sedan Half-Life 2: Episode 3 utannonserades

Gabe, vi är redo för HL3 nu. VI LOVAR!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

I texten: "Helst", "Lögn" och "3". HL3. Illuminati.
Vann jag en klapp på axeln nu? Snälla...?
Eller kommer någon från Valve komma och ninja-assasinera mig i sömnen?

Medlem

Suck...

...suck

Medlem
Skrivet av Proud Gamer:

Vann jag en klapp på axeln nu? Snälla...?
Eller kommer någon från Valve komma och ninja-assasinera mig i sömnen?

Det ena utesluter kanske inte det andra?

Medlem

Får jag fråga vad folk tror dom väntar på med EP3 eller HL3?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tämligen överskattat spel i mitt tycke, HL2. Finns roligare skjutare, även om det är några "intelligenta" pussel i det så tyckte jag annars det var sicket tråkigt att lira.

*Evasive maneuvers*


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Får jag fråga vad folk tror dom väntar på med EP3 eller HL3?

Tror det kvittar så länge vi får ett nytt Half Life


signatur

Game long and prosper

Medlem

För stor Hype. Skulle det komma så kommer det bli ett nytt Duke nukem forever tror jag.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Min gissning. Episode 3 skulle nog komma, men dom prioriterade andra saker först, tiden gick och det blev generations skifte, nu var dom tvungna att göra en ny motor, och dom fick VR i sikte, så nu måste dom slopa hela episode 3 idén och fundera på att göra ett Half-life 3 med VR funktioner istället, vilket är min gissning att dom arbetar på nu. Och om man inkludera att Valve som företag inte har någon vanlig struktur inom företaget så landar min gissning på att det är en dålig struktur hos dom, och att inga saker blir gjorda.

Vild gissning kanske!

Skrivet av Castor.T:

Tämligen överskattat spel i mitt tycke, HL2. Finns roligare skjutare, även om det är några "intelligenta" pussel i det så tyckte jag annars det var sicket tråkigt att lira.

*Evasive maneuvers*

Nya spel från Valve brukar innebär något nytt och någorlunda revolutionärt, personligen gillar jag att blir överraskad tekniskt, dom lyckades med Half-life 1 och 2. Samt att dessa spelen håller absolut topp klass i många saker.

Medlem
Citat:

Vi önskar vi hade något hett rykte.

Hett vet jag inte men här är en samling av de senaste arkeologiska utgrävningarna:

Rykten och små irriterande "ledtrådar" kommer det lite då och då men konkreta svar är det ingen som har.
Knepigt att både episode 3 och även en spin-off med hjälp av Arkane studios, "Return to Ravenholm", var i utveckling och man hade gärna varit en fluga på väggen ibland där och då. Lite roligt att följa ibland men vem vet egentligen hur man tänker med Half-Life serien innerst inne i Valvebunkern?

Medlem
Skrivet av nils45:

Min gissning. Episode 3 skulle nog komma, men dom prioriterade andra saker först, tiden gick och det blev generations skifte, nu var dom tvungna att göra en ny motor, och dom fick VR i sikte, så nu måste dom slopa hela episode 3 idén och fundera på att göra ett Half-life 3 med VR funktioner istället, vilket är min gissning att dom arbetar på nu. Och om man inkludera att Valve som företag inte har någon vanlig struktur inom företaget så landar min gissning på att det är en dålig struktur hos dom, och att inga saker blir gjorda.

Vild gissning kanske!

Skrivet av Castor.T:

Tämligen överskattat spel i mitt tycke, HL2. Finns roligare skjutare, även om det är några "intelligenta" pussel i det så tyckte jag annars det var sicket tråkigt att lira.

*Evasive maneuvers*

Nya spel från Valve brukar innebär något nytt och någorlunda revolutionärt, personligen gillar jag att blir överraskad tekniskt, dom lyckades med Half-life 1 och 2. Samt att dessa spelen håller absolut topp klass i många saker.

Min gissning är att Valve redan har ett Half Life 3, Portal 3, Left 4 Dead 3 och Dota 3 redo bakom kulisserna. Men just nu tjänar de pengar på så mycket annat som de har släppt. Half Life 3 är en speltitel som kommer släppas när det börjar gå neråt för de titlarna Valve tjänar pengar på just nu.

Tror inte att VR är något som Valve kommer att släppa exklusivt till HL3 i dagsläget. Det skulle i sådana fall vara när fler har råd med det och när det är blir mer användarvänligt. Om fallet nu är att Valve vill ha spelet skapat specifikt för VR så är det nog väldigt många år vi får vänta.

Medlem

Känn ingen press Gaben men det känns som ni måste leverera jävligt bra när ni väl levererar!

Skribent

Exo tria.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag förstår inte varför folk fortfarande tror att Valve kommer släppa något spel i HL-serien igen? De har själva sagt att deras nya affärsmetod är spel där de kan ta betalt för prylar inuti spelen, som tex TF2, DotA2 och CS:GO, och att vi ska förvänta oss den typen av spel i fortsättningen. Valve verkar ha gått vidare för länge sedan, kanske dags för spelarna att göra det samma.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag förstår inte varför folk fortfarande tror att Valve kommer släppa något spel i HL-serien igen? De har själva sagt att deras nya affärsmetod är spel där de kan ta betalt för prylar inuti spelen, som tex TF2, DotA2 och CS:GO, och att vi ska förvänta oss den typen av spel i fortsättningen. Valve verkar ha gått vidare för länge sedan, kanske dags för spelarna att göra det samma.

Framför allt vet dom att förväntningarna på ett HL3 är större än vad någon nånsin skulle kunna leverera.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av nils45:

...nu var dom tvungna att göra en ny motor, och dom fick VR i sikte, så nu måste dom slopa hela episode 3 idén och fundera på att göra ett Half-life 3 med VR funktioner istället, vilket är min gissning att dom arbetar på nu. Och om man inkludera att Valve som företag inte har någon vanlig struktur inom företaget så landar min gissning på att det är en dålig struktur hos dom, och att inga saker blir gjorda.

Min gissning är att Valve redan har ett Half Life 3, Portal 3, Left 4 Dead 3 och Dota 3 redo bakom kulisserna. Men just nu tjänar de pengar på så mycket annat som de har släppt. Half Life 3 är en speltitel som kommer släppas när det börjar gå neråt för de titlarna Valve tjänar pengar på just nu.

Tror inte att VR är något som Valve kommer att släppa exklusivt till HL3 i dagsläget. Det skulle i sådana fall vara när fler har råd med det och när det är blir mer användarvänligt. Om fallet nu är att Valve vill ha spelet skapat specifikt för VR så är det nog väldigt många år vi får vänta.

Ett nytt huvudspel som Half-Life 3 VR har jag svårt att tänka mig. Särskilt efter uttalandet av Chet Faliszek, co-writer på Half-Life och Portal serierna, att:
"Half-Life 3 would not be in VR"
Även Ken Birdwell, programutvecklare på Valve som arbetat i princip på alla Half-Life spel (särskilt HL2 och episoderna), tisslade om detta i december förra året:

"A Half-Life VR video game would 'fatigue' players within five minutes, although it's possible that use the series' fiction to build a new kind of experience."

Kanske någon form av VR spin-off i Half-Life universumet i bästa fall. Men svårt att veta vad som kommer hända.

Så här sa iallafall Valve programmeraren Jeep Barnett under GDC förra året:

"We've said, 'Let's take some existing art and see how it fits. So yeah, we'll grab some headcrabs, we'll grab the machine guns from Half-Life, the rocket launcher—all those different fun things—and see how they play in VR. But right now, it's a tool for exploring the different kind of game designs we want to do."

Valve har verkligen en säregen struktur när det kommer till projekt och spel men att säga att de har en "dålig stuktur" finns det verkligen inga direkta belägg för. Att saker inte blir gjorda är sannolikt också en felaktigt fundering. Det har säkert skett en hel del bakom stängda dörrar och projekt har lagts ned och andra projekt har påbörjats men inte mycket som kommer ut är särskilt informativt. Bara läckor och ett och annat uttalande om nedlagda spelprojekt eller små bitar ur vad som jobbats med under åren. Skillnaden är väl också att Valve kan fortsätta experimentera och fila på spelmotorer och teknik med mera utan att pressas av utgivare eller ekonomiska faktorer då de gör lite som de vill och vad de olika grupperna arbetare brinner för som det verkar.

Att det arbetats en hel del med "HL3" genom åren är ingen hemlighet direkt. För att rycka ett citat till från några år sedan:

John Patrick Lowrie, röstskådespelare i många av Valve's spel, sade bl.a:

"Half-Life 3 hasn't been released yet because Valve is still working on better motion capture technology which would allow in-game characters to adjust their movements depending on player's actions".

Medlem

Jag tror Valve är livrädda för siffran 3. Thats it!


signatur
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag förstår inte varför folk fortfarande tror att Valve kommer släppa något spel i HL-serien igen? De har själva sagt att deras nya affärsmetod är spel där de kan ta betalt för prylar inuti spelen, som tex TF2, DotA2 och CS:GO, och att vi ska förvänta oss den typen av spel i fortsättningen. Valve verkar ha gått vidare för länge sedan, kanske dags för spelarna att göra det samma.

Själv tror jag hl3 kommer komma, kanske inte på ett tag, dom kanske vill vänta ett tag till pga olika anledningar.
dock ids jag inte sitta som på nålar varje dag tills att dom ska komma med någon trevlig nyhet, spelar hellre annat för stunden. Det får ta den tid det tar, men tror inte dom sviker sina half life fans

Skribent
Skrivet av Proud Gamer:

I texten: "Helst", "Lögn" och "3". HL3. Illuminati.
Vann jag en klapp på axeln nu? Snälla...?
Eller kommer någon från Valve komma och ninja-assasinera mig i sömnen?

Du... Vad har du för portkod?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Även om jag älskade HL 1 och 2 är det bara jag som tycker att hela grejen med HL 3 är så jävla OLD. jag vill säga vem fan bryr sig varför gång jag hör något om att någon hittat något någonstans
O ja nu kommer jag få höra av någon butthurt person vad har jag här att göra om detta med HL intresserar inte mig, då vill jag bara säga att ge mig info på VARFÖR jag ska vara intresserad isåfall då. Och inte bara "ja men det är bäst"

Medlem
Skrivet av Freffo:

Min gissning är att Valve redan har ett Half Life 3, Portal 3, Left 4 Dead 3 och Dota 3 redo bakom kulisserna. Men just nu tjänar de pengar på så mycket annat som de har släppt. Half Life 3 är en speltitel som kommer släppas när det börjar gå neråt för de titlarna Valve tjänar pengar på just nu.

Tror inte att VR är något som Valve kommer att släppa exklusivt till HL3 i dagsläget. Det skulle i sådana fall vara när fler har råd med det och när det är blir mer användarvänligt. Om fallet nu är att Valve vill ha spelet skapat specifikt för VR så är det nog väldigt många år vi får vänta.

Jag har väldigt svårt att se att dom ska ha byggt färdiga spel som de inte släpper. Eller ens halvfärdiga.
Planer har dom säkert, men det är ju som med Duke Nukem.
Världen springer vidare och om de har ett spel som skulle vara ett häftigt HL3 klart nu, så kommer det åldrats om 5 år (inte bara grafiskt, utan allmänt).

Medlem
Skrivet av Proud Gamer:

I texten: "Helst", "Lögn" och "3". HL3. Illuminati.
Vann jag en klapp på axeln nu? Snälla...?
Eller kommer någon från Valve komma och ninja-assasinera mig i sömnen?

Medlem
Skrivet av Natrium:

Även om jag älskade HL 1 och 2 är det bara jag som tycker att hela grejen med HL 3 är så jävla OLD. jag vill säga vem fan bryr sig varför gång jag hör något om att någon hittat något någonstans
O ja nu kommer jag få höra av någon butthurt person vad har jag här att göra om detta med HL intresserar inte mig, då vill jag bara säga att ge mig info på VARFÖR jag ska vara intresserad isåfall då. Och inte bara "ja men det är bäst"

Man kanske vill få veta slutet? Jag vill det iaf. Hade de avslutat ep2 med ett riktigt slut så kanske jag hade brytt mig mindre. Men nu vill jag ha ett avslut.

Jag förstår inte alls varför de inte har släppt ep3 eller 3 än. Att de tar tid på sig är en sak, men det här är bara oförskämt mot oss. Speciellt eftersom det var HL som gav Valve sin grund...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Freffo:

Min gissning är att Valve redan har ett Half Life 3, Portal 3, Left 4 Dead 3 och Dota 3 redo bakom kulisserna. Men just nu tjänar de pengar på så mycket annat som de har släppt. Half Life 3 är en speltitel som kommer släppas när det börjar gå neråt för de titlarna Valve tjänar pengar på just nu.

Det finns inte en chans att man gör färdigt spel som man sedan sitter och håller på. Risken finns ju att konkurrerande spel går förbi rent tekniskt medan man väntar.

Det är bättre att tjäna pengar nu och låta dessa pengar "jobba" och dra in mer pengar än att vänta tills det blir sämre tider och tjäna pengar då.

Medlem

Lite synd och skam hur dom bara har tagit död på denna underbara serie fattar inte va dom håller på med...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Får jag fråga vad folk tror dom väntar på med EP3 eller HL3?

Ett avslut helt enkelt.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

vad som än kommer när det än kommer så lär det ju vara fetaste spelet i historien, annars ska valve brinna


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Proud Gamer:

I texten: "Helst", "Lögn" och "3". HL3. Illuminati.
Vann jag en klapp på axeln nu? Snälla...?
Eller kommer någon från Valve komma och ninja-assasinera mig i sömnen?

Du... Vad har du för portkod?

445553 (Du behöver hålla in trean ett tag)

Har själv lite svårt att tro på att vi någonsin kommer att få se ett HL3 eller EP3. Varför skulle Valve vilja riskera det? Möjligen då om det ekonomiska börjar svikta i framtiden kanske?

Medlem
Skrivet av Proud Gamer:

I texten: "Helst", "Lögn" och "3". HL3. Illuminati.
Vann jag en klapp på axeln nu? Snälla...?
Eller kommer någon från Valve komma och ninja-assasinera mig i sömnen?

12
Skriv svar