Mirror's Edge 2 kan spelas tidigt i 6 timmar

Robot
Mirror's Edge 2 kan spelas tidigt i 6 timmar
Medlem
Mirror's Edge 2 kan spelas tidigt i 6 timmar

373,53 kr på g2a

Medlem

Trams


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Vercadi:

373,53 kr på g2a

Ja, stulna produkter brukar vara billigare än dess lagliga motsvarigheter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Vercadi:

373,53 kr på g2a

Ja, stulna produkter brukar vara billigare än dess lagliga motsvarigheter.

De är inte särskilt ofta stulna, prisskillnaden beror oftast på att de köpts i Kina. Grey market, inte black market.

Medlem

Mirror's Edge 2, really? Trodde det blev nerlagt för några år sen...

Releasehästryttare

Här har vi ett svenskt spel som släpps i staterna många dagar innan det släpps i EU .. suger stenhårt att företag gör så här 2016 ..

Medlem
Skrivet av Devan:

Här har vi ett svenskt spel som släpps i staterna många dagar innan det släpps i EU .. suger stenhårt att företag gör så här 2016 ..

2 dagar är väl inte så många? Early access kommer som sagt börja 2:a Juni ( http://www.mirrorsedge.com/news/try-mirrors-edge-catalyst-ear... ). Och det är inget som säger att inte vi i EU också får börja spela då med.

Redaktör
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Devan:

Här har vi ett svenskt spel som släpps i staterna många dagar innan det släpps i EU .. suger stenhårt att företag gör så här 2016 ..

2 dagar är väl inte så många? Early access kommer som sagt börja 2:a Juni ( http://www.mirrorsedge.com/news/try-mirrors-edge-catalyst-ear... ). Och det är inget som säger att inte vi i EU också får börja spela då med.

2 juni ska vi kunna börja, enligt sajten (jag testade inloggad).


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Devan:

Här har vi ett svenskt spel som släpps i staterna många dagar innan det släpps i EU .. suger stenhårt att företag gör så här 2016 ..

2 dagar är väl inte så många? Early access kommer som sagt börja 2:a Juni ( http://www.mirrorsedge.com/news/try-mirrors-edge-catalyst-ear... ). Och det är inget som säger att inte vi i EU också får börja spela då med.

Tomas skrev: "Spelet lanseras i Europa den 9 juni, men den som betalar för tjänserna Origin Access (till pc) eller EA Access (till Xbox One) kan börja spela det den 2 juni (fem dagar efter USA-releasen)"

Så enligt artiklen så släpps spelet nu på lördag den 28e i USA

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Devan:

Här har vi ett svenskt spel som släpps i staterna många dagar innan det släpps i EU .. suger stenhårt att företag gör så här 2016 ..

2 dagar är väl inte så många? Early access kommer som sagt börja 2:a Juni ( http://www.mirrorsedge.com/news/try-mirrors-edge-catalyst-ear... ). Och det är inget som säger att inte vi i EU också får börja spela då med.

2 juni ska vi kunna börja, enligt sajten (jag testade inloggad).

Ja, som du ser har jag redigerat mitt inlägg. Dom uppdaterade tydligen sidan efter att jag skrev inlägget (eller efter jag senast laddade den kanske, minns inte om jag refreshade sidan innan jag länkade): http://i.imgur.com/SrMzHj7.png http://i.imgur.com/iaE5W7a.png

Skrivet av Devan:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Devan:

Här har vi ett svenskt spel som släpps i staterna många dagar innan det släpps i EU .. suger stenhårt att företag gör så här 2016 ..

2 dagar är väl inte så många? Early access kommer som sagt börja 2:a Juni ( http://www.mirrorsedge.com/news/try-mirrors-edge-catalyst-ear... ). Och det är inget som säger att inte vi i EU också får börja spela då med.

Tomas skrev: "Spelet lanseras i Europa den 9 juni, men den som betalar för tjänserna Origin Access (till pc) eller EA Access (till Xbox One) kan börja spela det den 2 juni (fem dagar efter USA-releasen)"

Så enligt artiklen så släpps spelet nu på lördag den 28e i USA

Spelet släpps den 7:e juni i USA, det kan du också se på mirrorsedge.com
Såg inte det felet, men 5 dagar INNAN USA-releasen ska det såklart isåfall vara.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Vercadi:

373,53 kr på g2a

Ja, stulna produkter brukar vara billigare än dess lagliga motsvarigheter.

Men lägg ner med dom där lama teorierna, några har varit med om något och hela sidan får skit. Roliga är att dom säkert varit inne på någon annan sida som stulit av dom istället men ger g2a skiten

Nej tack. Spelindustrin borde anställa flera testare istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så om man betalar i månaden så får man tillgång till demon?

Kul. Skitkul. Asbra. Najs jobbat EA/Dice.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Är man villig att köpa från Grey market så kan man lika gärna gå hela vägen när det gäller att fixa spel billigt, båda vägarna skadar utvecklare/publishers ungefär lika mycket.

Du har inte funderat på att där måste finnas en anledning till att så många använder grey market?
Som att de inte accepterar att spel säljs för halva eller ännu lägre priser i andra regioner, digitalt.
Det fungerar inte riktigt i dagens internet samhälle.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av anon_178365:

Är man villig att köpa från Grey market så kan man lika gärna gå hela vägen när det gäller att fixa spel billigt, båda vägarna skadar utvecklare/publishers ungefär lika mycket.

Du har inte funderat på att där måste finnas en anledning till att så många använder grey market?
Som att de inte accepterar att spel säljs för halva eller ännu lägre priser i andra regioner, digitalt.
Det fungerar inte riktigt i dagens internet samhälle.

Då tycker jag du åker till dom länderna där spelen säljs för dom priserna, och tar dig en funderare på varför dom kostar hälften eller mindre där, det finns en anledning till varför dom gör det nämligen.

Det fungerar inte riktigt heller att ignorera allting förutom just internet i dagens samhälle.

Man märker att folk som dig orkar man inte ens slösa tid att diskutera med, ni säger det skadar. Men vart är bevisen?
TB är väl eran källa eller hur?

Aja ids inte ens fortsätta här, have fun med lögnerna era

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av anon_178365:

Är man villig att köpa från Grey market så kan man lika gärna gå hela vägen när det gäller att fixa spel billigt, båda vägarna skadar utvecklare/publishers ungefär lika mycket.

Du har inte funderat på att där måste finnas en anledning till att så många använder grey market?
Som att de inte accepterar att spel säljs för halva eller ännu lägre priser i andra regioner, digitalt.
Det fungerar inte riktigt i dagens internet samhälle.

Då tycker jag du åker till dom länderna där spelen säljs för dom priserna, och tar dig en funderare på varför dom kostar hälften eller mindre där, det finns en anledning till varför dom gör det nämligen.

Det fungerar inte riktigt heller att ignorera allting förutom just internet i dagens samhälle.

Man märker att folk som dig orkar man inte ens slösa tid att diskutera med, ni säger det skadar. Men vart är bevisen?
TB är väl eran källa eller hur?

Aja ids inte ens fortsätta här, have fun med lögnerna era

Behöver jag källa? Du köper spelet för halva priset eller mindre i ett land med helt andra inköpspriser istället för det riktiga priset i ditt eget land, bara där har du en direkt förlust för företaget som säljer spelen på flera hundra kronor.

Publishers kommer till slut att sätta ett stopp för det på ett eller annat sätt om det går för långt, enda sättet att helt stoppa det är att sluta sälja fysiska kopior i östeuropa och tvinga dom att köpa online där koderna används direkt utan manuell activation. Då försvinner det rätt många jobb där och dom har det redan rätt kasst ställt som det är.

och du kommer fortfarande inte med någon källa utan fritt gissande från egna tankar och teorier, du måste tänka efter med att om ett spel säljs i ett annat land bara i en vanlig butik och det blir ett annat pris, inte fan drabbar det företagen. Det är bara du med en sådan okunskap som sjunger ut för du tycker man ska göra som dig.

Greenman gaming säljer spel billigare och inte har företagen drabbats, humblebundle säljer spel billigare och inte fan drabbas företagen där heller. Use your non existing brain, jag är då klart här nu

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Så om man betalar i månaden så får man tillgång till demon?

Kul. Skitkul. Asbra. Najs jobbat EA/Dice.

Ja, förutom då att det finns en massa andra spel som ingår i subscription (och fler tillkommer) samt att du får 10% rabatt på allt.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Det G2A (och andra) sidor gör, att ta såkallade billiga "rysskeys" och säljer vidare till Västvärlden är knappast bra för spelmarknaden.

Är man villig att köpa från Grey market så kan man lika gärna gå hela vägen när det gäller att fixa spel billigt, båda vägarna skadar utvecklare/publishers ungefär lika mycket.

Sluta med det där tramset.

Det kallas fri öppen marknad.

Vi har lov att köpa billigare produkter från andra länder.

Om utgivarna har problem med det så är det precis det: deras problem. Jag har inget som helst ansvar att leta upp dyrare versioner av deras produkter bara för att på något idiotiskt sett fylla deras fickor med ännu mer pengar.

Sluta spring utvecklarnas ärenden, de klarar helt fint att kämpa för sig själva utan att folk med någon slags felplacerad lojalitet och skev bild av sin egen moraliska kompass behöver blanda sig i.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av anon_178365:

Är man villig att köpa från Grey market så kan man lika gärna gå hela vägen när det gäller att fixa spel billigt, båda vägarna skadar utvecklare/publishers ungefär lika mycket.

Du har inte funderat på att där måste finnas en anledning till att så många använder grey market?
Som att de inte accepterar att spel säljs för halva eller ännu lägre priser i andra regioner, digitalt.
Det fungerar inte riktigt i dagens internet samhälle.

Då tycker jag du åker till dom länderna där spelen säljs för dom priserna, och tar dig en funderare på varför dom kostar hälften eller mindre där, det finns en anledning till varför dom gör det nämligen.

Det fungerar inte riktigt heller att ignorera allting förutom just internet i dagens samhälle.

Man märker att folk som dig orkar man inte ens slösa tid att diskutera med, ni säger det skadar. Men vart är bevisen?
TB är väl eran källa eller hur?

Aja ids inte ens fortsätta här, have fun med lögnerna era

Behöver jag källa? Du köper spelet för halva priset eller mindre i ett land med helt andra inköpspriser istället för det riktiga priset i ditt eget land, bara där har du en direkt förlust för företaget som säljer spelen på flera hundra kronor.

Publishers kommer till slut att sätta ett stopp för det på ett eller annat sätt om det går för långt, enda sättet att helt stoppa det är att sluta sälja fysiska kopior i östeuropa och tvinga dom att köpa online där koderna används direkt utan manuell activation. Då försvinner det rätt många jobb där och dom har det redan rätt kasst ställt som det är.

och du kommer fortfarande inte med någon källa utan fritt gissande från egna tankar och teorier, du måste tänka efter med att om ett spel säljs i ett annat land bara i en vanlig butik och det blir ett annat pris, inte fan drabbar det företagen. Det är bara du med en sådan okunskap som sjunger ut för du tycker man ska göra som dig.

Greenman gaming säljer spel billigare och inte har företagen drabbats, humblebundle säljer spel billigare och inte fan drabbas företagen där heller. Use your non existing brain, jag är då klart här nu

Klart de drabbar företagen, om spelen säljer för halva priset eller mindre så går antingen affärerna som köper in spelen med minus (ej troligt) eller så måste publishern låta retailers i östeuropeiska länder köpa in spelen för ett mycket lägre inköpspris annars har ingen råd att köpa spelen i dom länderna.

GMG och Humble är officiella Retailers och ej grey market så dom är helt ok, dom är inte alltid billigare dock än andra affärer dock.

En av många källor, ett företag som blev fällt pga grey market resale: http://onlinegameslaw.com/german-court-key-selling-infringes-...

Du kan ju gärna komma med något vettigt argument själv om varför grey market inte skulle skada marknaden annat än vad du tror på själv. Det är mer troligt att du bara är snål och vill köpa spelen billigare och skiter i konsekvenserna.

Företagen drabbar endast sig själv med sina tafatta försök att skynda på spelutveckling, att jag handlar ett spel någonstans 200-300 kr billigare är varken fult eller något som skulle skada företagen, att det finns vissa spelsidor som orsakat fulheter har inget med varken kinguin eller g2a att göra.

Men du är en av dessa som gnäller bara för att gnälla

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Så om man betalar i månaden så får man tillgång till demon?

Kul. Skitkul. Asbra. Najs jobbat EA/Dice.

Betan var gratis och bra mkt längre än de flesta demos jag spelat. Denna early access "demo" ska ju dessutom vara 50% längre än betan (eller kanske ännu mer) enligt vad jag förstår av beskrivningen. Sen får du ju rabatt på köpet av själva spelet också, om du köper via Origin (och massa annat som man får tillgång till via Origin Access), så du får ju betala nästan 20kr mindre än du skulle gjort annars då medlemskapet för en månad kostar 40,50kr och du får cirka 60kr rabatt på köp av själva spelet. Samt att du får chans att prova det innan du bestämmer dig för att köpa hela spelet.

Medlem

Trodde de menade tidigt på morgonen
Vem vill spela spel tidigt med tanke på skicket de flesta spel släpps i? Buggfest deluxe *Ubisoft* *host* Dice *host* Sega *host*


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

1
Skriv svar