Moddare gör ny, gigantisk Fallout 4-kampanj

Robot
Moddare gör ny, gigantisk Fallout 4-kampanj

Fallout Cascadia ska utspela sig i Seattle med omnejd.


Medlem
Moddare gör ny, gigantisk Fallout 4-kampanj

Me like! Kommer nog bli gött det här. Modcommunityn överraskar en alltid med storslagna mods

Medlem

Är tragiskt när moddarna ofta gör ett bättre jobb än skaparna, vad fan betalar man dom för undrar man ibland.

Medlem

Mer Fallout är trevligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Är tragiskt när moddarna ofta gör ett bättre jobb än skaparna, vad fan betalar man dom för undrar man ibland.

Visst är det oerhört jobbigt när allt inte blir perfekt och det finns saker som man kan klaga på?

Jag håller med om att FO4 kunde ha varit ett bättre spel men det blev som det blev och det finns ALLTID saker som man kan göra bättre med spelen och därför finns det ALLTID något som moddare kan göra bättre än utvecklarna så länge de har tillgång till verktygen.

Jag försvarar inte att spelet i sig självt, jag försvarar utvecklarna som inte kan sitta i ett år extra för att de inte är nöjda, de som har en deadline som t.ex. moddare inte har (på samma sätt).

Jag är bara trött på att se samma sak om och om igen när moddare bestämmer sig för att göra någonting bra, alltid är det folk som klankar ner på utvecklarna när utvecklarna själva kanske inte hade så mycket att säga till om?

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Är tragiskt när moddarna ofta gör ett bättre jobb än skaparna, vad fan betalar man dom för undrar man ibland.

Far Harbor dlc är väldigt bra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av WolfGrin:

Är tragiskt när moddarna ofta gör ett bättre jobb än skaparna, vad fan betalar man dom för undrar man ibland.

Visst är det oerhört jobbigt när allt inte blir perfekt och det finns saker som man kan klaga på?

Jag håller med om att FO4 kunde ha varit ett bättre spel men det blev som det blev och det finns ALLTID saker som man kan göra bättre med spelen och därför finns det ALLTID något som moddare kan göra bättre än utvecklarna så länge de har tillgång till verktygen.

Jag försvarar inte att spelet i sig självt, jag försvarar utvecklarna som inte kan sitta i ett år extra för att de inte är nöjda, de som har en deadline som t.ex. moddare inte har (på samma sätt).

Jag är bara trött på att se samma sak om och om igen när moddare bestämmer sig för att göra någonting bra, alltid är det folk som klankar ner på utvecklarna när utvecklarna själva kanske inte hade så mycket att säga till om?

Ja men då är det ju helt ok att sälja X som bara fungerar OK, moddarna fixar det senare. Varför bry sig om kvalitet längre, andra fixar det sen ju. Strunt samma om vi tjänar miljoner på det som kunderna inte ser vart det verkar gå till, för inte är det kvalitet!

Medlem

All heder till moddare som förlänger spelen man gillar.

Väntar ivrigt på en permadeath mod och mer realistisk reload samt durability på all utrustning.

Medlem

Kommer nog aldrig på 100% färdigt men ballt är det

Medlem
Skrivet av Emblaz:

All heder till moddare som förlänger spelen man gillar.

Väntar ivrigt på en permadeath mod och mer realistisk reload samt durability på all utrustning.

har inte gett mig på FO4 än, men förstår jag det rätt som att durability inte är en grej längre?? det var ju halva grejen i FO3 =P


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:
Skrivet av Emblaz:

All heder till moddare som förlänger spelen man gillar.

Väntar ivrigt på en permadeath mod och mer realistisk reload samt durability på all utrustning.

har inte gett mig på FO4 än, men förstår jag det rätt som att durability inte är en grej längre?? det var ju halva grejen i FO3 =P

Korrekt. Och du får en Power armor nästan direkt. Jag måste erkänna att jag också höjde lite på ögonbrynen innan jag spelade det själv. Men det fungerar faktiskt. Och man måste inte spela det på det sättet heller, det går bra att köra på traditionellt vis.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Är tragiskt när moddarna ofta gör ett bättre jobb än skaparna, vad fan betalar man dom för undrar man ibland.

Programutvecklingen, spelmotorn, grafiska interfacet, estetiken, grundläggande designen, för att nämna några få,
moddare tar vad Bethesda redan skapat och lägger till lite av sitt egna, de använder vad som redan skapats, för att skapa nytt innehåll.
Det är vad man betalar dom.

Medlem

Här blir det till att lägga till en custom radiostation som bara spelar Cascadian black metal!

1
Skriv svar