Gran Turismo Sport

Robot
Gran Turismo Sport

Två och ett halvt år efter PS4-premiären har vi äntligen fått spela ett Gran Turismo på Sonys konsol. Vi kunde ha väntat ett tag till.

#project-cars, #dirt-rally, #assetto-corsa, #gran-turismo-sport, #polyphony, #gran-turismo-5, #gran-turismo-6


Medlem
Gran Turismo Sport

Är det bättre än Forza 6 i nuläget? Och 140 bilar borde väl duga mer än väl? Visst att GT5 och GT6 hade betydligt fler bilar, men större delen utav dessa var rent kopierade från GT4 och det fanns ju lite drygt 48 miljarder versioner utav Nissan Skyline som alla räknades som en egen bil vilket får 1000 bilar att låta mer än det var.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hade jag inte vetat om att detta är gran turismo på next gen hade jag trott det var GT6.

Medlem

Hm. Håller mig nog till Forza 6 & Dirt Rally.

Hoppas faktiskt att Forza Motorsport 7 dröjer till nästa Xbox.
6an fick ju precis sin andra expansion, räcker gott & väl att fortsätta stärka det spelet. Släpps FM7 på XB1 kommer vi nog inte ens se någon som helst grafisk uppgradering.

Redaktör
Skrivet av Dumlen:

Är det bättre än Forza 6 i nuläget? Och 140 bilar borde väl duga mer än väl? Visst att GT5 och GT6 hade betydligt fler bilar, men större delen utav dessa var rent kopierade från GT4 och det fanns ju lite drygt 48 miljarder versioner utav Nissan Skyline som alla räknades som en egen bil vilket får 1000 bilar att låta mer än det var.

Nej, inte i närheten. Forza har ju flytet, körkänslan och kontrollerna (men brister i struktur, AI och upprepning, enligt mig), GT Sport ligger långt efter där. Det är ju inte klart men jag undrar om de sätter dessa bitar lika bra - de har aldrig lyckats förr.


signatur
Redaktör
Skrivet av Nightswipe:

Hm. Håller mig nog till Forza 6 & Dirt Rally.

Hoppas faktiskt att Forza Motorsport 7 dröjer till nästa Xbox.
6an fick ju precis sin andra expansion, räcker gott & väl att fortsätta stärka det spelet. Släpps FM7 på XB1 kommer vi nog inte ens se någon som helst grafisk uppgradering.

Det lär väl komma ett Horizon 3 i höst, kanske till pc också. Sen Forza 7 hösten 2017. Serien har kört vartannat år-principen ett tag nu.


signatur
Medlem

Men varför har Gran Turismo-serien slutat förbättra sig och stagnerat så här totalt? Varför verkar de inte bry sig längre? Det är ju för tusan inte ens försök till mjölkning med massa dlc och nya banor inför varje julafton osv. Det är... ingenting. Ett halvhjärtat spel sisådär vart tredje år med numera medioker grafik och utdaterad bilfysik. Det känns bara tomt.

Medlem
Skrivet av Frux:

Men varför har Gran Turismo-serien slutat förbättra sig och stagnerat så här totalt? Varför verkar de inte bry sig längre? Det är ju för tusan inte ens försök till mjölkning med massa dlc och nya banor inför varje julafton osv. Det är... ingenting. Ett halvhjärtat spel sisådär vart tredje år med numera medioker grafik och utdaterad bilfysik. Det känns bara tomt.

Tror att Yamauchi blivit för upptagen med racing i verkligheten. Han var ju ändå drivkraften bakom, en visionär. Nu tror jag det på typiskt japanskt vis bara kör på i samma spår, invävt i massa byråkrati.

Kan ju hoppas att Yamauchi blir för gammal för att tävla på professionell nivå snart och återgår till att leva ut sina drömmar i Gran Turismo.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dumlen:

Är det bättre än Forza 6 i nuläget? Och 140 bilar borde väl duga mer än väl? Visst att GT5 och GT6 hade betydligt fler bilar, men större delen utav dessa var rent kopierade från GT4 och det fanns ju lite drygt 48 miljarder versioner utav Nissan Skyline som alla räknades som en egen bil vilket får 1000 bilar att låta mer än det var.

Nej, inte i närheten. Forza har ju flytet, körkänslan och kontrollerna (men brister i struktur, AI och upprepning, enligt mig), GT Sport ligger långt efter där. Det är ju inte klart men jag undrar om de sätter dessa bitar lika bra - de har aldrig lyckats förr.

Jo, det är ju väldigt mkt utav samma i Forza-spelen tråkigt nog, det enda som brukar skilja är ju klasserna man spelar i. Horizon är något bättre men det är en del upprepning där med, men enligt mig så gjord Horizon 2 ett mkt bättre jobb på att vara "Need for Speed" än det nya Need for Speed gjorde. Första timman i Need for Speed är grymt frusterande, bara en massa jäkla filmklipp, tur att man bara testade det via EA Access och aldrig köpte det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dumlen:

Är det bättre än Forza 6 i nuläget? Och 140 bilar borde väl duga mer än väl? Visst att GT5 och GT6 hade betydligt fler bilar, men större delen utav dessa var rent kopierade från GT4 och det fanns ju lite drygt 48 miljarder versioner utav Nissan Skyline som alla räknades som en egen bil vilket får 1000 bilar att låta mer än det var.

Nej, inte i närheten. Forza har ju flytet, körkänslan och kontrollerna (men brister i struktur, AI och upprepning, enligt mig), GT Sport ligger långt efter där. Det är ju inte klart men jag undrar om de sätter dessa bitar lika bra - de har aldrig lyckats förr.

För mig känns det som de lägger alldeles för mycket energi på allting runt omkring (samma i Gt5 och GT6). IRL bilar och tävlingar e t c. Visst, klart att det är roligt, men jag hade hellre sett att de lagt de miljonerna på själva spelet för jag blev grymt besviken på GT6. Och tyvärr ser det ut som nästa instans inte blir ett dugg bättre. De har blivit totalt omsprungna. I den klassen som de befinner sig, någonstans mellan Forza och de "riktiga" simulatorerna, har nu Forza med flera kommit i kapp och PCars/Assetto är mil före redan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Gör en ny Tourist Trophy istället så ska jag bli väldigt uppmärksam. Jag kan inte se det hända att jag byter ut Project Cars.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag tror att ganska många underskattar hur mycket många "sim-racers" kommer lockas av att kunna delta i tävlingar sanktionerade av FIA (Internationella bilsportförbundet).

Visst finns det spel som är betydligt mer verklighetstrogna men chansen att få sitt namn förevigat av samma organisation som sköter F1, rally-VM med flera mästerskap smäller nog rätt högt för många.

Årets vinnare kommer delta i och få pris på samma gala i Monaco som FIA delar ut sina övriga VM-priser på. De kommer alltså få pris på samma scen som många av världens mest kända förare inom motorsportvärlden. Jag tror att många digitala förare får svårt att motstå detta.

Medlem

Något fundamentalare än väg-geometrin utöver motparten bilen finns inte i ett bilspel.
1(bil ) + 1 (väg) SKA resultera i 2...men hos GT blir det 1.1 fortfarande. Nedslående(förväntat) att igen inget hänt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Gör en ny Tourist Trophy istället så ska jag bli väldigt uppmärksam. Jag kan inte se det hända att jag byter ut Project Cars.

Jag växlar lite mellan PCars, Assetto, Dirt Rally och rFactor 2 beroende på humör.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nightswipe:

Hm. Håller mig nog till Forza 6 & Dirt Rally.

Hoppas faktiskt att Forza Motorsport 7 dröjer till nästa Xbox.
6an fick ju precis sin andra expansion, räcker gott & väl att fortsätta stärka det spelet. Släpps FM7 på XB1 kommer vi nog inte ens se någon som helst grafisk uppgradering.

Det lär väl komma ett Horizon 3 i höst, kanske till pc också. Sen Forza 7 hösten 2017. Serien har kört vartannat år-principen ett tag nu.

Jag hoppas att Horizon 3 kommer till PC.
Jag har testat tvåan på X1 i en butik och gillade körkänslan, speciellt offroad (bland vinrankorna ) Dock känns det inte riktigt värt att köpa en X1 bara för ett spel.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nightswipe:

Hm. Håller mig nog till Forza 6 & Dirt Rally.

Hoppas faktiskt att Forza Motorsport 7 dröjer till nästa Xbox.
6an fick ju precis sin andra expansion, räcker gott & väl att fortsätta stärka det spelet. Släpps FM7 på XB1 kommer vi nog inte ens se någon som helst grafisk uppgradering.

Det lär väl komma ett Horizon 3 i höst, kanske till pc också. Sen Forza 7 hösten 2017. Serien har kört vartannat år-principen ett tag nu.

Jag hoppas att Horizon 3 kommer till PC.
Jag har testat tvåan på X1 i en butik och gillade körkänslan, speciellt offroad (bland vinrankorna ) Dock känns det inte riktigt värt att köpa en X1 bara för ett spel.

Jag testade demoversionen av Horizon 2 & jag var inte imponerad. Vägrar spela ett bilspel som trögar sig framåt i 30 FPS. Tack till Greenawalt som vägrar låta Motorsport göra samma sak.

F.ö tyckte jag allt bara kändes off när man körde genom fält & plantor. Vägen försvann, allt blev bara en platt yta.

Men spelet i sig var iallafall fint.

1
Skriv svar