Skyhöga betyg till Overwatch

Robot
Medlem
Skyhöga betyg till Overwatch

"5.2/10, det är inte Call of Duty."
- IGN

Skämt åsido, ska bli trevligt att testa. Har 103 MB kvar av nedladdningen i skrivande stund.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Spelade betan och fastnade inte, behöver definitivt spelas med vänner och inte random.

Gnällkuk
Skrivet av meat4u:

Spelade betan och fastnade inte, behöver definitivt spelas med vänner och inte random.

Som med typ alla MP-spel Även om det är en klar favör att spela med andra man känner så tycker jag ändå att OW fungerar alldeles utmärkt med random plebs.

Vissa matcher helt klart mindre än andra, men överlag så känns det ändå väldigt spelbart. Viktigt att man själv tänker på att byta karaktär efter vad ens medspelare och motståndare använder så man inte har 4st av samma t ex. Då blir det oftast väldigt svårt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul och beroendeframkallande spel men ibland känns det lite väl grötigt och tröttsamt.

Jag njuter för tillfället väldigt mycket men känns som "lesströskeln" kan komma relativt snabbt.
Men med blizzard bakom sig finns det väl en bra chans att spelet får ordentligt med innehåll framöver.
En redig tävlingsinriktad expansion vore grejor!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

asså, jag fattar inte spelade betan en hel del, men jag förstod aldrig vad som är så kul, team fortres rakt igenom kändes det som, inte alls värt pengarna i mina ögon, men heltklart kanske bara jag som inte gillar spel som dessa.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Så länge man kan välja 6 av samma karaktär (även 2) så får det så låga betyg som möjligt.

Medlem
Skrivet av joimy85:

Så länge man kan välja 6 av samma karaktär (även 2) så får det så låga betyg som möjligt.

Hurså? Lag där flera personer spelar som karaktär förlorade typ jämt, i alla fall när jag spelade under betan.

Medlem

Jag tycker spelet är fantastisk, å älskar spela det. Det jag också gillar att man inte är beroende man spelar det när man har lust. Varför ska spel vara beroendeframkallande, som om det är positivt? Tycker det det är negativt.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Som alla mp-spel så är det nog bäst att spela med andra i sin krets, men bryr man sig inte särskilt mycket om ojämna lagkamrater tyckte jag det var kul även i solo queue.

Medlem

Sjukt roligt och beroendeframkallande! faktiskt det första spel jag köpt sedan BF4 släpptes. Hade totalt tröttnat på allt vad spel heter å sen köpte jag detta!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

metacritic ger betydligt bättre och trovärdigare betyg än resten då dom likt verkligheten även har folkets åsikt med i sina betyg.


signatur

//monster

Medlem

Spelat lite av betan och mina föraningar var korrekta dvs ett tråkigt spel. Inget köp för min del.

Medlem

går bra för Blood and Wine också!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ja, ger man pressen ett års exklusiv tillgång till spelet är det väl klart att intrycken kommer vara positiva.

Medlem

Det största problemet med siffror i recensioner är att det inte ger någon helhetsbild. En recension säger ingenting om vad du eller jag kommer tycka om spelet heller, men trots detta verkar folk helt besatta av att spel måste ha höga siffror i betyg för att de öht ska testa dem.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Kul ett par matcher, men sedan finns inget direkt som gör att jag vill fortsätta spela. Tröttnar fort. Vilket är synd, för spelet i sig är inte dåligt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av miffot:

asså, jag fattar inte spelade betan en hel del, men jag förstod aldrig vad som är så kul, team fortres rakt igenom kändes det som, inte alls värt pengarna i mina ögon, men heltklart kanske bara jag som inte gillar spel som dessa.

Du har rätt, det ÄR väldigt mycket som liknar TF2 men då TF2 i princip stått ensamt inom den genren i många år så är det kul med något nytt.
Och det stora utbudet av varierande karaktärer utgör den största skillnaden som också märk i hur olikt själva spelandet är från TF2.
Personligen är det mer variation och tävlingsupplägg över spellägena som jag hoppas på.

Alla former av attack/defend borde spelar som "Stopwatch" där lagen byter sida efter första omgången, och det nya attackerande laget måste försöka slå det första lagets tid (eller lyckas överhuvudtaget om det första laget misslyckades).
Jag hoppas också på något i stil med CTF samt Domination. Och större kartor med fler punkter.

Kort och gott, mer variation och tävling i spellägena och jag kommer spela Overwatch länge framöver!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Köpte det imorse faktiskt. Lirade lite innan jag drog till jobbet... verkar va ett najs lir dedär

Medlem

Har sjukt kul, lvl 20 precis, vissa matcher blir man galen på medspelarna men då kan man trösta sig med att matcherna är så korta ☺

Medlem

Eller så är majoriteten blizard fans...

Tyckte det saknades inerhåll i spelet, för det kändes mer som nöta samma sak hela tiden. Tappade spelglädjen fort, kanske köper det/provar det om par månader frammåt.

Medlem

Overwatch är guld! Har inte haft såhär kul med ett fps sedan TF2 kom ut. Sjukt polerat och helt fantastiskt kul att spela med polare.

Medlem

För dyrt för vad man får, max värt 200 kr.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

För dyrt för vad man får, max värt 200 kr.

Kände lite samma, avvaktar lite tills spelet sjunkit i pris

Medlem

UI, UTseende, flyt på 3år gammal midrange laptop, Humor.. Spelet ha allt det behöver i fluff runt omkring matcherna.

Trodde inte på detta spelet, sket i betorna. Men tänkte att fan 400:- för ett blizzard release spel var billigt och körde påt då polarna köpte det med.

Kört duo med ne polare i 2 dagar nu lite slött innan jobbet. Helt underbart spel, inte varit såhär hypad på ett spel på länge.. definitivt inte på en shooter heller. Detta är nog det bästa som hänt i fps världen på länge.

Och jag känner att ju mer jag spelar, ju mer förstår jag alla karaktärer och börjar redan de första 10 matcherna planera karaktärer beroende på bana och counters till exempelvis Bastion. Finns ett djup i spelet som kan jämföras med DOTA spelen pga klasserna, något på en helt ny nivå som inte ens TF2 kunde skrapa ytan på.

Men de som har problem och tröttnar fort, jag förstår er. Det är spelmässigt inte något gigantiskt hopp upp från TF2/random CoD edition. Men kollar man på hela paketet med ljud, klasser, spelmotor, servrar, UI, lättförstålighet, tutorials, nybörjar vänligt, e-sport potential...

Det är ett blizard spel rakt igenom, det osar kvalitet så även om detta var spelmässigt rent CS kopia så hade det fortfarande varit sjuk förbättring om man bara ser på det runt omkring tycker jag.

Börjar förstå hypen som alla har haft runt detta nu, trodde det var BS som vilken random hype som ehelst spel i utveckling har dessa tider, men tji fick jag!

Lätt värt 400:-!

Medlem

Bästa FPS-liret som kommit sen QuakeWorld Team Fortress.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

FM-guru
F.d. Sisyr

Helt okej lir, men kanske inte något för mig.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

För dyrt för vad man får, max värt 200 kr.

Håller inte med. 400kr för så mycket man får förvånade mig. Alla framtida hjältar är gratis, alla boxes man tjänar är gratis(man kan köpa till sig dom också om man känner för det istället för att spela spelet), oerhört intensiv gameplay(enligt mig åtminstone)...

Kommer lätt kunna lägga ner hundratals timmar på detta. Det är värt 400kr. Men om man kanske är mer för single-player upplevelser så kanske jag förstår varför det inte låter så attraktivt.

Vad annars är det som inte är värt 400kr menar du? Vad mäter du det med?

Medlem

Själv kommer detta spel aldrig att installeras på vare sig min PC eller Xbox One, intresserar mig absolut noll.
Arena-shooters är precis lika ointressant som MOBAs för mig så detta spel får andra roa sig med bäst dom vill ^^
Hade det haft något sorts Enspelar/Kooperativt Story/Kampanj-läge hade det kanske kunnat vara något för mig, men som nu när det är enbart för Flerspelar-lägen är det totalt ointressant.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Hoppas innerst inne att vid rankad gameplay rndast tillåter 1 av varje klass, c9 som ligger 1a i världen just nu abusar att man kan spela flera av samma, 2 lucio, 2 tracer och 2 winston alt 1 widowmaker 1 winson.

12
Skriv svar