Battlefield 2 fyller fem

Robot
Battlefield 2 fyller fem

Ja må han (det, den, hon?) leva, ja må h... grattis!

#dice, #battlefield-1942, #battlefield-2


Skägg.
10 Chambers
Battlefield 2 fyller fem

Själv minns jag bilden ovan så jäkla starkt, när den släpptes höll man på att tappa hakan.


signatur
Medlem

5 år gammalt och fortfarande vida överlägset BC2.

Skägg.
10 Chambers

För mig är de olika upplevelser. Fast jag spelar också BC2 på konsol. BF2 var mer 1942, stora ytor och träffkänsla som var ganska långt ifrån Quake fast milsvida bättre än det första. BC2 är mer in i smeten, panga panga panga.


signatur
Medlem

Bf2 är bäst på PC och slår helt klart Bc2 på PC, dock föredrar jag bc2 på konsol före bf2
Antar att bilden är tagen från någon mod? Känner inte igen tanken iaf...

Inaktiv

En BTR 90 till vänster och T 90 till höger. Kartan är Strike at Karkand, inga mods här inte.


signatur

Trä flis smakar trä!

Medlem

Battlefield 2, detta utomordentliga spel som givit mig så många otroliga timmar! Det finns bara ett ord att säga om det spelet: Awesomesauce!

Medlem

Älskar Bf2 pga. flygplan och de stora mapsen med öar och vatten där man var tvungen att använda flygplan/helikoptrar för att äga! Saknar flygplan och mer ö/vatten maps i BC2.

Bf2 kommer alltid att leva i mitt hjärta, tanksen har blivit mitt nya hem, de är så varma och goa på vintrarna också

Medlem

Fortfarande ett av de bästa PC multiplayer spelen någonsin. Önskar bara att DICE kunde utannonsera officielt Battlefield 3 och vi alla kunde vara glada.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

asså Battlefield 2 äger jag har spelat alla battlefield och dom äger HELT!!!!!:):D

Medlem

BF2 är skit bra synd bara att hitboxen är sämst.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

5 år gammalt och är vida överlägset alla andra spel...!


signatur

B lup

Medlem

Levde verkligen inte upp till dess föregångare, 1942.
Varken lika välpolerat eller på samma sätt balanserat vilket gjorde att det organiserade spelandet dog - tillsammans med en bit av mitt hjärta.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Detta skall firas med jordgubbsaft.


signatur

Meep!

Medlem
Medlem

Mitt absoluta favoritspel någonsin vad det gäller onlinespel! Jag hoppas verkligen att Dice annonserar Bf2 snart, och att det kommer att vara minst lika bra som Bf2.

Medlem

Sorgligt nog kommer vi aldrig få se såna här PC spel igen..

RIP BF
RIP COD
RIP QUAKE

Medlem

5:a för att det sket ut Project Reality!
Annars är det just modbarheten som jag älskar med BF, utan den skulle det inte vara mer än en 3.5a för mej.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Mitt absoluta favoritspel någonsin vad det gäller onlinespel! Jag hoppas verkligen att Dice annonserar Bf2 snart, och att det kommer att vara minst lika bra som Bf2.

''Jag hoppas verkligen att Dice annonserar Bf2 snart''

Woot WOOT em BF2 kom ut för snart 5 år sen som det står i rubriken, häng med lite

Nej sj gav jag det faktiskt bara en 3:a
Därför att Hitboxen suger, folk står bara vid planen o väntar på att dem ska bli spawnade, och ifall man sj lyckas ta ett plan ställer sig dem framför så man måste TK:a dem för att flyga iväg,
Infanteri delen är rätt värdelös alla åker bara tanks helis lr flygplan ändå, sällan man ser infanterister på dem större bannorna.
visst när spelet var nytt så varje awsome lagt ner över 150timmar på online delen och kanske 50 mot botar,
och man brydde sig inte om dessa detaljer som jag skrivit ovan, men efter 4 års spelande så varje nog och jag tröttnade, bara spelat typ 2 timmar sen 1.5 kom.
Med en tår i ögat måste jag säga att BF2 är dött för mig.
Längtar dock otåligt för en PC exklusiv BF3 (Dream on till mig själv) där konsolerna inte förstör spelet, genom att spelet skapas för konsolerna och sen får en riktigt usel konvertering till PC (BFBC2 TEX)


signatur

Rwa?

Medlem

Finns bara 2-3 bra kartor i BF2 i alla fall. Så fort det kom attackhelikoptrar eller flygplan var matchen förstörd, för om de hade en någotlunda bra pilot i sig var det fullkomligt omöjliga att slåss mot.

Tacka vet jag Strike at Karkand, Road to Jalalabad, och vad nu den banan med en moské i mitten och lagen börjande vid varsin bensinstation med bara bilar och transporthelikopter heter.

Rätt så mediokert spel. Project Reality hjälpte dock upp betyget en del.

Medlem

Project Reality var ju grymt, mycket bättre än ArmA och Operation Flashpoint enligt mig

Medlem

Finns inge bättre än sniper 1vs1 ^^ har fått många adrenalin kickar från BF 2. Dock så hatar jag helikoptrarnas guidade missiler finns folk som är så sjukt bra med dom ><

Medlem
Skrivet av Plastis:

Project Reality var ju grymt, mycket bättre än ArmA och Operation Flashpoint enligt mig

Beror väl på vad man är ute efter. Har inte sett någonting i ArmA göra PRs jobb så bra som PR gör, men å andra sidan finns det massor i ArmA som inte finns vettigt i PR (som scenarion utan respawn, COOP, storybaserade grejer, i antal fullkomligt obalanserade sidor i PvP)

Medlem

Utan att ljuga kan jag lätt säga att man har haft Många roliga timmar framför datorn!
BF2 kommer alltid leva vidare i mitt hjärta!

Medlem

Om man ska tänka riktigt långt bak kommer jag ihåg multiplayer demot innan BF2 släpptes.. och hur en jag gruppade med i tanaris desert (spelade wow en gång i tiden) lovade mig en kopia innan release för han var vd på webhallen... modscenen e ju grym också.. PR och FH2 t ex Pirates 2 var också najs

Medlem
Skrivet av THE_WOODCHIPPER:

En BTR 90 till vänster och T 90 till höger. Kartan är Strike at Karkand, inga mods här inte.

Fel, det är inte karkand. Inte orginal iaf.
Kan ärligt inte se vilken karta det är.

Medlem

Ahh mitt favvo spel! Klar 5:a! 584 timmar har man fått ihop under åren ..och modsen, MODSEN! PoE2, PR, FH2, Sandbox! HEJA DICE! Nu väntar vi alla på BF3


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Bra spel annars, men jag hatar hit detection i det.

Medlem

Gå till www.bf2s.com och titta på statsen.
Själv har jag spelat 418:38:22 (timmar:minuter:sekunder) och dödat över 25000 spelare

http://www.bf2s.com/player/43437158/


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Serito:

Ahh mitt favvo spel! Klar 5:a! 584 timmar har man fått ihop under åren ..och modsen, MODSEN! PoE2, PR, FH2, Sandbox! HEJA DICE! Nu väntar vi alla på BF3

Du menar konsolvarianten som kommer sätta spiken i kistan för ännu ett bra PC spel precis som Quake , Cod en gång i tiden.

123
Skriv svar