Robot
Overwatch

Superstudion Blizzards ingång i hjälteskjutargenren erbjuder både djup och själ med ett rejält stänk av stans bästa poleringsmedel. Men är det verkligen värt pengarna?

#team-fortress-2


Medlem
Overwatch

Jag är rätt säker på att overwatch får ett competetive läge inom kort! När man kollar stats finns det en flik för preseason m.m. vilket tyder på att det kommer komma senare när spelet landat lite

Medlem
Skrivet av koleny:

Jag är rätt säker på att overwatch får ett competetive läge inom kort! När man kollar stats finns det en flik för preseason m.m. vilket tyder på att det kommer komma senare när spelet landat lite

De hade med ett "competetive läge" i betan, men de va inte nöjda med det så de håller på att piffa till det! Såg nått om att det är på g redan i juni!

Medlem

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Medlem

tävlingsläge kommer återvända när blizzard behagar trycka på knappen för att sätta igång det igen. Det fanns tillgängligt tidigare i betan

Medlem
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Har försökt kolla runt i alla möjliga butiker för att se om någon är billigare än Battle.net och hittar inget. Så ja, ska man köpa så gör man det via Battle.net. Förstår inte de hutlösa priserna i alla butiker för detta spel.

Medlem

Fan allt blizzard tar i blir till guld! Riktigt roligt spel, kan dock max sitta någon timme åt gången, blir för mkt annars

Medlem

Priset ligger ju på 39,99€, ca 370kr. Inte ens nära eran "ca 500 kr". Tycker jag ska ändras.

Medlem
Skrivet av koleny:

Jag är rätt säker på att overwatch får ett competetive läge inom kort! När man kollar stats finns det en flik för preseason m.m. vilket tyder på att det kommer komma senare när spelet landat lite

Om man går efter Heroes of the Storms tidsram - tog 1 år att få säsongen(släpps i Juni). =D


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Jag får upp 550 riksdaler (59.90 euro) på battle.net och det är lite tråkigt att digitala utgåvorna ligger en bit över de fysiska utgåvorna, önskar att det vore tvärtom.

Medlem
Skrivet av Gascogne:
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Jag får upp 550 riksdaler (59.90 euro) på battle.net och det är lite tråkigt att digitala utgåvorna ligger en bit över de fysiska utgåvorna, önskar att det vore tvärtom.

Blizzard är fula och defaultar till origin edition som kostar mer, men man kan klicka sig fram till vanliga utgåvan som kostar 39,90.

Medlem
Skrivet av Gascogne:
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Jag får upp 550 riksdaler (59.90 euro) på battle.net och det är lite tråkigt att digitala utgåvorna ligger en bit över de fysiska utgåvorna, önskar att det vore tvärtom.

Det finns två versioner man kan köpa. Original spelet kostar 39.99€ och Collectors Edition (Origins Edition) kostar 59.99€

Medlem

Som sagt spelet kostar bara 39,99. Det är ett helt normalt pris för ett PC-spel och hellre prislapp än free to play med mikrotransaktioner och grind i all evighet.

Gnällkuk

Håller med om att det känns märkligt att klaga på priset när det finns en standardversion för 40€ (som dessutom kan inhandlas för 40$ istället om man byter till americas). En miss från recensenten antar jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Blizzard. Top 3 Världens bästa spelföretag. Men funderar på köpa Warhammer först och sen Overwatch.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Allt blizz rör vid blir guld" *host* Diablo 3 *host* SC2 *host*.

Sedan är det sjukt hur folk är positiva till högt spelpris och mikrotransaktioner bara för att det är blizzard, när andra får tre sidor med "det skulle varit med från start" och "inte prisvärt med tanke på vad som finns med från start" osv osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

ndr
Medlem
Skrivet av Draconis:

Som sagt spelet kostar bara 39,99. Det är ett helt normalt pris för ett PC-spel och hellre prislapp än free to play med mikrotransaktioner och grind i all evighet.

Skrivet av tricky:

Håller med om att det känns märkligt att klaga på priset när det finns en standardversion för 40€ (som dessutom kan inhandlas för 40$ istället om man byter till americas). En miss från recensenten antar jag.

På PC finns Overwatch och Overwatch Origins (och collectors edition) men
på PS4 finns bara Originis och den kostar 639kr (om man köper från PS4 Store dvs.)

Medlem

Håller med om betyget. Nära en 5 i sin genre, men når inte riktigt fram till full score, även om det är hur kul som helst Ett säkert köp för de flesta.

Dessutom, tre tummar upp för: "Lajvlikt repeterar jag frasen "With every death, comes honor. With honor, redemption." tyst för mig själv." Underbar recension

Medlem
Skrivet av conthox:

"Allt blizz rör vid blir guld" *host* Diablo 3 *host* SC2 *host*.

Sedan är det sjukt hur folk är positiva till högt spelpris och mikrotransaktioner bara för att det är blizzard, när andra får tre sidor med "det skulle varit med från start" och "inte prisvärt med tanke på vad som finns med från start" osv osv.

Priset för spelet är inte högt alls, som andra sagt 400 kronor för standardutgåvan är riktigt bra pris.
MT är bara lootboxes som är helt onödigt att köpa eller ens bry sig om, och det är ju med redan från början och går få gratis.

Medlem
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

400kr är väl väldigt dyrt med tanke på vad man får, sen ska man väl slänga på ännu mer pengar för att köpa några nya hjältar i expansion? (om inte spelet hinner bli f2p innan)

Skrivet av conthox:

"Allt blizz rör vid blir guld" *host* Diablo 3 *host* SC2 *host*.

Sedan är det sjukt hur folk är positiva till högt spelpris och mikrotransaktioner bara för att det är blizzard, när andra får tre sidor med "det skulle varit med från start" och "inte prisvärt med tanke på vad som finns med från start" osv osv.

förstår vad du menar men blizzard har inte tabbat sig hitills när det gäller att fortsätta ge både gratis content och patchar, inte som nya battlefield där man mjölkar ut med nya DLCer och sen släpper ett nytt spel utan att fixa alla problem i det förra

Skribent
Skrivet av tricky:

Håller med om att det känns märkligt att klaga på priset när det finns en standardversion för 40€ (som dessutom kan inhandlas för 40$ istället om man byter till americas). En miss från recensenten antar jag.

Hej, tack för din synpunkt.

Priset sätter jag i relation till konkurrenterna. Cirkapriset är också en en kombination av konsolpriset och Battlenet-priset. Alla har ju inte tillgång till Overwatch på PC. Jag valde därför att skriva "cirka 500" istället för att skriva 370–550 kronor.

/Erik


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skribent
Skrivet av Ender:

Håller med om betyget. Nära en 5 i sin genre, men når inte riktigt fram till full score, även om det är hur kul som helst Ett säkert köp för de flesta.

Dessutom, tre tummar upp för: "Lajvlikt repeterar jag frasen "With every death, comes honor. With honor, redemption." tyst för mig själv." Underbar recension

Hej!

Kul att du gilla den

/Erik


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Vad jag hoppas är att dom släpper allt nytt content i form av hjältar och kartor gratis och tjänar in ev. utvecklingskostnad på nya skins i lådorna

Tillslut blir det ju ganska segt att levla så då är det ju bara att slänga upp plånboken och gambla lite för nya skins.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Priset för spelet är inte högt alls, som andra sagt 400 kronor för standardutgåvan är riktigt bra pris.
MT är bara lootboxes som är helt onödigt att köpa eller ens bry sig om, och det är ju med redan från början och går få gratis.

Det känns som om det är väldigt subjektivt och beror på vem man frågar. Känns som det saknas funktioner och spellägen och vete f*n om det tillräckligt med content.

Skrivet av Center_Gravity:

förstår vad du menar men blizzard har inte tabbat sig hitills när det gäller att fortsätta ge både gratis content och patchar, inte som nya battlefield där man mjölkar ut med nya DLCer och sen släpper ett nytt spel utan att fixa alla problem i det förra

Så SC2 är inte ett praktexempel då? Heart of the Swarm och Legacy of the Void skulle bli expansioner eller "kapitel" eller vad man nu kan kalla det. Bara HotS blev en "expansion", en dyr sådan som egentligen bara bidrog till ett par fler enheter och lite torftig kampanj - och LotV blev ett fristående spel, där dom till och med tog fullpris och inte behövde SC2 vanilla för att köra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelet som kommer från resterna av TITAN kommer gå titanfaaalls väg.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Skribent
Skrivet av koleny:

Jag är rätt säker på att overwatch får ett competetive läge inom kort! När man kollar stats finns det en flik för preseason m.m. vilket tyder på att det kommer komma senare när spelet landat lite

Hej!

Hej, du har helt rätt. Min recension riktar sig däremot in på nuvarande version.

/Erik


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Blev för mig 1290kr önskade bara att statyn var i mer i färg och kanske någon annan än Soldier 76 en Tracer hade ju inte skadat :D.
Tror man skall titta vad spelet kostar kontra hur mycket man kommer att spela de. 1000 spänn för ett spel jag lagt ner 40 50 timmar blir ganska billig om man jämför med annat man kan göra som tex. En bio.

Medlem
Skrivet av Busko:

Blev för mig 1290kr önskade bara att statyn var i mer i färg och kanske någon annan än Soldier 76 en Tracer hade ju inte skadat :D.
Tror man skall titta vad spelet kostar kontra hur mycket man kommer att spela de. 1000 spänn för ett spel jag lagt ner 40 50 timmar blir ganska billig om man jämför med annat man kan göra som tex. En bio.

Båda är nöje men det blir lite fel att jämföra så, det kommer isf alltid sluta med att det enbart är värt att göra nöjen som är gratis.

Medlem

Spelet får 1 av 5 för mig bara för Torbjörn inte heter Glenn. Det är fan en spelförstörande bugg!

Skriv svar