Medlem

När jag köpte spelet på B-net så kostade det 59 euro eller något åt det hållet. Det är närmare 600 kronor än 400 konor.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

När jag köpte spelet på B-net så kostade det 59 euro eller något åt det hållet. Det är närmare 600 kronor än 400 konor.

Det är för att Origins-edition är den som är vald från början. Det finns 3 versioner.

Standard för €40, Origins Edition för €60 och Collectors Edition för mer än så(minns inte priset).

Såhär står det för mig. "Since you’ve already purchased Overwatch™, Overwatch: Origins Edition is available at a reduced price. The reduced price will be displayed at checkout."

Medlem
Citat:

Widowmaker stilsäkert sätter tre raka kulor i skalen på två av mina lagkamrater

Vilka skal?

Gnällkuk
Skrivet av UOme:
Citat:

Widowmaker stilsäkert sätter tre raka kulor i skalen på två av mina lagkamrater

Vilka skal?

They where brutally assaulted which left them shivering in pieces, shells of them former self of what was left of them and then Widowmaker popped three caps in dem sorry asses!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Blir till att köpa på julrean 2017 för 10 euro helt klart!

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av UOme:
Citat:

Widowmaker stilsäkert sätter tre raka kulor i skalen på två av mina lagkamrater

Vilka skal?

They where brutally assaulted which left them shivering in pieces, shells of them former self of what was left of them and then Widowmaker popped three caps in dem sorry asses!

1+1=3

Är grymt sugen att införskaffa detta på ps4, men med tanke på mina ospelade spel samt pris så skippar jag. Runt 300 riksdaler för en pangare av denna typ tror jag är min smärtgräns. Jag kan vara rätt dumsnål ibland.

Moderator | Testpilot

Förstår inte riktigt hypen med spelet. Kul att många verkar gilla det dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vafan klagar alla för? Ett spel ska aldrig få max betyg. Finns för helvete inget spel som är perfekt. Och fz betyg skala är lika gammal som stenåldern.

Medlem

Varför så stort fokus på priset?

Moderator | Testpilot
Skrivet av erson:

Vafan klagar alla för? Ett spel ska aldrig få max betyg. Finns för helvete inget spel som är perfekt. Och fz betyg skala är lika gammal som stenåldern.

Gammal som stenåldern? Utveckla gärna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gascogne:
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Jag får upp 550 riksdaler (59.90 euro) på battle.net och det är lite tråkigt att digitala utgåvorna ligger en bit över de fysiska utgåvorna, önskar att det vore tvärtom.

Finns 2 versioner, det där är den dyra.

Medlem

Köpte det på battle.net för 330:-
Man ändrar region så man får köpa i dollar. Med Euro blir det 370.

Kul så inåt helvete i några dagar, men nu har jag redan tröttnat. Måste in med nå sorts tävlingsläge/rankingsystem fort.

Känner noll motivation att lira överhuvudtaget nu.

Medlem

Förstå inte riktigt hur man kan tycka att det är dyrt? Till skillnad från singelplayer spel så får man här ett spel som i princip kommer att hålla hur länge som helst. Har inte köpt ett enda spel sedan BF4 och hade mer eller mindre slutat med spel tills jag testade detta. Visst inspirationen från TF2 är uppenbar men det är sjukt roligt och beroendeframkallande. Lätt vär de 350:- som jag betalade!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Synd att man ledsnar fort, tycker över 300kr för ett spel som var tänkt som f2p från början är för mycket.

Finns inte mycket spelinerhåll, mer värt med tre biobesök än så länge, få se om spelet blir bättre med tiden.

Medlem
Skrivet av erson:

Vafan klagar alla för? Ett spel ska aldrig få max betyg. Finns för helvete inget spel som är perfekt. Och fz betyg skala är lika gammal som stenåldern.

Spelet är inte värt mer än max en trea!

Medlem

Min kritik mot spelet är väldigt korta banor. 2 x 5 minuter. MAX. Oftast tar det snabbare än så då den första punkten går väldigt snabbt att ta över. Varför inte göra stora banor med 5 punkter att ta över? Eller en jättelång bana där vagnen ska rulla igenom? Tycker det är för korta sträckor allt som oftast.

Medlem

alla värkar ha hakat upp sig på priset. Samt att jag inte såg varför betyget blev minus på priset. Kostar väl inte mer än något annat spel ? Skulle gärna vilja se en förklaring på de.
400spänn är väl ganska standard för pc spel nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Min kritik mot spelet är väldigt korta banor. 2 x 5 minuter. MAX. Oftast tar det snabbare än så då den första punkten går väldigt snabbt att ta över. Varför inte göra stora banor med 5 punkter att ta över? Eller en jättelång bana där vagnen ska rulla igenom? Tycker det är för korta sträckor allt som oftast.

Jo, men tror beslutet grundas på att varje runda ska ta kort tid. Är så med många av deras MP är spel byggda (Starcraft 2 sak ju matcherna vara över på 15 minuter, för mig ska ju strategispel ta någon timma per match).

Men håller med, man kunde ju ha några längre rundor också.

Medlem
Skrivet av pelson:

Kul så inåt helvete i några dagar, men nu har jag redan tröttnat. Måste in med nå sorts tävlingsläge/rankingsystem fort.

Känner noll motivation att lira överhuvudtaget nu.

Competetive (rankat) börjar vid level 25, lite konstigt att det inte stod något om detta i recensionen men antar att det inte vart påläst. Men läste även någon kommentar ovan om att dom höll på att fixa detta, antar att dom sänker till level 15 eller 20 men ah. Håll ut lite till level 25 så kan du köra rankat

Medlem

Har inte orkat luska igenom hela tråden men i senaste Q&A med Jeff Kaplan så framgick det att Ranked dyker upp redan i Juni. Med all feedback angående det i Closed Betan kände de att det fanns en del att ordna innan man gjorde det tillgängligt.

Om de inte hade väntat med Ranked hade vi nog fått se en uppskjuten release.

Att ge minus för en prislapp på 400kr är absurt

zsm
Medlem

Jag förstår inte hur priset kan vara något att klaga på, åtminstone inte för PC-versionen då det kostar ca 375kr för standard. PS4-versionen däremot som ligger på ca 550kr kan jag förstå att man kanske inte är helt nöjd med.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Lolflakes:

Min kritik mot spelet är väldigt korta banor. 2 x 5 minuter. MAX. Oftast tar det snabbare än så då den första punkten går väldigt snabbt att ta över. Varför inte göra stora banor med 5 punkter att ta över? Eller en jättelång bana där vagnen ska rulla igenom? Tycker det är för korta sträckor allt som oftast.

Jo, men tror beslutet grundas på att varje runda ska ta kort tid. Är så med många av deras MP är spel byggda (Starcraft 2 sak ju matcherna vara över på 15 minuter, för mig ska ju strategispel ta någon timma per match).

Men håller med, man kunde ju ha några längre rundor också.

Jag känner att jag vill ha lite variation på banorna. Det är ofta problematiskt med första försvarspunkten om försvararna är dåliga. Alla i laget dör och sen är det så långt till zonen att dom inte hinner springa dit. Ibland blir det som om försvararna får en chans på sig att försvara punkten om alla eller många dör samtidigt. Då är zonen förlorad.

Om jag ska försöka hitta någon grej som är obalanserad. Vad tycker ni om Parah? Känns väldigt enkelt ibland att flyga runt med den splash damagen den gör.

Medlem

Klart kul spel och gillar dom chansar på att fokus ska vara på spelmekaniken och inte massa extra flufff

Nu gäller det bara att dom förvaltar spelet väl och inte inför mer mikrotransaktioner som det är nu är det perfekt helt "rnd".

Klart folk kommer köpa loot boxar som galningar men är upp till var o en om man vill finns inget som kräver det iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Lolflakes:

Min kritik mot spelet är väldigt korta banor. 2 x 5 minuter. MAX. Oftast tar det snabbare än så då den första punkten går väldigt snabbt att ta över. Varför inte göra stora banor med 5 punkter att ta över? Eller en jättelång bana där vagnen ska rulla igenom? Tycker det är för korta sträckor allt som oftast.

Jo, men tror beslutet grundas på att varje runda ska ta kort tid. Är så med många av deras MP är spel byggda (Starcraft 2 sak ju matcherna vara över på 15 minuter, för mig ska ju strategispel ta någon timma per match).

Men håller med, man kunde ju ha några längre rundor också.

Jag känner att jag vill ha lite variation på banorna. Det är ofta problematiskt med första försvarspunkten om försvararna är dåliga. Alla i laget dör och sen är det så långt till zonen att dom inte hinner springa dit. Ibland blir det som om försvararna får en chans på sig att försvara punkten om alla eller många dör samtidigt. Då är zonen förlorad.

Om jag ska försöka hitta någon grej som är obalanserad. Vad tycker ni om Parah? Känns väldigt enkelt ibland att flyga runt med den splash damagen den gör.

hmm ne har inga problem med den klassen, lätt att försvara sig emot ,värre är en bra spelare som kör enzo eller tracer

Riktigt jobbiga., men har man problem är det för att alla inte förstår att spelet bygger på att du snabbt ska anpassa sig och envist sitter o kör fel klass vid fel tillfälle kanske?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vart tveksam i början, men jävlar vad kul jag hade i betan.
Dessutom blir det mycket roligare tsm med vänner.
Rekommenderar detta spel starkt

Medlem

Quote from "Jeff Kaplan
Overwatch was a group within Blizzard's shelved Titan game. They were not the same as the Overwatch of today, but they were like a police force.
Due to the cool name of Overwatch in Titan, the team wanted to use the name again.
Competitive Mode will be live in the first large content patch. It is the biggest focus on the Overwatch team right now.
The goal for Competitive Mode is to get it in near the end of June.
Ranked Season length in Overwatch will be around 3 months long. Possibly 2.5 months with a couple of weeks of downtime.
They have some ideas for additional Quick Play gamemodes.
The weekly Brawl is a great testing ground for new gamemodes.
It's okay for the PC and Console games to be tuned differently.
Symmetra's turrets on console are an issue due to aim assist. Should you instantly lock-on to a near-by hero, or the turrets.

Medlem

Aj trist att jag råkade köpa origin versionen för 59.99 Euro. 20 euros i slasken

Å andra sidan tycker jag spelet i sig är lysande. Visst konkurrenter är i princip gratis men jag betalar gärna för att få ett så välpolerat lir som Blizzard gett ut. Såg att någon jämfört det med Titanfall men den liknelsen håller inte alls i mina ögon. Detta är betydligt mer casual och lättillgängligt - klart köpvärt om än inte för 59 euros men 39

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Min kritik mot spelet är väldigt korta banor. 2 x 5 minuter. MAX. Oftast tar det snabbare än så då den första punkten går väldigt snabbt att ta över. Varför inte göra stora banor med 5 punkter att ta över? Eller en jättelång bana där vagnen ska rulla igenom? Tycker det är för korta sträckor allt som oftast.

Håller med till viss del men beror mycket på att det är ojämna lag och dåligt samarbete. Märkt det ibland när lagen jobbat ihop att det blivit betydligt längre matcher. Hörde också att i betan när de körde tävlingsläget så var samarbetet än bättre. Kanske det som krävs för att folks ska skärpa till sig och inte bara jag kills...

Gnällkuk
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av tricky:
Skrivet av UOme:
Citat:

Widowmaker stilsäkert sätter tre raka kulor i skalen på två av mina lagkamrater

Vilka skal?

They where brutally assaulted which left them shivering in pieces, shells of them former self of what was left of them and then Widowmaker popped three caps in dem sorry asses!

1+1=3

Är grymt sugen att införskaffa detta på ps4, men med tanke på mina ospelade spel samt pris så skippar jag. Runt 300 riksdaler för en pangare av denna typ tror jag är min smärtgräns. Jag kan vara rätt dumsnål ibland.

Haha, oklart hur jag lyckades med att få två till tre 332:- blir det om du går in på bnet och sedan väljer us/americas som region. 40$ kostar det då istället


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar