The Witcher 3: Blood and Wine

Robot
The Witcher 3: Blood and Wine

Hur följer man upp ett av tidernas bästa spel? Genom att göra världens bästa expansion, så klart. Blood and Wine är Witcher 3-finalen du aldrig vill ska ta slut.


Ambassadör
Xbox
The Witcher 3: Blood and Wine

CDPR är det bästa beviset på att det visst går att göra framgångsrika spel tvärtemot megacorpsens äckliga formula där kunderna bara är boskap.

Länge leve CD Projekt Red!


signatur

Jump in.

Medlem

Det har sagts förr, men sidouppdragen i Witcher 3 förpassar andra RPG till skamvrån. I andra spel tvingar man sig genom side quests för att man måste ha XP och belöningar. I W3 är sidouppdragen nästan lika intressanta som huvudstoryn.

Medlem

Om detta kommer bli slutet för Geralt så måste någon hålla om mig till slut och säga att det inte är över....

DET FÅR INTE VARA ÖVER!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Nu får de gärna tänka som alla andra företag. Med det menar jag "åh vi tjänar pengar på det. Vi kanske skulle göra en expansion till"

Medlem

Den här helgen kommer kännas så långsam även fast med overwatch.
Och att slutet väntar känns allt annat än bra...

Förvånar mig inte om expansionet kommer vara bättre än alla spel som släpps i år


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Missade jag det, eller ingen kommentar om det uppdaterade UI't? ^^
Det ska väl ha förändrats ganska mycket?

Medlem

Förlåt för offtopic, men är det min internetleverantör eller FZ.se som har något bekymmer? Sedan igår någon gång på eftermiddagen så tar det 1-2 min att ladda FZ.se sedan ytterligare 1-2 min för att komma åt en artikel.

BBB 100mbit.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Fy satan, så vackert det är. Kan inte 1070 släppas snart, så att jag kan spela, spela och spela. Det är nog det första SP sedan Fable, som får mina fingrar att rycka.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Förlåt för offtopic, men är det min internetleverantör eller FZ.se som har något bekymmer? Sedan igår någon gång på eftermiddagen så tar det 1-2 min att ladda FZ.se sedan ytterligare 1-2 min för att komma åt en artikel.

Tele2 100mbit.

Inga problem här. Laddar lika fort som vanligt.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

CDPR är det bästa beviset på att det visst går att göra framgångsrika spel tvärtemot megacorpsens äckliga formula där kunderna bara är boskap.

Länge leve CD Projekt Red!

Jag hoppas verkligem att CDPR fortsätter att vara independent och inte säljer sig själv likt en prostituerad till något äckligt företag som vårat kära DICE gjorde.

Medlem

Ser fram emot deras framtidsspel

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av Mortaigne:

CDPR är det bästa beviset på att det visst går att göra framgångsrika spel tvärtemot megacorpsens äckliga formula där kunderna bara är boskap.

Länge leve CD Projekt Red!

Jag hoppas verkligem att CDPR fortsätter att vara independent och inte säljer sig själv likt en prostituerad till något äckligt företag som vårat kära DICE gjorde.

Det hoppas vi nog alla att det aldrig kommer hända. CDPR har aldrig svikit mig sedan jag börja lira witcher 1 när det var release för väldigt länge sedan ^^

Medlem

Längtar svårt ;|

Medlem

Fredrik, sörj inte att Witcher 3 är över...för det betyder att SNART ÄR DET DAGS FÖR CYBERPUNK!!!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Kan inte beskriva i ord hur mycket jag längtar tills gtx 1080 släpps så man kan börja köra igenom witcher 3 och tomb raider. Men mest witcher 3. Lirade lite i startzonen och verkligen älskade det. Men bestämde mig för att vänta med det tills jag har bytt ut mitt 760. Väntan är snart över!

Medlem
Citat:

Även vampyrer kan vara artiga och Geralt sitter långt inpå småtimmarna med en gammal blodsugande vän bara för att slänga käft och låta vinet flöda.

De återupplivade alltså Regis. Bull. Fucking. Shit. Nu är de nere på fanfiction-nivåer i behovet av att ha med alla sina favoritkaraktärer och jag är inte längre intresserad. Regis är död. Vilgefortz var fullständigt kapabel att döda honom permanent och det var vad han gjorde. Köpte Expansion Pass då jag inte trodde att de var så här dumma men jag tänker inte röra expansionen.

Medlem

Skyll dig själv, ingen bryr sig : p

Medlem
Skrivet av virror:

Skyll dig själv, ingen bryr sig : p

Ingen bryr sig om de andra åsikterna här eller själva recensionen heller. Icke desto mindre postas de. Sluta slösa din och allas vår tid med sådana idiotiska påståenden.

Medlem

Är det någon skillnad på karaktärsutveckling eller blir de samma som nu att typ på lvl30+ så kan man inte lägga ut mer poäng för man har fullt i alla slots redan?

Medlem

Stort tack Fredrik, fantastisk recension. Din beundran till spelet lyser verkligen igenom, och för en gångs skull så förstår jag den! Jag spelade nyss igenom Witcher 2 som jag haft liggande på Steam ett tag,
Hade aldrig blivit av att jag plockade upp Witcher-serien förrän nyligen, och då efter att ha startat ett par gånger men lagt ner efter någon halvtimme. Nu ser jag fram emot att sälla mig till Iorveth för att se vart hans väg leder medan jag väntar på Computex och förhoppningsvis information om vilken partnertillverkare som optimerat GTX 1080 bäst.

Först därefter kliver jag äntligen in i Witcher 3 och fortsätter mina äventyr i största prakt! Efter att ha läst den här recensionen så skiter jag i att låna brorsans GoG-konto för att spela. Det här är ett spel som ska ingå i min egen kollektion, kanske t o m det enda som faktiskt måste ingå.

Jag köpte Overwatch i tisdags och kommer ha jättekul med det i många timmar framöver, men är det något spel jag känner att jag vill betala för så är det detta.

TL:DR. CD Projekt...

k3m
Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av virror:

Skyll dig själv, ingen bryr sig : p

Ingen bryr sig om de andra åsikterna här eller själva recensionen heller. Icke desto mindre postas de. Sluta slösa din och allas vår tid med sådana idiotiska påståenden.

tala inte för mig. jag bryr mig. att fortsätta få se Witcher3 glänsa glädjer mig enormt. då jag älskar Witcher sagan.

Medlem

Jag hoppades nästan på en dålig expansion så jag kunde sluta på en "low note"..Nu kommer jag sakna Witcher 3 ännu mer efter detta DLC

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av virror:

Skyll dig själv, ingen bryr sig : p

Ingen bryr sig om de andra åsikterna här eller själva recensionen heller. Icke desto mindre postas de. Sluta slösa din och allas vår tid med sådana idiotiska påståenden.

tala inte för mig. jag bryr mig. att fortsätta få se Witcher3 glänsa glädjer mig enormt. då jag älskar Witcher sagan.

Tack, du skrev just vad jag själv tänkte, men inte orkade

Medlem

Att sidospår är mer relevanta än huvuduppdragen är ju inte något nytt dock. Det är nästan alltid så - och det är underbart för den typ av spelare som vill dyka ned i spelvärlden. Jag är glad att det är så i denna expansion med!

Jag önskar verkligen att jag kunde bli lika begeistrad, då jag så gärna hade gjort en egen Witcher.karaktär att uppleva denna serie som. Det hade för mig varit ännu bättre att sitta där och dricka vinet med Geralt istället för att spela honom. Men, men... jag får lita till bioware eller Obsidian ett tag till där. Hoppas på ändring år 2077?

Medlem

Härligt skriven recension, bra jobbat!


signatur

yolo

Medlem

Trevlig recension som vanligt, Fredrik Man kanske ska ta och orka sig igenom de två första för att kunna njuta av trean?

Medlem

Givet köp i reabacken. Hurra!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Väntar på spelet som visades på E3, verkar ännu inte ha släppts.

Medlem

Mums.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar