Battlefield 2 fyller fem

Medlem

helt klart ett kul spel, men bästa mp spel någonsin njae
Rent allmänt trots mer buggar så tycker jag nog 1942 var mer mäktigt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Helt klart ett av världens bästa spel någonsin. Första gången jag någonsin blev TVUNGEN att uppgradera min dator - och då visste jag inte särskilt mycket om hårdvara. Men det blev ett Radeon 9800PRO för 1500 spänn. ^^

<3 <3 <3

Medlem

Jag köpte faktiskt en ny dator tills att BF2 kom ut, med 2 gig i ram!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kul att man ligger fortfarande top200 i sverige trots man inte spelat på 1½ år. Saknar den tiden faktiskt.

Inaktiv

Gud va många timmar man lade på bf2. Måste få kompisarna till nästa lan att köpa bf2.

Nån som är med på att skicka tårta till dice? \o/

Inaktiv

Alldeles åt helvete för mycket tid har spenderats på detta spel.
- tack dice.

Tyvärr så LÄR väl eventuellt framtida produkter i serien att bli en autoheal-consol-sörja med tryck-på-enter-för-att-starta/STÄNG INTE AV DATORN NÄR SPELET SPARAS

Medlem

Ja det är synd dom inte tog med större banor i bc2 och banor med massa tanks och flygplan, saknar det en smula.

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Gå till www.bf2s.com och titta på statsen.
Själv har jag spelat 418:38:22 (timmar:minuter:sekunder) och dödat över 25000 spelare

http://www.bf2s.com/player/43437158/

http://bf2s.com/player/146781542/
KD/5:5
Jag köpte också en helt ny dator bara för BF2. Har haft många andra accounter med en stats på 70 000. Vill någon spela med mig så är det bara att PM:a.
Cya on the Battlefield.

Medlem

Förstår inte de som tycker 1942 är/var mycket bättre än BF2, det är så jävla blekt i jämförelse. 1942 är NOLL känsla, stelt och riktigt enformigt och trist. BF2 är snudd på perfekt, med en bättre hitbox hade jag fortfarande spelat det aktivt.

Inaktiv

Jag köpte BF2 i samband med min förra laptop (acer 6920G)
Hade spelat det sen 2007.
Satt ju 4 stycken (släkten ) och lirade det till 11... tog paus... gjorde macka... gick till datorn och spelade igen.
Det jag kommer ihåg mest var modden "Sandbox" som var att man kan bygga exakt vad som helst med olika och simpla kommandon. Man kan också spawna saker som redan finns i spelet också. Bildfrossa er: http://www.google.se/images?hl=sv&q=bf2%20sandbox&um=1&ie=UTF...

Men. Det jag mest kommer ihåg var känslan. Ingen CoD4/MW2 med en massa noobtoobs och perks. Granater var ingen direkt fördel om man kastade den lite åt vänster. Men vem fan bryr sig?
Jag kommer ihåg också alla kniv serverna. USMC tog hotelet Strike at Karkand och sen stog alla där som små tomtar. Det var som vågor när man sprang.

Sen kommer jag ihåg Sharqi Peninsula och världskända Kranen (jepp, jag skriver så, den är GUD) i konstruktionsplatsen.
Hela min släkt som spelade då (fortfarande 4 ) var där uppe med den svarta krypskyttegeväret. L96A1. Man plockade på sig.

Den här bilden glömmer jag aldrig.

Sist. Bilden på förstasidan i artiklen ÄR Strike at Karkand. Men bara från en annan vinkel. Okej? Nu kan vi sluta med det här pl0x? Vi kan inte gräla inför födelsedagsbarnet!!!

Medlem

1942 var grymt, BF2 en skön uppdatering och förbättring.
Synd bara att serien tappat på senare tid, även då den var PC-exklusiv, känns som mer EA och mindre Dice

Inaktiv

Gotland servrarna var / är underbara att lira på!
Dock borde dem tagit bort "enemy spotted" från commanders.. radio spammet var bara blä

Medlem

Battlefield 2 får klart en femma av mig även nu. Flera år senare. BF2 hade aldrig klarat sig så långt utan sina underbara moddar. Project Reality är så jävla kul. Det är också moddarna som drar upp betyget på spelet.

Medlem
Skrivet av WhiteHorse:
Skrivet av THE_WOODCHIPPER:

En BTR 90 till vänster och T 90 till höger. Kartan är Strike at Karkand, inga mods här inte.

Fel, det är inte karkand. Inte orginal iaf.
Kan ärligt inte se vilken karta det är.

Jo det e visst Karkand, du kanske borde spela och se efter.

Inaktiv

BF2 var väl så där, men det är FH2 och PR som höjer detta spel flera steg till.
Utan dessa mods så hade nog siffran varit lägre. FH2 rekommenderas starkt!

Medlem

Jodå bf2 är kul men jag gillar inte flygplanen, markstrider är roligare. Hit detection... hur den upplevs... är inte så bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av THE_WOODCHIPPER:

En BTR 90 till vänster och T 90 till höger. Kartan är Strike at Karkand, inga mods här inte.

Aha... Måste få ner 1.5 patchen någon gång så jag kan köra sen...

Medlem
Skrivet av Puerten:

5:a för att det sket ut Project Reality!
Annars är det just modbarheten som jag älskar med BF, utan den skulle det inte vara mer än en 3.5a för mej.

Precis! Moddar som PR och Forgotten Hope 2 höjer BF2 till en 5:a.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Quake

Kan du utveckla?

Tror f.ö att många här sätter sitt betyg baserat på "nostalgi"känslor.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

O jag fyllar 18 om några 20 dagar


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Vilka tider det var när det kom. Roligaste klanspelet någonsin. Jag gjorde ju massa filmer i spelet med klanen Zerohawks. http://www.youtube.com/watch?v=az8fKmL_W60 .

Medlem

Alla här som inte spelar det längre borde testa spelet, för ni sätter antagligen betygen på "nostalgi" känslor som zelaxe sa

Medlem

Ett grymt roligt spel, har spelat det på tok för mycket, och spytt galla 523435 gånger över alla jävla buggar, men ändå fortsätter man. Synd att spelet är i det närmaste dött, DICE kommer aldrig skita ur sig något liknande igen, deras senaste kreationer har varit under all kritik jävla usla, men bf2 är undantaget som bekräftar reglen, trots alla jävla buggar. Så tack för bf2 DICE, nu kan ni fara åt helvete.

Cya on da battlefield!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Grattis Battlefield 2
Har fortfarande faktiskt inte tröttnat på spelet. Dock har spelandet minskat

Medlem

bf2 vet här
spelet äger bc2 iaf, men mycket sumpades efter patchen. tex j10 är tamefan sämre än ett bombflygplan nuförtiden :/... Och hitboxen har aldrig varit riktigt bra.
Men spelar det gör man ändå!

Medlem

Bästa liret jag någonsin spelat.. fattar bara inte den bilden med blackhawk med rocket pods, den borde vara borta för 5 och 1/2 år sedan.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av zauii89:

Quake

Kan du utveckla?

Tror f.ö att många här sätter sitt betyg baserat på "nostalgi"känslor.

Utveckla vadå?
Quake 4 som gjordes av Raven Software var ju en skapligt mycket sämre variant än de tidigare spelen, inte minst för competetive scenen.

Gör ID Software Q5 så finns det väl hopp, men spiken är ju redan slagen.

Medlem

BF2 är som ett vuxet CS, varpå BFBC2 visar viss prestationsångest. Hela Battlefield franchisen är hur som helst i toppen av sin klass!

Medlem

Mmm, Codename Eagle :>

Medlem

Spelet höll inte ens i ett år för min del iaf, sabbades en hel del i patcharna och sen blev klanscenen helt åt fanders.

Även spelet som startade unlocktrenden och gjorde de som spelat spelet mer nybörjaraktiga än de som spelat mindre.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar