Remaken av Outcast lever – finansieringen säkrad!

Robot
Medlem
Remaken av Outcast lever – finansieringen säkrad!

Aldrig har jag blivit så glad av en nyhet för att sen bli så besviken över att det inte kommer till pc.

Skribent
Skrivet av Schploff:

Aldrig har jag blivit så glad av en nyhet för att sen bli så besviken över att det inte kommer till pc.

Vi får se vad som sägs de kommande dagarna, kanske bara att det glömdes bort i pressmeddelandet (kan man hoppas).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det kommer till PC iallafall.

Skribent
Skrivet av Blackwolfe:

Bra där! Uppdaterar nyheten.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

k3m
Medlem

fan vad kul. har alltid velat lira Outcast. nu får jag en bra chans att göra göra det oxå

Medlem

Äsch, voxelgrafiken som gav spelet en sådan enorm charm. Var en riktigt användbar teknik för att skapa stora miljöer med rätt så litet prestandakrav förr. Kolla bara delta force-spelen som körde det tills delta force 3 tror jag.

Eller litet prestandakrav kanske var att ta i, men man behövde ingen monstergpu då iaf, cpu däremot.. jo där behövde man något rätt så bra.

Hoppas på att se en HD-remake utav fler gamla infogrames-spel iaf. Speciellt från Shiny games, vore ballt att se Messiah och Sacrifice i modern grafik och förbättrad spelmekanik.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Outcast var fantastiskt. Ett spel före sin tid på så många sätt. Ett AAA-spel utvecklat på en B-budget med oprövad teknik och fler idéer än vad som kunde genomföras.

Som spel räknat så var det inte färdigt. Första världens risfält och ökenstaden kändes både stora och väl genomtänkta. Men ju längre man kom in i spelet så blev miljöerna mindre intressanta och det fanns mindre att göra.

Jag ser fram emot remaken och jag hoppas de kan göra mer med spelet för det finns så mycket som skulle kunna förbättras.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Äsch, voxelgrafiken som gav spelet en sådan enorm charm. Var en riktigt användbar teknik för att skapa stora miljöer med rätt så litet prestandakrav förr. Kolla bara delta force-spelen som körde det tills delta force 3 tror jag.

Eller litet prestandakrav kanske var att ta i, men man behövde ingen monstergpu då iaf, cpu däremot.. jo där behövde man något rätt så bra.

Hoppas på att se en HD-remake utav fler gamla infogrames-spel iaf. Speciellt från Shiny games, vore ballt att se Messiah och Sacrifice i modern grafik och förbättrad spelmekanik.

No man's sky kör också voxelgrafik, tror att det är därför jag tycker om utseendet.

Medlem

Jag hade inte spelet själv som liten, men en polare hade det och vi lirade det rätt ofta hos honom....När vi inte spelade Heroes of Might and Magic såklart
Ser fram mot remaken så man kan sätta sig in i spelet återigen.

Medlem

Härligt, skön nyhet som avslutning på helgen. Var ju en av de besvikna backarna när det begav sig.

Medlem

Jag skriver väl samma sak som alltid när det skrivs en ny remake. Spelet är ju redan bra, spelade igenom det i fjol med en HD-patch för modern upplösning. Behövs ingen remake

1
Skriv svar