Ron Gilbert vill köpa Maniac Mansion och Monkey Island av Disney

Robot
Ron Gilbert vill köpa Maniac Mansion och Monkey Island av Disney

"Jag kan betala riktiga pengar" säger speldesignern.

#maniac-mansion, #the-secret-of-monkey-island


Medlem
Ron Gilbert vill köpa Maniac Mansion och Monkey Island av Disney

Yes please!

Medlem

Disney lär ju aldrig få häcken ur vagnen och göra nånting med Lucasarts arv. Tror 100 gånger mer på Ron Gilbert. Kickstarter kanske?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Soon you'll be wearing my sword like a shish kebab!
https://www.youtube.com/watch?v=lEHIwxGA17Y

Medlem

Sorry Ron, men Disney accepterar bara Disney Dollars.

Medlem

Hoppas att han får Monkey Island, Maniac Mansion tilltalar mig inte speciellt.

Skrivet av Bojkott:

Sorry Ron, men Disney accepterar bara Disney Dollars.

De ska ju lägga ner Disney dollars! Eller i alla fall sluta producera dem.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av UncleAlf:

Soon you&#039;ll be wearing my sword like a shish kebab!
https://www.youtube.com/watch?v=lEHIwxGA17Y

First you better stop waving it about like a feather duster.

Medlem

Spelade igenom 1 och 2 för några veckor sedan. Blev dock väldigt ledsen när jag insåg att 3an typ inte finns att köpa någonstans

Medlem
Skrivet av waeress:

Spelade igenom 1 och 2 för några veckor sedan. Blev dock väldigt ledsen när jag insåg att 3an typ inte finns att köpa någonstans

En HD-remake av The Curse of Monkey Island har legat högt uppe på min önskelista i flera års tid. Vi får hålla tummarna!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hoppas, men kommer nog aldrig att hända.
EA har säkert redan planer på en multiplayervariant.....

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av waeress:

Spelade igenom 1 och 2 för några veckor sedan. Blev dock väldigt ledsen när jag insåg att 3an typ inte finns att köpa någonstans

En HD-remake av The Curse of Monkey Island har legat högt uppe på min önskelista i flera års tid. Vi får hålla tummarna!

äh, Curse ser ju grymt ut fortfarande? 4an skulle må bra av en behandling i stil med HD-versionen av Grim Fandango dock

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Hoppas att han får Monkey Island, Maniac Mansion tilltalar mig inte speciellt.

Skrivet av Bojkott:

Sorry Ron, men Disney accepterar bara Disney Dollars.

De ska ju lägga ner Disney dollars! Eller i alla fall sluta producera dem.

Noooo, my money!!!

Medlem
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av waeress:

Spelade igenom 1 och 2 för några veckor sedan. Blev dock väldigt ledsen när jag insåg att 3an typ inte finns att köpa någonstans

En HD-remake av The Curse of Monkey Island har legat högt uppe på min önskelista i flera års tid. Vi får hålla tummarna!

äh, Curse ser ju grymt ut fortfarande? 4an skulle må bra av en behandling i stil med HD-versionen av Grim Fandango dock

Visst ser det grymt ut! Men det hade ändå mått bra av högre upplösning och 16:9-stöd som sina föregångare, det börjar bli lite väl pixligt på stora skärmar.

Escape from Monkey Island såg ut som en påse skridskor redan när det släpptes år 2000. 3D-modellerna skär sig som salt i saften gentemot de vackra bakgrunderna. Det ska till ett smärre mirakel innan det blir trevligt att vila ögonen på, även om det annars är ett roligt spel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

åh Maniac Mansion på gamla C-64an. så himla bra Syrran älskade att titta på när jag spelade. "Kan du inte spela det där Davespelet?"

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av waeress:

Spelade igenom 1 och 2 för några veckor sedan. Blev dock väldigt ledsen när jag insåg att 3an typ inte finns att köpa någonstans

En HD-remake av The Curse of Monkey Island har legat högt uppe på min önskelista i flera års tid. Vi får hålla tummarna!

äh, Curse ser ju grymt ut fortfarande? 4an skulle må bra av en behandling i stil med HD-versionen av Grim Fandango dock

Visst ser det grymt ut! Men det hade ändå mått bra av högre upplösning och 16:9-stöd som sina föregångare, det börjar bli lite väl pixligt på stora skärmar.

Escape from Monkey Island såg ut som en påse skridskor redan när det släpptes år 2000. 3D-modellerna skär sig som salt i saften gentemot de vackra bakgrunderna. Det ska till ett smärre mirakel innan det blir trevligt att vila ögonen på, även om det annars är ett roligt spel.

Jag tycker också att det ser bra ut fortfarande. Men visst, det hade inte skadat med en uppdatering
Mitt stora problem är att jag inte kan få tag i det nånstans förutom att betala väldigt dyrt för en gammal CD kopia på typ amazon.

Medlem
Skrivet av waeress:

Mitt stora problem är att jag inte kan få tag i det nånstans förutom att betala väldigt dyrt för en gammal CD kopia på typ amazon.

Du får nog säga ARrrrrrrr för att... kunna.. säga ARrrrrrr *baaad pun intended :P*

Har själv spelet på CD, det är dock (i princip) ospelbart från skivorna "as is"

(mellansekvenserna laggar sönder för den klarar inte att streama från en Cd-rom som typ läser fortare än 4x, samma sak med dialogen osv.)

Jag gjorde Isos av skivorna och pluggade in dom i ScummVm, funkar perfa, kan med fördel spelas på en surfplatta eller mobil med stor skärm (väldigt pillrigt annars).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av waeress:

Mitt stora problem är att jag inte kan få tag i det nånstans förutom att betala väldigt dyrt för en gammal CD kopia på typ amazon.

Du får nog säga ARrrrrrrr för att... kunna.. säga ARrrrrrr *baaad pun intended :P*

Har själv spelet på CD, det är dock (i princip) ospelbart från skivorna "as is"

(mellansekvenserna laggar sönder för den klarar inte att streama från en Cd-rom som typ läser fortare än 4x, samma sak med dialogen osv.)

Jag gjorde Isos av skivorna och pluggade in dom i ScummVm, funkar perfa, kan med fördel spelas på en surfplatta eller mobil med stor skärm (väldigt pillrigt annars).

Ja, det är ju problemet. Önskar jag hade 3:an att ladda upp i min ScummVM men jag har infört en personlig blockade på såna varor

Pillrigheten/plottrigheten är inget problem. Kört igenom dom så många gånger så jag vet vart allt är. Handlar mer om att uppleva humorn igen

Medlem

Ibland önskar man att man hade hittat på typ Minecraft och haft en massa pengar liggande till sånt här. Umm vänta nu. MACKAN!!! Hjälp till här nu. Jag kan bidra lite med.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Ibland önskar man att man hade hittat på typ Minecraft och haft en massa pengar liggande till sånt här. Umm vänta nu. MACKAN!!! Hjälp till här nu. Jag kan bidra lite med.


Men faktiskt, Ron borde ta reda på vad för jättesumma Disney vill ha för att sälja dem och sedan starta en kickstarter.
För övrigt är det ju massa fantastiska Lucas artstitlar som bara ligger och skräpar i Disneys ägo.
Det är förstörelse om något.

Medlem
Skrivet av Wille_3:
Skrivet av Pholiage:

Ibland önskar man att man hade hittat på typ Minecraft och haft en massa pengar liggande till sånt här. Umm vänta nu. MACKAN!!! Hjälp till här nu. Jag kan bidra lite med.


Men faktiskt, Ron borde ta reda på vad för jättesumma Disney vill ha för att sälja dem och sedan starta en kickstarter.
För övrigt är det ju massa fantastiska Lucas artstitlar som bara ligger och skräpar i Disneys ägo.
Det är förstörelse om något.

Jo men faktist. Star Wars kan man ju glömma. Men de har ju massa andra IP som ligger o dammar. Om inget kunde de väl åtminstone ge licens till Ron. Hade gärna hört öppningsmusiken i Maniac Mansion 2

1
Skriv svar