The Witcher 3 är "sexistiskt" säger Dear Ester-skaparna

Medlem
Medlem

Ärligt talat; Det där är bara ett billigt sätt att synas i media och det funkar fantastiskt bra.

Medlem

Det där är väl onödigt sexistiskt. Typiskt att det ska vara så många nakna män i spel.
Jag ska starta kickstarter och patreon så jag kan få pengar som ett professionellt offer. Ska satsa på göra youtube videos om sexism och klaga på spel jag aldrig spelat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag väntar på att någon ska försöka bortförklara detta med att Geralt inte har exakt samma posering eller kläder som Yennifer. Likt hur det spårade ur med Tracer och Overwatch när samma exempel gavs.

Det är inte bara kvinnor som sexualiseras (läs: göra något sexigt eller anspela på sex, inte sexism) i spel. Men och kvinnor sexualiseras olika dock. Själv tycker jag att spel får ha så mycket sexualisering som passar spelet och av båda könen. I rollspel med vuxet tema passar sex väl för, se och häpna, de flesta vuxna på riktigt utför sexuella handlingar. Dock irriterar "boob-armour" mig men det är mest för att det är helt orealistiskt.

Både Dragon Age och Witcher 2/3 är spel som jag tycker hanterar det bra. Det är en naturlig del av storyn och inget man tvingat in.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vilka är CR Projekt? The Witcher 3 är utvecklat av CD Projekt RED.

Medlem

"everything is sexist, everything is racist, everything is homophobic and you have to point it all out to everyone all the time..."

Medlem
Medlem
Skrivet av Zainter:

Kan aldrig vara sexistiskt om fanboys får bestämma.

Det kan endast vara sexistiskt om feminister får bestämma.

Avstängd

Är man lite insatt så fattar man ju att det faktiskt är sexistiskt på rätt många punkter. Men det är ändå ett skitbra spel.

12
Skriv svar