Mighty No. 9 förolämpar fansen i väldigt konstig trailer

Robot
Mighty No. 9 förolämpar fansen i väldigt konstig trailer
Inaktiv
Mighty No. 9 förolämpar fansen i väldigt konstig trailer

Så ***** löjligt! Tittar själv inte särskilt mycket på anime men har sett några serier men om man inte kan ta det där skämtet kanske man ska tillbaka till nappflaskan några år.
Vad fan har hänt med folk nuförtiden? Lättstötta så det sjunger om det...

tldr; kränkt för att folk är kränkt

Medlem

Usch.. Ångrar starkt att jag backade detta spel..
Ser verkligen inte ut som "Mega Man utan Mega Man".
Grafiken är katastrofal och gameplayet ser ut som ett scoreattack spel..

Första och sista spelet jag backar av Inafune.

Trailern var rätt så tråkig dock, vet inte vad de försökte visa med den.

https://www.youtube.com/watch?v=DeIRUVPROOU

Behövs ingen töntig röst med töntiga kommentarer.
Ge oss en trailer som visar nivåerna utan massa exploderande siffror och med bra musik!

Medlem

Förolämpar? Tyckte det var hilarious, och då gillar jag anime.

Folk tar sig själva på tok allt för seriöst.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jo såatteeeeh...detta såg skit ut.

Gillar Mega Man, men inte detta.

Medlem

Folk är så lättkränkta idag. Vem bryr sig om era jävla känslor? Buhu.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Är det ens någon här som blivit förolämpad av trailern pga anime referensen..?

Medlem

konceptet såg bätter ut än detta :'(


signatur

Nämen!

Medlem

Några oskulder blev förolämpade... stackare

Medlem

Förstår inte skämtet, som person som sett över 1000+ serier och hade en bra dag på min bal och inte grät jag? Någon som kan förklara.

Medlem

Förolämpad av ett skämt?

Ja måste ju vara många som gillar prom night eller snarare få

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Förstår inte skämtet, som person som sett över 1000+ serier och hade en bra dag på min bal och inte grät jag? Någon som kan förklara.

Spela inte dum

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Är det ens någon här som blivit förolämpad av trailern pga anime referensen..?

Nej, jag blir förolämpad av hur kasst detta spelet verkar bli i jämförelse med idén som presenterades i kickstartern av Keiji Inafune sittandes med klassiska Mega Man-spel från NES...

"...side-scrolling action game that takes the best elements from 8- and 16-bit classics you know and love"

Medlem

Såg tråkigt ut tyvärr

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Så ***** löjligt! Tittar själv inte särskilt mycket på anime men har sett några serier men om man inte kan ta det där skämtet kanske man ska tillbaka till nappflaskan några år.
Vad fan har hänt med folk nuförtiden? Lättstötta så det sjunger om det...

tldr; kränkt för att folk är kränkt

Tror det har att göra med att det inte är första gången dom förolämpar fans och funders. Dom kan ha menat det som ett skämt den här gången, men det blev nog för mycket tyvärr.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Så ***** löjligt! Tittar själv inte särskilt mycket på anime men har sett några serier men om man inte kan ta det där skämtet kanske man ska tillbaka till nappflaskan några år.
Vad fan har hänt med folk nuförtiden? Lättstötta så det sjunger om det...

tldr; kränkt för att folk är kränkt

Äsch, det är inte egentligen därför de whinar/rage:ar - det är samma personer som redan är ombord the hatebandwagon som hittar en liten grej att störa sig på. Jag tyckte skämtet var kul och jag gillar anime. Alla thumbs down beror nog snarare på att projektet är så hatat numera.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Usch.. Ångrar starkt att jag backade detta spel..
Ser verkligen inte ut som "Mega Man utan Mega Man".
Grafiken är katastrofal och gameplayet ser ut som ett scoreattack spel..

Första och sista spelet jag backar av Inafune.

Trailern var rätt så tråkig dock, vet inte vad de försökte visa med den.

https://www.youtube.com/watch?v=DeIRUVPROOU

Behövs ingen töntig röst med töntiga kommentarer.
Ge oss en trailer som visar nivåerna utan massa exploderande siffror och med bra musik!

Jag tycker det ser ut som Megaman X - jag tänker pröva det iaf innan jag bestämmer mig. Där är ett annat spel med Megaman X-vibbar som heter Azure Striker Gunvolt - sättet man måste vara offensiv på hela tiden påminner lite om dashandet i den videon.

MEN - om du vill ha riktig Megaman feel - kolla upp Mighty Gunvolt - är dessutom i 2D-grafik, kostar en femtiolapp.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Hahhaa, fan vad hjärndött. Är väl ingen hemlighet att animefans, i allmänhet, hör till den lättkränkta sorten. Begåvad marknadsföring osv.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Är det ens någon här som blivit förolämpad av trailern pga anime referensen..?

jag blir förolämpad för att folk är dumma nog att bli förolämpad trailern

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

MEN - om du vill ha riktig Megaman feel - kolla upp Mighty Gunvolt - är dessutom i 2D-grafik, kostar en femtiolapp.

Såg riktigt trevligt ut så det blev ett köp.
Får hoppas spelet är bra nu bara.

Medlem

I certainly do not like awesome things that are awesome. Inte heller urvattnade humoristiska grepp. Fan vad omodern den typen av humor blev just precis nu, kände jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Är det ens någon här som blivit förolämpad av trailern pga anime referensen..?

Älskar anime kommentaren var ett skämt som jag garvade åt. Så jag blev inte förolämpad. Däremot man har väntat på spelet ganska länge nu men såg inte så kul ut så blir nog inget köp från min sida. Väntar heller på recensionen av denna från FZ så man får en humm om det är bra

MEG
Medlem

Jag bryr jag mig inte om spelet men jag gissar på att detta med förolämpning hänger ihop med att spelet aldrig blir klart och att de har lovat en del som inte verkar bli av. Som jag har förstått det så har de varit riktigt dålig med att kommunicera med sina fans om vad som händer, många tvivlar idag att spelet verkligen kommer.


signatur

Death is only the beginning

Gen
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Förstår inte skämtet, som person som sett över 1000+ serier och hade en bra dag på min bal och inte grät jag? Någon som kan förklara.

Jag kollar inte på anime och förstår heller inte skämtet så vi sitter nog i samma båt.

Hursomhelst har jag lirat nästan alla MegaMan på NES/SNES och längtar efter en HD MegaMan så lär nog skaffa detta trots alla missöden osv.

Medlem

Har de aldrig hört talas om AA?

Bilden där uppe högst upp i artikeln ser förövrigt bättre ut än vad spelet gör.

Dålig trailer dock.

Medlem

Blir man speciellt förolämpad av denna så bör man spänna av lite kan jag tycka. Sen är den dock jävligt inte rolig bara.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kassa skämt aside så är trailern överlag riktigt usel, spelet i sig ser inget vidare ut heller, har lirat den senaste backer betan som dom skickade ut till alla backers oavsett tier och det gav inte mersmak direkt.

Medlem
Skrivet av MEG:

Jag bryr jag mig inte om spelet men jag gissar på att detta med förolämpning hänger ihop med att spelet aldrig blir klart och att de har lovat en del som inte verkar bli av. Som jag har förstått det så har de varit riktigt dålig med att kommunicera med sina fans om vad som händer, många tvivlar idag att spelet verkligen kommer.

Dessutom bannade deras community manager backers från forumet om de var involverade på "fel" sida i GamerGate-kontroversen (de bannade hade alltså inte pratat om GamerGate på backer-forumet, utan på Twitter och Reddit och andra ställen).

1
Skriv svar