Japans svar på Minecraft släpps i väst

Robot
Japans svar på Minecraft släpps i väst

Dragon Quest Builders når PS4- och PS Vita-spelarna till hösten.


Medlem
Japans svar på Minecraft släpps i väst

Ser mysigt ut

RmK
Medlem

Håller med föregående talare, ser galet mysigt ut.

Medlem

Mysigt var ordet.

Medlem

Välkomnar alla nya släpp till Vita! Bring it!

Medlem
Medlem

Är väldigt pepp på det. Har väntat spänt på att de ska säga något om oss i väst.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Ingen gameplay-video så man har ju ingen aning om spelet.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ingen gameplay-video så man har ju ingen aning om spelet.

Spelet är redan ute i japan, vill du se gameplay så finns det mer än du kan svälja på youtube.


signatur

// Bacon <3

Medlem

men HUR kan man inte släppa ett sånt här spel till PC?? skulle ju sälja hur mycket som helst!

Medlem

Har hållit mina ögon av och till på detta spel i ungefär ett halvår nu. Skönt att höra att det kommer släppas i väst tillslut. Från vad jag har hört av de som spelat den japanska versionen är det riktigt bra trots att man inte kan språket.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Puscifer:

Har hållit mina ögon av och till på detta spel i ungefär ett halvår nu. Skönt att höra att det kommer släppas i väst tillslut. Från vad jag har hört av de som spelat den japanska versionen är det riktigt bra trots att man inte kan språket.

Men vad är det som gör spelet bra? Är det något mer än att bygga såsom slåss mot monster, hitta bättre gear? Levlar man och blir starkare och lär sig nya förmågor? Multiplayer?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade det varit till PC hade det varit givet att skaffa och testa, men är skeptiskt till att jag orkar med kontrollerna till denna typ av spel på PS4.

För den som vill ha lite gameplay video så finns även det.

Medlem
Skrivet av puban:

men HUR kan man inte släppa ett sånt här spel till PC?? skulle ju sälja hur mycket som helst!

Skulle gissa på två anledningar. 1: Square-enix släpper väldigt sällan denna spelserie till PC. 2: Eftersom att det är ett japanskspel i grunden så är antagligen PC marknaden väldigt låg prioriterat för dem. Jag håller tummarna att de släpper de för PC framöver men tror inte på det.

1
Skriv svar