Följ med på en resa till Mafia III-stadens nio områden

Robot
Följ med på en resa till Mafia III-stadens nio områden

Jazzens hemstad förebilden för det tredje Mafia-spelet.

#mafia-iii


Geeks Gaming
Följ med på en resa till Mafia III-stadens nio områden

Hoppas verkligen dom har samma polis som det va i 2an... Bättre än polisen i GTA

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas verkligen dom har samma polis som det va i 2an... Bättre än polisen i GTA

Polisen i 1an är ännu bättre!

k3m
Medlem

älskar Mafia. de är mycket bättre än Gta spelen.

Avstängd

Frågan kvarstår. Kommer de va lika stort som GTA 5?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas verkligen dom har samma polis som det va i 2an... Bättre än polisen i GTA

Polisen i 1an är ännu bättre!

Håller med, vill få böter för att jag kör mot rött. (fast så kanske det var i 2an också? minns ärligt talat inte)

Medlem
Skrivet av k3m:

älskar Mafia. de är mycket bättre än Gta spelen.

Tycker spelen är bra på olika sätt. Mafia spelen har bättre kampanj men GTA spelen är roligare att lalla runt i.

Medlem

Gustavo Santaolalla?

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av k3m:

älskar Mafia. de är mycket bättre än Gta spelen.

Tycker spelen är bra på olika sätt. Mafia spelen har bättre kampanj men GTA spelen är roligare att lalla runt i.

Håller helt med dig i det där. GTA hade personligen inte varit roligt om snuten lackat för att man lider av kronisk tungfot.

k3m
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av k3m:

älskar Mafia. de är mycket bättre än Gta spelen.

Tycker spelen är bra på olika sätt. Mafia spelen har bättre kampanj men GTA spelen är roligare att lalla runt i.

håller med dig att Gta äe bra. och jag tycker Mafia är suveräna lir. bland amnat för att Mafia har bättre berättelser.

Medlem

Nio kvarter är inte mycket. Två taövergrejer i varje distrikt. Suck. Ville ha ett mastedont spel med rån, flickvänner, massa av hideouts att ta över. Flera kaptener och inte bara tre. Sköta barer, styra gänget, hundratals timmar med gameplay

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av k3m:

älskar Mafia. de är mycket bättre än Gta spelen.

Tycker spelen är bra på olika sätt. Mafia spelen har bättre kampanj men GTA spelen är roligare att lalla runt i.

Kör man färdigt kampanjen så kan man inte köra fritt. Sen är spelet rätt tomt när man kört färdig uppdragen.

Finns inget kul att göra, gta är mer Open world än andra spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ricomaniac:

Nio kvarter är inte mycket. Två taövergrejer i varje distrikt. Suck. Ville ha ett mastedont spel med rån, flickvänner, massa av hideouts att ta över. Flera kaptener och inte bara tre. Sköta barer, styra gänget, hundratals timmar med gameplay

Oroa dig inte, det kommer i DLC med fyra par skor och häftig hatt för en tusenlapp eller så.


signatur

Jump in.

Medlem

Oh nej jag såg objective markers... kan vi inte slippa detta djävulens påfund i framtiden, snälla speldesigners..

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Ricomaniac:

Nio kvarter är inte mycket. Två taövergrejer i varje distrikt. Suck. Ville ha ett mastedont spel med rån, flickvänner, massa av hideouts att ta över. Flera kaptener och inte bara tre. Sköta barer, styra gänget, hundratals timmar med gameplay

Oroa dig inte, det kommer i DLC med fyra par skor och häftig hatt för en tusenlapp eller så.

Det tragikomiska är att det är sant.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Nio kvarter är inte mycket. Två taövergrejer i varje distrikt. Suck. Ville ha ett mastedont spel med rån, flickvänner, massa av hideouts att ta över. Flera kaptener och inte bara tre. Sköta barer, styra gänget, hundratals timmar med gameplay

Distrikt, inte kvarter

Medlem
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas verkligen dom har samma polis som det va i 2an... Bättre än polisen i GTA

Polisen i 1an är ännu bättre!

Mm! Var så fett att att du t.ex, om du bara gjort något litet, kunde gå ut och betala böter helt enkelt... Ist för att polisen öppnar eld på en för man råkat krocka in i en bil

Tycker detta Mafia ser rätt kääst du. 1an är legendariskt, 2an var schysst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mafia i svarta kostymer och gamla bilar är dött, länge leve det nya Mafia!

Ettan kommer alltid vara bäst, för det var först och den tunga storyn var ny. Men att göra samma sak igen fungerar inte. Det är bra att Mafia-serien går vidare för annars hade det bara blivit för fansen. Men jag tror utvecklarna vill mer än så, det ska vara ett alternativ till GTA, men ändå attrahera samma köpare. GTA V är gjort för free roaming, men hade en urtrist kampanj. Det är två olika sorters spel med olika inriktning.

Medlem
Skrivet av magiul:

GTA V är gjort för free roaming, men hade en urtrist kampanj.

Du måste ha missat Trevor. Urtrist finns inte hans ordförråd.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av magiul:

Mafia i svarta kostymer och gamla bilar är dött, länge leve det nya Mafia!

Ettan kommer alltid vara bäst, för det var först och den tunga storyn var ny. Men att göra samma sak igen fungerar inte. Det är bra att Mafia-serien går vidare för annars hade det bara blivit för fansen. Men jag tror utvecklarna vill mer än så, det ska vara ett alternativ till GTA, men ändå attrahera samma köpare. GTA V är gjort för free roaming, men hade en urtrist kampanj. Det är två olika sorters spel med olika inriktning.

GTA hade askul kampanj, så ja, alla är vi olika.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av magiul:

Mafia i svarta kostymer och gamla bilar är dött, länge leve det nya Mafia!

Ettan kommer alltid vara bäst, för det var först och den tunga storyn var ny. Men att göra samma sak igen fungerar inte. Det är bra att Mafia-serien går vidare för annars hade det bara blivit för fansen. Men jag tror utvecklarna vill mer än så, det ska vara ett alternativ till GTA, men ändå attrahera samma köpare. GTA V är gjort för free roaming, men hade en urtrist kampanj. Det är två olika sorters spel med olika inriktning.

GTA hade askul kampanj, så ja, alla är vi olika.

Kampanjen i GTA IV var mycket bättre och jag kommer ihåg mycket fler uppdrag än ifrån GTA V. Vem minns inte bankjobbet i GTA IV? Nico, Roman och McReary-familjen var så mycket mer intressanta karaktärer. Man bryr sig inte ett skit om varken Trevor, Michael eller Franklin. Storyn har aldrig varit Rockstars styrka. Med GTA IV fick de kritik för att kampanjen var svag, men ändå är den så mycket bättre än i GTA V, speciellt om man räknar in tilläggen. Och Liberty City har stadsdelar man lär känna in i minsta detalj, Los Santos är mycket mer själlöst. De enda kvarter man riktigt gillar är de runt Franklins mosters hus, där känns staden levande.

Tyvärr lyckades Mafia 2 ännu sämre med att få staden att kännas levande. Jag hoppas de jobbar hårdare för det i Mafia 3.

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av magiul:

Mafia i svarta kostymer och gamla bilar är dött, länge leve det nya Mafia!

Ettan kommer alltid vara bäst, för det var först och den tunga storyn var ny. Men att göra samma sak igen fungerar inte. Det är bra att Mafia-serien går vidare för annars hade det bara blivit för fansen. Men jag tror utvecklarna vill mer än så, det ska vara ett alternativ till GTA, men ändå attrahera samma köpare. GTA V är gjort för free roaming, men hade en urtrist kampanj. Det är två olika sorters spel med olika inriktning.

GTA hade askul kampanj, så ja, alla är vi olika.

Kampanjen i GTA IV var mycket bättre och jag kommer ihåg mycket fler uppdrag än ifrån GTA V. Vem minns inte bankjobbet i GTA IV? Nico, Roman och McReary-familjen var så mycket mer intressanta karaktärer. Man bryr sig inte ett skit om varken Trevor, Michael eller Franklin. Storyn har aldrig varit Rockstars styrka. Med GTA IV fick de kritik för att kampanjen var svag, men ändå är den så mycket bättre än i GTA V, speciellt om man räknar in tilläggen. Och Liberty City har stadsdelar man lär känna in i minsta detalj, Los Santos är mycket mer själlöst. De enda kvarter man riktigt gillar är de runt Franklins mosters hus, där känns staden levande.

Tyvärr lyckades Mafia 2 ännu sämre med att få staden att kännas levande. Jag hoppas de jobbar hårdare för det i Mafia 3.

Är ju precis det uppdraget från IV som inspirerat hela V, bankrånet alltså.

1
Skriv svar