Har Dead Island 2 lagts ner?

Robot
Medlem
Har Dead Island 2 lagts ner?

Hoppas verkligen inte de laggt ner spelet. Det här har jag sett fram emot länge!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Yager insåg väl hur trist det var och ville göra annat, typ:

www.greybox.com/dreadnought/en/splash/


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

NOOOOOOOO!! Jag har varit så hypad efter den coola trailern och hur roligt förra spelet var


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

är väl lika bra, dying light 2 däremot ser jag fram emot istället.

Medlem

Kan ju inte säga att första spelet är särskilt roligt. Så har inga höga förhoppningar för det här. Får väl se om spelet lever på E3 eller är nerlagt.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Kan ju inte säga att första spelet är särskilt roligt. Så har inga höga förhoppningar för det här. Får väl se om spelet lever på E3 eller är nerlagt.

Men dead island 2 verkar skilja sig en del från 1an.
Det var ju dying light utvecklarna som var bakom 1an som sen gick vidare med dying light.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Kan ju inte säga att första spelet är särskilt roligt. Så har inga höga förhoppningar för det här. Får väl se om spelet lever på E3 eller är nerlagt.

I coop var de Dead Island och Dead Island Riptide riktigt roliga.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Releasehästryttare

De vill ju att vi skall köpa enchanced versions av de gamla spelen istället

De släpptes på steam idag om någon är intresserad.

Inaktiv

Good riddance. Efter vad man läst och hört om spelet verkade det bli rysligt tråkigt. De får starta om från början och fokusera på ett Dead Island med en faktisk SP-kampanj istället

Medlem

Dead Island 2 har inte lagts ner, det är en annan studio som håller på med det, bara för att ett spel tas bort från steam så betyder det inte att det är nerlagt. Någon måtta får det ju vara.
Och som svar på när någon undrar hur jag vet detta så är det för jag själv har diskuterat med devsen.

Spelet jobbas med hos sumo digital fortfarande

Man kanske ska ta reda på saker innan man antar saker?

Och min kommentar riktas till folk som tror på rykten på en gång som många här inne verkar göra

http://www.pcgamesn.com/dead-island-2/dead-island-2-steam-pag...

Och bilden är från då jag själv skrev till dom för jag tycker dom bör gå ut mer med detta då spelmedia sitter och skapar foliehatt teorier

Medlem
Skrivet av zliddret:

Dead Island 2 har inte lagts ner, det är en annan studio som håller på med det, bara för att ett spel tas bort från steam så betyder det inte att det är nerlagt. Någon måtta får det ju vara.
Och som svar på när någon undrar hur jag vet detta så är det för jag själv har diskuterat med devsen.

Spelet jobbas med hos sumo digital fortfarande

Man kanske ska ta reda på saker innan man antar saker?

Och min kommentar riktas till folk som tror på rykten på en gång som många här inne verkar göra

http://www.pcgamesn.com/dead-island-2/dead-island-2-steam-pag...

Och bilden är från då jag själv skrev till dom för jag tycker dom bör gå ut mer med detta då spelmedia sitter och skapar foliehatt teorier

Läste du ens artikeln? Jesus. Ingen har sagt att det är nerlagt. Det är rykten. Skippa mytomaniet, please.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av zliddret:

Dead Island 2 har inte lagts ner, det är en annan studio som håller på med det, bara för att ett spel tas bort från steam så betyder det inte att det är nerlagt. Någon måtta får det ju vara.
Och som svar på när någon undrar hur jag vet detta så är det för jag själv har diskuterat med devsen.

Spelet jobbas med hos sumo digital fortfarande

Man kanske ska ta reda på saker innan man antar saker?

Och min kommentar riktas till folk som tror på rykten på en gång som många här inne verkar göra

http://www.pcgamesn.com/dead-island-2/dead-island-2-steam-pag...

Och bilden är från då jag själv skrev till dom för jag tycker dom bör gå ut mer med detta då spelmedia sitter och skapar foliehatt teorier

Läste du ens artikeln? Jesus. Ingen har sagt att det är nerlagt. Det är rykten. Skippa mytomaniet, please.

Tror du bör läsa på vad mytomani är innan du kallar någon det, för det andra jag skrev att jag riktar min kommentar till dom som tror på rykten. Jag anklagade inte hela FZ, och om du syftar på att jag inte pratat med devsen så kan jag säga dig det är inte svårt nu för tiden att få tag i developers. Men tydligen har du svårt att förstå det

Medlem

De kanske inte klarade att leva upp till den briljanta trailern.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Map-pen:

Kan ju inte säga att första spelet är särskilt roligt. Så har inga höga förhoppningar för det här. Får väl se om spelet lever på E3 eller är nerlagt.

I coop var de Dead Island och Dead Island Riptide riktigt roliga.

Körde co-op, alla tröttnade. Sånt som händer.

Däremot är det väl roligt om 2:an lever kvar och blir ett bra spel för dem som gillade ettan.

Medlem

Vore kul om dom kunde fixa det, var riktigt skoj på sitt sätt

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hoppas verkligen inte de laggt ner spelet. Det här har jag sett fram emot länge!

Om det är så illa att inte ens denna typen av utvecklare vill ha med det att göra.. så har du inte missat någonting.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar