Ett Hearthstone-liknande Fable-kortspel kan överleva Lionheads död

Robot
Ett Hearthstone-liknande Fable-kortspel kan överleva Lionheads död

Gamla medarbetare vill göra verklighet av sitt kortspel. Och Microsoft säger inte nej.

#lionhead, #fable-legends, #hearthstone, #fable-fortune, #microsoft, #flaming-fowl-studios


Medlem
Ett Hearthstone-liknande Fable-kortspel kan överleva Lionheads död

Hearthstone/Magic konceptet verkar gå åt samma håll som Monopol och Risk. Koncept som enkelt byter tema och blir omgjort till olika varianter för spel och TV-serier. Inb4 Starwarstone, Walking Deadstone, Super Mariostone, Legend of Zeldstone, Game of Stonethrones osv. Mer pack openings åt folket! #microtransactions

Moderator | Testpilot

Jag har då inget emot det. Så länge de ändå lägger till sin egna twist och gör spelet unikt även om det ändå spelar rätt så likt andra kortspel så är det ju sak samma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Påminner mig om när MOBA spel var riktigt populära och varenda spelutvecklare skapade en egen version. De flesta gick i graven.

Samma sak kommer att hända här tror jag.
Billigt att utveckla kortspel också. Blir inte förvånad om det blir som Caltress skrev.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Påminner mig om när MOBA spel var riktigt populära och varenda spelutvecklare skapade en egen version. De flesta gick i graven.

Samma sak kommer att hända här tror jag.
Billigt att utveckla kortspel också. Blir inte förvånad om det blir som Caltress skrev.

Jo precis. Kan tänka mig att det är lättare att göra ett kortspel och tjäna in en mängd pengar istället för ett moba. Även om spelet i längden dör tror jag ändå de skulle tjäna på det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Alltså, jag tycker att digitala kortspel är skittråkigt. Är det bara jag?


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Alltså, jag tycker att digitala kortspel är skittråkigt. Är det bara jag?

Varför tycker du det är tråkigt? Jag kan hålla med om att det skulle vara roligare att spela med riktiga kort men då kan du inte spela online och det är i många fall mycket dyrare och tar plats.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mortaigne:

Alltså, jag tycker att digitala kortspel är skittråkigt. Är det bara jag?

Varför tycker du det är tråkigt? Jag kan hålla med om att det skulle vara roligare att spela med riktiga kort men då kan du inte spela online och det är i många fall mycket dyrare och tar plats.

Det roliga med kortspel, och brädspel, för min del är väl allt runtomkring; hänga med polare, nerda loss, sammanhanget. För man över det till en trist skärm med i bästa fall chatt/voice med vänner, vanligare med randoms så försvinner 90% av det roliga. Själva spelformen digitalt är inte särskilt kul. Ska jag parkera mig framför en skärm finns det betydligt roligare spel att ta tag i.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mortaigne:

Alltså, jag tycker att digitala kortspel är skittråkigt. Är det bara jag?

Varför tycker du det är tråkigt? Jag kan hålla med om att det skulle vara roligare att spela med riktiga kort men då kan du inte spela online och det är i många fall mycket dyrare och tar plats.

Det roliga med kortspel, och brädspel, för min del är väl allt runtomkring; hänga med polare, nerda loss, sammanhanget. För man över det till en trist skärm med i bästa fall chatt/voice med vänner, vanligare med randoms så försvinner 90% av det roliga. Själva spelformen digitalt är inte särskilt kul. Ska jag parkera mig framför en skärm finns det betydligt roligare spel att ta tag i.

Förstår din synvinkel, Varför folk tycker det är roligt är ju det faktum att det är digitalt så man slipper gå till en spelhörna och spela, det är billigare, tar mindre plats och så kan man spela när man vill. I vanlig ordning måste du dra ihop ett par personer som också kanske inte alltid kan spela heller.

Överlag är det inte konstigt alls att folk väljer att spela online istället. Inte mer annorlunda än att du spelar online istället för COOP på samma skärm (Contra till NES) som börjar bli allt mer ovanligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mortaigne:

Alltså, jag tycker att digitala kortspel är skittråkigt. Är det bara jag?

Varför tycker du det är tråkigt? Jag kan hålla med om att det skulle vara roligare att spela med riktiga kort men då kan du inte spela online och det är i många fall mycket dyrare och tar plats.

Det roliga med kortspel, och brädspel, för min del är väl allt runtomkring; hänga med polare, nerda loss, sammanhanget. För man över det till en trist skärm med i bästa fall chatt/voice med vänner, vanligare med randoms så försvinner 90% av det roliga. Själva spelformen digitalt är inte särskilt kul. Ska jag parkera mig framför en skärm finns det betydligt roligare spel att ta tag i.

Förstår din synvinkel, Varför folk tycker det är roligt är ju det faktum att det är digitalt så man slipper gå till en spelhörna och spela, det är billigare, tar mindre plats och så kan man spela när man vill. I vanlig ordning måste du dra ihop ett par personer som också kanske inte alltid kan spela heller.

Överlag är det inte konstigt alls att folk väljer att spela online istället. Inte mer annorlunda än att du spelar online istället för COOP på samma skärm (Contra till NES) som börjar bli allt mer ovanligt.

Nej det blir ju inte lika smidigt IRL så klart, men desto mer uppskattat när det blir av. Jag tror att man måste tycka att själva spelet (n) i sig är roligare än vad jag gör för att uppskatta det digitalt också. To each his own!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar