Gran Turismo Sport saknar features från tidigare spel

Robot
Gran Turismo Sport saknar features från tidigare spel
Medlem
Gran Turismo Sport saknar features från tidigare spel

Frun: Kan du komma lite?

"Vänta lite. Började precis ett 24-timmars lopp."

Medlem
Skrivet av Thane:

Frun: Kan du komma lite?

"Vänta lite. Började precis ett 24-timmars lopp."

I verkligheten:

"Sorry guys, my friends just arrived with a keg of beer and a bunch of cheer leaders" *disconnected*

Till frun: "Ja, vad är det min lilla sockertopp?"

Medlem

Kommer rubrikbilden från nya GT Sport?

Medlem

Inte helt oväntat. Känns lite som de fuskat lite under de tidigare GT-spelen bara för att få ut dom nån gång med. Tror inte Turn 10 har använt särskilt mycket från tidigare spel när de utvecklat uppföljarna.
GT däremot använde bilar från den tidigare generationens GT-spel bara för att lägga till fler bilar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

"Ett klokt beslut i undertecknads tycke – jämn och hög framerate är guld värt i racingspel, vilket Forza-serien visat i åtskilliga år, men som tidigare Gran Turismo vägrat lära sig av."

GT6 har ju högre upplösning och FPS än många av dagens Xbox One-spel redan på PS3. På vilket sätt har de inte brytt sig om det tidigare?

Det gör det samtidigt lite underligt att de inte klarar dynamisk tid och dygn på PS4 när de gjorde det på PS3. jag antar att tidsbrist ligger bakom.

Medlem

Tyvärr så känns GT allt förlegat jämfört med Forza. GT3 och GT4 var bra men sedan har det bara gått utför tyvärr.

Redaktör
Skrivet av Margy:

"Ett klokt beslut i undertecknads tycke – jämn och hög framerate är guld värt i racingspel, vilket Forza-serien visat i åtskilliga år, men som tidigare Gran Turismo vägrat lära sig av."

GT6 har ju högre upplösning och FPS än många av dagens Xbox One-spel redan på PS3. På vilket sätt har de inte brytt sig om det tidigare?

Det gör det samtidigt lite underligt att de inte klarar dynamisk tid och dygn på PS4 när de gjorde det på PS3. jag antar att tidsbrist ligger bakom.

GT5 och 6 har inte rullat i 60 fps konstant.


signatur
Medlem

De kan ju fixa support på Logitech G25 och G27, så någon vill köpa spelet till att börja med.

Medlem

Heraldo: G2X stödet är inte upp till spelutvecklaren, det är Sony och Logitech som inte har kommit överens/något annat. Därför saknas stödet. G27an får fortsätta damma.

Jag är också väldigt skeptisk till nya GT. En polers tvingade mig att lira Forza hos honom, och vad fick jag erfara? Bättre grafik. Bättre fysik. Bättre ljud. Bättre kontroll. Bättre allt?

Min önskan är dock att Polyphony skärper sig och levererar århundradets bilspel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Heraldo: G2X stödet är inte upp till spelutvecklaren, det är Sony och Logitech som inte har kommit överens/något anna.

-Jo jag vet.. - men många med mig är måttligt roade av att de enbart försöker blåsa oss på pengar med att lansera en ny ratt som fungerar, men är sämre än de tidigare.
Jag köper inga bilspel innan detta är åtgärdat och tror många med mig gör likadant.

Medlem
Skrivet av Heraldo:

De kan ju fixa support på Logitech G25 och G27, så någon vill köpa spelet till att börja med.

Ja, man blev lite paff när man kopplade in sin nya G29 och den inte fungerade till mer än Drive Club (som jag tycker är rena stolpskottet). Hur kan man överhuvudtaget göra bilspel (Host, NFS) utan (ordentligt) ratt-stöd?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kommer rubrikbilden från nya GT Sport?

=D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Margy:

"Ett klokt beslut i undertecknads tycke – jämn och hög framerate är guld värt i racingspel, vilket Forza-serien visat i åtskilliga år, men som tidigare Gran Turismo vägrat lära sig av."

GT6 har ju högre upplösning och FPS än många av dagens Xbox One-spel redan på PS3. På vilket sätt har de inte brytt sig om det tidigare?

Det gör det samtidigt lite underligt att de inte klarar dynamisk tid och dygn på PS4 när de gjorde det på PS3. jag antar att tidsbrist ligger bakom.

Verkligen inte

Speciellt inte om man jämför med forza som legat på 60fps sedan forza 2.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar