Warcraft-filmen går som deeprun tram i Sverige

Robot
Warcraft-filmen går som deeprun tram i Sverige
Medlem
Warcraft-filmen går som deeprun tram i Sverige

Nu kanske blizz lägger ner lite pengar på att fixa wow, but i doubt that=P

Medlem

"om vi nu vill ha den planerade uppföljaren."

Vart har ni läst att en uppföljare planeras? Försökt hitta något men inte lyckats.

Älskade filmen förövrigt, kanske mer för att man fick se världen man lirat i de senaste 16 åren komma till liv, men älskade den lik förbannat.

Medlem
Skrivet av Urbandurban:

"om vi nu vill ha den planerade uppföljaren."

Vart har ni läst att en uppföljare planeras? Försökt hitta något men inte lyckats.

Älskade filmen förövrigt, kanske mer för att man fick se världen man lirat i de senaste 16 åren komma till liv, men älskade den lik förbannat.

Planerad är väl att ta i, men Duncan har sagt i intervju att han vill göra fler ifall den här säljer bra.

Releasehästryttare

NI som sett den här, vad ger ni den för betyg ?

Medlem
Skrivet av Devan:

NI som sett den här, vad ger ni den för betyg ?

Jag sätter sällan betyg men jag måste säga att jag gillade den. Har inte spelat WOW och var inte intresserad av att se den men följde med några kompisar. Kändes som att det mest var riktiga fans på bion, alltså inte en sån som jag.
Den äer nedklippt med ca 40 min och det märks. Det hopåas friskt mellan olika platser och allt går snabbt. Först kändes det lite konstigt men sen insåg jag att det bara var bra för en sån som jag.
Den är skitsnygg och det är coola karaktärer som lyfts fram bra. Jag vill gärna se mer av denna värld på film och hoppas den kommer gå bra även om kritikerna säger något annat.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

En stark 3:a. CGI-skådespeleriet är tusen gånger bättre än de riktiga människorna. Nästan alla människor är misscastade och ser ut som barn som cosplayar Warcraft.

Gör nästa film helt i CGI motion capture då orcerna var riktigt bra gjorda och fungerade mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Devan:

NI som sett den här, vad ger ni den för betyg ?

Det var ingen dålig film men jag tycker den blev lite kompakt, med så många karaktärer och platser räcker inte riktigt 2 timmar till för att framföra storyn på bästa sätt.

Sen störde jag mig på att alla var så unga i filmen, väldigt många pappor vid 15 års ålder känns det som.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Devan:

NI som sett den här, vad ger ni den för betyg ?

Från mig får dne helt okej betyg se värd men inte super bra och inte super dålig en bra film att se bara för mig


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

Nerklippt 40 minuter? Låter som Sagan om Ringen-komplex, att de ska följa med 10 olia DVD/BD-släpp som blir allt längre. Suck.

Medlem

Enligt mig så var det enda dåliga med filmen att tog slut. Struntar fullständigt i vad andra tycker, men jag fullständigt älskade den iallafall Sambon som aldrig verken spelat warcraft eller wow tyckte också om den mycket. Keep the movies rolling Blizzard!

Medlem

Kommer de bortklippta 40 minuterna på en extended version?

Medlem

Såg den nu ikväll och jag gillade den som attan! Den hade gärna fått vara en timme längre! Hoppas på att Duncan kör 2 filmer till som han ville.

Medlem
Citat:

Travis Fimmel var, enligt redaktör Calle, inte en av filmens höjdpunkter.

Hmm, och jag som tyckte Lothar var bland dom bättre karaktärerna i filmen. Han och Durotan.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Bästa filmen på länge!

Medlem
Skrivet av Whisp:
Skrivet av Urbandurban:

"om vi nu vill ha den planerade uppföljaren."

Vart har ni läst att en uppföljare planeras? Försökt hitta något men inte lyckats.

Älskade filmen förövrigt, kanske mer för att man fick se världen man lirat i de senaste 16 åren komma till liv, men älskade den lik förbannat.

Planerad är väl att ta i, men Duncan har sagt i intervju att han vill göra fler ifall den här säljer bra.

Det har jag läst, men det är ju låååångt ifrån en planerad uppföljare. Det är ju bara han som uttrycker en vilja/önskan att regissera eventuella uppföljare.

Medlem

Tyckte den var jäkligt bra, riktigt snygg med en intressant story och ett bra urval av karaktärer!

Medlem

7/10
Det var en mycket trevlig upplevelse, då man kände igen många karaktärer och fick tittaren att känna sig hemma, i vissa områden. Historien i sig är inte så fångande, då man vet vad som komma skall. I övrigt störde jag mig lite på det ibland tvivelaktiga skådespeleriet och betydelselösa skämt. Det var åtminstone en schyst bioupplevelse.

Medlem

Om man gillar fantasyfilm är det en no-brainer att gå och se den. Detta till trots Univeral & Legendary som rätt tydligt inte trott på filmen när man tittar på redigering & PR (verkligen en dålig kampanj).

Tycker inte filmen på något sätt är perfekt men är det bara jag som tycker någon borde få ett pris för hur man använt motion capture i filmen?

Medlem

Klart sevärd och snygg popcornrulle!

Medlem

Varför klippa ner filmen.... hade inte gjort mig något om filmen va ca 2 timmar och 40 minuter lång. Den hade nog varit bättre om de va kvar. :/

Filmen får en 7.5/10 av mig av några anledningar.

Medlem

Som Warcraft nörd, 5/5 lätt!
Om man ser filmen för vad den faktiskt är, en starkt 3.5/5.

Satt som ett barn och dreglade över alla miljöer och karaktärer dom lyckats återskapa så sjukt bra. Storyn var också riktigt bra, förutom vissa mindre skitnödiga scener som blev lite allt för mkt humoristiska och smått idiotiska.

Uppbyggt för en trilogi, vill se mer!!

Medlem

Riktigt bra film, speciellt för att vara en spelfilm. Ser gärna en fortsättning på det här.

Medlem
Skrivet av Urbandurban:

"om vi nu vill ha den planerade uppföljaren."

Vart har ni läst att en uppföljare planeras? Försökt hitta något men inte lyckats.

Älskade filmen förövrigt, kanske mer för att man fick se världen man lirat i de senaste 16 åren komma till liv, men älskade den lik förbannat.

Om du har sett filmen så vet du att en uppföljare ÄR redan planerad och lite arbete på en har gjorts.

arbete på skript/manus

Avstängd

Riktigt bra film! Hög igenkänningsfaktor från spelen.

Medlem
Skrivet av Incal:

Kommer de bortklippta 40 minuterna på en extended version?

Troligtvis inte. En film som denna har 90% CGI och att göra det färdigt för allt som klipptes bort kostar för mycket.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Varför klippa ner filmen.... hade inte gjort mig något om filmen va ca 2 timmar och 40 minuter lång. Den hade nog varit bättre om de va kvar. :/

Filmen får en 7.5/10 av mig av några anledningar.

Filmbolagen och biografkedjorna gillar inte långa filmer. Filmen blir dyrare att producera med alla effekter och långa filmer kan knte visas lika många gånger per dygn på en biograf.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

2/5

Ren fan-service (snygga miljöer, igenkänningsfaktor och galet snygga CGI-karaktärer
Dock riktigt lökigt manus och dålig casting
Travis Fimmel har fastnat i Vikings (why the fuck har han "bruten" engelska?)

Medlem

Aldrig vart ett fan av WoW, dock lirat de första 3 spelen men måste säja att jag alltid gillat premissen (orcs vs humans) och tycker de verkligen lyckats fånga Warcraft känslan med karaktärer, musiken, världen osv. Ger den en stark 4/5, cgi:n kunde kändes rätt ojämn så det kunde vart bättre på sina ställen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

NI som sett den här, vad ger ni den för betyg ?

Måste säga som tidigare talare, jävligt snyggt, storyon är bra men känns klämd och stundtals är saker bara korkade.
Men ja, kul att kunna känna igen karaktärer och platser, även om jag inte spelar WoW,

12
Skriv svar