Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av erson:

Vafan klagar alla för? Ett spel ska aldrig få max betyg. Finns för helvete inget spel som är perfekt. Och fz betyg skala är lika gammal som stenåldern.

Gammal som stenåldern? Utveckla gärna.

5-Gradig skala är sällan bra. Då är det likes att ha + eller - helt och hållet lika gärna.

Medlem
Skrivet av conthox:

"Allt blizz rör vid blir guld" *host* Diablo 3 *host* SC2 *host*.

Sedan är det sjukt hur folk är positiva till högt spelpris och mikrotransaktioner bara för att det är blizzard, när andra får tre sidor med "det skulle varit med från start" och "inte prisvärt med tanke på vad som finns med från start" osv osv.

Det finns ingen konspiration här, utan folk är nog bara positiva för att de tycker att det är ett bra spel.

Medlem

Det spelar väl för fan ingen roll vilken skala som används? Du kan köpa ett spel som fått 97% på metacritics och ändå tycka det är skit. Betyg är meningslösa för oss konsumenter och det är bara sorgligt att så mycket vikt läggs på dem, speciellt med tanke på hur villiga en del inom spelmedia (menar inte nödvändigtvis FZ) är att dra ner byxorna för utgivarna.

Medlem

Jag fattar inte hur vissa recensenter känner sig tvungna att nämna att spelet är för dyrt? Man får väl, som med alla andra spel, känna om man får valuta för pengarna. Vilket samma recensenter samtidigt verkar tycka. Antalet timmar de flesta som köper Overwatch får ut lär ju i snitt vida överstiga de flesta spel med samma pris.

Men många verkar hänga upp sig på "multiplayer only" (som också är bara delvis sant).

Ingen klagar på "single player only". Eller ja, det händer väl det med förstås

Overwatch är iaf galet polerat, och galet bra

Bra recension i övrigt!

Medlem
Skrivet av Daven:
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Kan ju annars logga in på amerikanska battlenet och köpa det för 39,99 dollar.
340 spänn.
Så priset klan man inte direkt gnälla över här.

Händer det inte att de lägger till skatt på priset i efterhand? 340kr är ett bra pris annars.

De tar upp det här:
https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/4a9ky2/can_i_buy_...

Medlem
Skrivet av conthox:

"Allt blizz rör vid blir guld" *host* Diablo 3 *host* SC2 *host*.

Sedan är det sjukt hur folk är positiva till högt spelpris och mikrotransaktioner bara för att det är blizzard, när andra får tre sidor med "det skulle varit med från start" och "inte prisvärt med tanke på vad som finns med från start" osv osv.

Kom igen nu Jante, jag menar conthox. Mikrotransaktionerna är kosmetiska och ÄR med i spelet från start genom loot boxes som du får vid en ny level.

Tycka vad du vill om Diablo 3, men att hävda att det 10:e mest sålda spelet någonsin inte är guld är ganska löjligt.

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2015/08/05/believe-it-...

Medlem

Nu när man spelat ett X antal timmar Overwatch, så kan jag direkt konstatera att vissa utav banorna på läget Payload är på tok för smala.

Hur ofta har man inte mött på ett försvar med 2-3 Bastion torn samt Torbjörn sen 1-2 Mercy / Symmetra, som rent utav slaktar hela laget innan man sätter sin fot utanför..

Oavsett om man sätter snipers i sitt lag så instagibbas dem direkt av torn, samt om man försöker ta sig ut med Reinhardt eller annan "tank" så försvinner skölden och livet snabbare än vad man kan säga " K ".

Utöver dessa små fulingar, samt rent ut sagt trånga banor så är spelet f*n ta mig beroende framkallande! Blizzard's done it again.

Medlem

Rankat spelläge är på väg...

Medlem

Hög prislapp? Ett fantastiskt roligt spel med en förmodat lång livslängd... Det enda jag kan gnälla på är att matchmakingen känns lite knepig mellan varven igår matchades jag mot folk som ligger på 40+ i rank, själv ligger jag på 16. Vad det gäller trånga banor så erbjuds det ju väldigt bra möjligheter till att flanka om man letar efter alternativa vägar istället för att gå pang på! Som sagt, ett sjuuukt roligt spel!!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Skriv svar