Starbreeze shoppar Cinemaware, får Defender of the Crown på köpet

Robot
Starbreeze shoppar Cinemaware, får Defender of the Crown på köpet
Medlem
Starbreeze shoppar Cinemaware, får Defender of the Crown på köpet

Skulle verkligen inte tacka nej till ett nytt Defender Of the Crown spel!

OML
Medlem

"Starbreeze har köpt Cinemaware"

Nästan rätt, de har bara köpt deras varumärken.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Skulle verkligen inte tacka nej till ett nytt Defender Of the Crown spel!

Inte jag heller

It came from the desert gillade jag

Medlem

THE MEMORIES!!!

Fast Wings släpptes det en remastered version av för kanske 1 år sedan

Hoppas verkligen på Defender of the Crown, Rocket Ranger och It Came From The Desert. SÅÅÅ jävla bra spel!

Lords of the Rising Sun var jävligt bra för sin tid, men spelar nog hellre Total War: Shogun 1 och 2 idag


signatur

I drank what?

Medlem

Det finns ett nytt Defender of the Crown som är ganska bra, egentligen bara uppdaterad grafik.

Men, här har FZ hittat några guldklimpar. Dessa spel är riktiga spel. Mer konst än marknadsundersökningarnas väloljade massproducerade smörja.

5 millar var ganska billigt också.

Ambassadör
Xbox

Ooh spenderade hur mycket tid som helst med många av de där spelen!


signatur

Jump in.

Medlem

Spelade Defender of the crown när det begav sig, men var för liten för att kunna engelska och fattade rent allmänt inte spelet riktigt. Men av någon anledning var det kul ändå! Kollade på klippet och det är ju helt sjukt att jag känner igen varenda ton och varenda bild i detalj.

Medlem

fy satan vad man har spelat Lords of the Rising Sun med bröderna, vore najs med en nyversion


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

Jag var också lite för liten för Defender of the Crown, men älskade att kolla när farsan spelade det. Minns att man i något av uppdragen var tvungen att fäktas mot en snubbe på en slottsmur, upp och ner för trappor. Lite samma sak med It Came From the Desert, jag var lite för liten för att hänga med men det var kul att sitta och titta på.

Wings däremot spelade jag många, många timmar. Det var verkligen banbrytande för mitt spelintresse med den typen av 3D-grafik och en skön setting. Körde Remastered-versionen för något år sedan efter att de kickstartat den. Kul, men inte riktigt samma sak ändå.

Fem miljoner kronor för rättigheterna låter väldigt lite, men det är väl antagligen min sentimentala sida som övervärderar vad de egentligen borde vara värda.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Jo 5 kändes billigt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Check, check, check... fina nostalgivibbar på det mesta i listan.

Bra kap av Starbreeze.

Medlem

It came from the desert! Oh! Nostalgi!

Medlem
Skrivet av Anwest:

Wings däremot spelade jag många, många timmar. Det var verkligen banbrytande för mitt spelintresse med den typen av 3D-grafik och en skön setting.

Extra utmanande blev det ju när man flög med nosen neråt och fpsen dippade till 5-10 rutor i sekunden. Today's kids will never know the struggle.

KoP
Medlem

The king of Chicago, Wings och It came from the desert var mina favvospel ifrån Cinemaware.

Törst man hoppas på remakes? Wings finns det en ofärdig remake av till Android och King of Chicago finns att köpa i sin fulla prakt till Android för den som vill.

Medlem

I just jizzed my pants!! o_O

Right, dags att söka jobb hos Starbreeze. Måste ju hjälpa småpojkarna där så de inte lyckas förstöra mina favoritspel från barndomen. This is why I became a gamedesigner <3

Medlem

Jag lirade Defender of the Crown på Amiga 1986. Här känner man sig lite gammal. ^^

Många suveräna spel i den listan, "It Came from the Desert" är en annan av mina favoriter. Suverän stämning i det spelet, precis som de flesta Cinemaware-titlar från den tiden.

Bra köp, osäker dock på hur man tolkar om dessa till just VR. Hmm.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av KoP:

The king of Chicago, Wings och It came from the desert var mina favvospel ifrån Cinemaware.

Törst man hoppas på remakes? Wings finns det en ofärdig remake av till Android och King of Chicago finns att köpa i sin fulla prakt till Android för den som vill.

Wings finns som färdig remake till PC.


signatur

I drank what?

Medlem

Defender of the Crown och Wings, seriöst va najs spel det var att spela på den tiden!

1
Skriv svar