Priser för Onlive avslöjade

Robot
Priser för Onlive avslöjade

Hyr eller köp dina spel och låt en annan dator utföra grovjobbet.

#crysis


Medlem
Priser för Onlive avslöjade

Synd att de inte kunde få bättre deals.

Medlem

Det ser ut att vara standardpriser på det mesta, men med tanke på vad man slipper betala för hårdvara blir det ändå billigare.

Inaktiv

Onlive finns väl redan i belgien och storbritannien så det kommer med stor sannolikhet även att spridas till sverige. Jag har faktiskt lyckats få ett account men jag kan inte använda det eftersom att tjänsten inte finns i Sverige än.

Medlem
Skrivet av Nukey:

Det ser ut att vara standardpriser på det mesta, men med tanke på vad man slipper betala för hårdvara blir det ändå billigare.

Å andra sidan blir spelen inte riktigt en egens, slutar du betala månadspriset så kan du inte komma åt spelet längre, eller om tjänsten skulle, till exempel: gå i konkurs. Därför är det enligt mig inte okej med de priserna ett spel egentligen skulle gå för.

Medlem
Skrivet av Saihtam:
Skrivet av Nukey:

Det ser ut att vara standardpriser på det mesta, men med tanke på vad man slipper betala för hårdvara blir det ändå billigare.

Å andra sidan blir spelen inte riktigt en egens, slutar du betala månadspriset så kan du inte komma åt spelet längre, eller om tjänsten skulle, till exempel: gå i konkurs. Därför är det enligt mig inte okej med de priserna ett spel egentligen skulle gå för.

Är iof förvånad att de inte tar mer än de gör, iom att du kan spela vad vilken sketen burk som helst... och ~40SEK/mån är väll ganska OK... två tredjedelars pizza

Medlem
Skrivet av Arre:
Skrivet av Saihtam:
Skrivet av Nukey:

Det ser ut att vara standardpriser på det mesta, men med tanke på vad man slipper betala för hårdvara blir det ändå billigare.

Å andra sidan blir spelen inte riktigt en egens, slutar du betala månadspriset så kan du inte komma åt spelet längre, eller om tjänsten skulle, till exempel: gå i konkurs. Därför är det enligt mig inte okej med de priserna ett spel egentligen skulle gå för.

Är iof förvånad att de inte tar mer än de gör, iom att du kan spela vad vilken sketen burk som helst... och ~40SEK/mån är väll ganska OK... två tredjedelars pizza

Det är sant, men går de istället i konkurs, då har du inte spelen längre!
Jag gillar verkligen idén, men personligen så tycker jag om att pilla med hårdvara och liknande, det hade känts tomt utan min burk hemma.

Medlem
Skrivet av Saihtam:
Skrivet av Arre:
Skrivet av Saihtam:
Skrivet av Nukey:

Det ser ut att vara standardpriser på det mesta, men med tanke på vad man slipper betala för hårdvara blir det ändå billigare.

Å andra sidan blir spelen inte riktigt en egens, slutar du betala månadspriset så kan du inte komma åt spelet längre, eller om tjänsten skulle, till exempel: gå i konkurs. Därför är det enligt mig inte okej med de priserna ett spel egentligen skulle gå för.

Är iof förvånad att de inte tar mer än de gör, iom att du kan spela vad vilken sketen burk som helst... och ~40SEK/mån är väll ganska OK... två tredjedelars pizza

Det är sant, men går de istället i konkurs, då har du inte spelen längre!
Jag gillar verkligen idén, men personligen så tycker jag om att pilla med hårdvara och liknande, det hade känts tomt utan min burk hemma.

Samma här :), dock så tror jag att de kan slå hårt/bra mot konsolmarknaden om inte resten av aktörerna hänger med. Gynnar även PC'n iom att inte casual-spelen begränsar hårdvaran, så som det börjat bli nu då de flesta spelen även utvecklas till konsol :/

Medlem

Dyrt, då köper jag hellre spelen via Steam eller butik. Onlive lär inte hålla mer än något år ändå.

Medlem
Skrivet av Saihtam:

Å andra sidan blir spelen inte riktigt en egens, slutar du betala månadspriset så kan du inte komma åt spelet längre.

MMO (t.ex World of Warcraft)

Skrivet av Saihtam:

om tjänsten skulle, till exempel: gå i konkurs. Därför är det enligt mig inte okej med de priserna ett spel egentligen skulle gå för.

Steam

När min dator blir för dålig för framtidens spel ska jag satsa på tjänsten förutsatt att den stabil och får bra respons.

Medlem

Spännande initiativ och det känns som framtiden om det nu funkar smärtfritt. Framför allt coolt för de mobila enheterna i dagens läge.

Medlem

Folk borde läsa testen på www.gizmodo.com (eller vad siten nu hette), den publicerades i veckan och berättar att laggen inte är ett större problem.
Hur löses detta?
Jo streamen komprimeras kraftigt och ser därför väldigt suddig ut och verkar minst sagt ha rätt usel kvalitet. =(

Medlem
Skrivet av Smileynator:

Folk borde läsa testen på www.gizmodo.com (eller vad siten nu hette), den publicerades i veckan och berättar att laggen inte är ett större problem.
Hur löses detta?
Jo streamen komprimeras kraftigt och ser därför väldigt suddig ut och verkar minst sagt ha rätt usel kvalitet. =(

http://gizmodo.com/5567770/onlive-streaming-game-service-test...

/ LordDaimos

Medlem

Jag kan lova att det kommer bli prestandaflopp i början. Hoppas verkligen de har pengarna då för att få igång tjänsten snabbt o stabilt. Annars är det nog kört.

Medlem

Kollade Gizmodo testet, kass grafik kommer skrämma bort många.
Sedan detta avtal (värre än facebook (hade?))?:

"Any time you post a message or communication on an OnLive sponsored forum, or create, post, upload, submit, share or distribute any content through the use of the Service, including the OnLive User Community Forums, or play a game on the Service, including any user name, tag, handle, motto, avatar video or still, and including contributions via text chat, text messaging, forums, message boards, whether within or outside a game (any such message, communication, content or play, collectively, "User Generated Content" or "UGC"), you grant OnLive a non-exclusive, worldwide, perpetual, irrevocable, unrestricted, royalty-free, fully paid-up license (with the right to sublicense) to use, reproduce, distribute, display, perform, transmit, modify, edit, create derivative works from, and otherwise exploit such UGC, in any form, format, or medium now known or later developed.

Medlem
Medlem

2infinity
dom skyddar sig själva, vilket inte är så konstigt, allt det handlar om är att vem som helst när som helst kan titta på när du spelar. går kanske att stänga av, men det är en del av funktionen, du kan själv se när nån tittar på när du spelar. samt att du kan spara video från när du spelar som andra sen kan titta på.

Så det du skriver kan folk läsa, och det är väl det allt handlar om. det låter kanske konstigt mycket av det men det är lite som att sätta en lapp, hot coffe på starbucks koppen.
Om folk skulle klaga så skulle dom får skräddarsy det där något mer för att låta bättre, men betyda egentligen samma för dom.

Medlem
Skrivet av flyer232:

Onlive finns väl redan i belgien och storbritannien så det kommer med stor sannolikhet även att spridas till sverige. Jag har faktiskt lyckats få ett account men jag kan inte använda det eftersom att tjänsten inte finns i Sverige än.

Nope. Endast USA just nu.

Fullpris för att tillfälligt äga spel? Nej tack.

Medlem

hmm synd bara man inte kan använda spel man köpt från andra ställen, tänk ifal dem går i konkurs och jag har spenderat 5000kr på spel från dem, så kan man alldrig få tbx det


signatur

Rwa?

Medlem

det här med grafiken är dålig är väll självklart? det är ett relativt nytt program och kmr säkert ta minst 1 år till innan det är fixat.
men efter det om man kan spela allt på maxad grafik med en skit dator kmr jag jubla, Death to the consoles!!!


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av dawah:
Skrivet av Saihtam:

Å andra sidan blir spelen inte riktigt en egens, slutar du betala månadspriset så kan du inte komma åt spelet längre.

MMO (t.ex World of Warcraft)

Skrivet av Saihtam:

om tjänsten skulle, till exempel: gå i konkurs. Därför är det enligt mig inte okej med de priserna ett spel egentligen skulle gå för.

Steam

När min dator blir för dålig för framtidens spel ska jag satsa på tjänsten förutsatt att den stabil och får bra respons.

Det är sant, men om du slutar att betala månadsavgiften till World of Warcraft blir du inte utelåst till flera utav dina spel! (Förutsatt att du köpt flera utav tjänsten)
Ja, Steam är därför också dåligt på det sättet!

Jag vill bara säga att jag inte är negativ till tjänsten, det vore grymt att kunna spela alla spel överallt:)

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Any time you post a message or communication on an OnLive sponsored forum, or create, post, upload, submit, share or distribute any content through the use of the Service, including the OnLive User Community Forums, or play a game on the Service, including any user name, tag, handle, motto, avatar video or still, and including contributions via text chat, text messaging, forums, message boards, whether within or outside a game (any such message, communication, content or play, collectively, "User Generated Content" or "UGC"), you grant OnLive a non-exclusive, worldwide, perpetual, irrevocable, unrestricted, royalty-free, fully paid-up license (with the right to sublicense) to use, reproduce, distribute, display, perform, transmit, modify, edit, create derivative works from, and otherwise exploit such UGC, in any form, format, or medium now known or later developed.

Holy Fucking shit.

Jag var lite skeptisk till Onlive-grejen till en början, men såna där användaravtal är nog för att skrämma bort mig helt och hållet. Do not want!

Skrivet av TruB:

dom skyddar sig själva, vilket inte är så konstigt, allt det handlar om är att vem som helst när som helst kan titta på när du spelar. går kanske att stänga av, men det är en del av funktionen, du kan själv se när nån tittar på när du spelar. samt att du kan spara video från när du spelar som andra sen kan titta på.

Men... Det var ju inte alls det det står. Det handlar om att de inte bara får titta på när du spelar, utan använda allt användarskapat material du skapar i deras spel och på deras forum och göra i princip vad 17 de vill med det. Så om jag till exempel tecknar en fan art-serie och lägger upp på deras forum förlorar jag rättigheterna till den. Otäckt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Dyrt, då köper jag hellre spelen via Steam eller butik. Onlive lär inte hålla mer än något år ändå.

Du tycker det är för dyrt och vill istället handla via Steam?

Har du kanske missat hur Steam konverterar $1 till 1EUR på priserna för européer som bor utanför Storbritannien och på så sätt har extremt dyra spel?

Medlem

tror inte det här kommer vara nåt att ha inledningsvis men man får väl ge det några år och se vad som händer.

Medlem
Skrivet av TruB:

2infinity
dom skyddar sig själva, vilket inte är så konstigt, allt det handlar om är att vem som helst när som helst kan titta på när du spelar. går kanske att stänga av, men det är en del av funktionen, du kan själv se när nån tittar på när du spelar. samt att du kan spara video från när du spelar som andra sen kan titta på.

Så det du skriver kan folk läsa, och det är väl det allt handlar om. det låter kanske konstigt mycket av det men det är lite som att sätta en lapp, hot coffe på starbucks koppen.
Om folk skulle klaga så skulle dom får skräddarsy det där något mer för att låta bättre, men betyda egentligen samma för dom.

Bara bra ju, så slipper vi whining P12's

Medlem

Spännande, hoppas det fungerar.
Är dock lite skeptisk till att man måste betala för att tjänsten ska fungera. Tycker underhållningskostnaden ska vara inbakad i spelpriset

Medlem
Skrivet av RaZorwire:

Men... Det var ju inte alls det det står. Det handlar om att de inte bara får titta på när du spelar, utan använda allt användarskapat material du skapar i deras spel och på deras forum och göra i princip vad 17 de vill med det. Så om jag till exempel tecknar en fan art-serie och lägger upp på deras forum förlorar jag rättigheterna till den. Otäckt.

Kul att du skriver "Det var ju inte alls det det står." samtidigt som du själv misslyckas med att förstå innehållet i texten. Du förlorar inte rättigheterna till ditt alster, du ger dem en icke-exklusiv nyttjanderätt till det. Ingen tvingar dig till att posta din fan-art på deras forum.

Medlem
Skrivet av RaZorwire:

Men... Det var ju inte alls det det står. Det handlar om att de inte bara får titta på när du spelar, utan använda allt användarskapat material du skapar i deras spel och på deras forum och göra i princip vad 17 de vill med det. Så om jag till exempel tecknar en fan art-serie och lägger upp på deras forum förlorar jag rättigheterna till den. Otäckt.

right, om du inte kommer på nåt mer troligt scenerio så är det nog ingen fara, för jag tror inte forumen kommer innehålla så mycket egen gjorde alster som fan-art

Medlem
Skrivet av klogg:

Du tycker det är för dyrt och vill istället handla via Steam?

Har du kanske missat hur Steam konverterar $1 till 1EUR på priserna för européer som bor utanför Storbritannien och på så sätt har extremt dyra spel?

Har inte konverteringen 1$ = 1? något med moms att göra ? Har för mig att dollarpriserna är utan moms men jag vet att europriserna är inklusive. Eller nå't.

Angående Onlive, tycker priserna är på tok för höga när det också krävs en inte allt för blygsam månadskostnad. Kan dock tänka mig att det finns de som är villiga att betala för den här tjänsten för idén är det väl inget fel på om de bara fixar de tekniska bitarna (inklusive grafiska artefakter av för aggressiv komprimering).


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

12
Skriv svar