Han nådde level 100 i Overwatch, efter bara 8 dagar

Robot
Han nådde level 100 i Overwatch, efter bara 8 dagar

Hängivenheten når ibland absurda nivåer.

#nyhetstips


Medlem
Han nådde level 100 i Overwatch, efter bara 8 dagar

Får man fortfarande loot crates på något vis när man når leveltaket?

Medlem
Skrivet av purjo:

Får man fortfarande loot crates på något vis när man når leveltaket?

Finns inget leveltak vad jag vet. Efter level 100 börjar du om på lvl 1 men får en stjärna under ditt porträtt för ditt kämpande.

Medlem
Skrivet av purjo:

Får man fortfarande loot crates på något vis när man når leveltaket?

Det finns inget leveltak i Overwatch. Efter level 24 sätts exptaket vilket innebär att alla levlar efter 24 kräver lika mycket exp.

Medlem

How do you kill that which has no life?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

13 timmar om dagen o_o

Medlem

Så mycket speltid och ändå 51% winrate? Vafan.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Så mycket speltid och ändå 51% winrate? Vafan.

elo hell

twm
Medlem

Såg på en sida att maxlvln är 1890

Medlem

Själv så tappar jag spelsuget lite efter några timmar åt gången då det inte finns ranked matchmaking ännu. Spelet känns lite oseriöst när man spelar ensam hela tiden och folk bara leker omkring för att lära sig spelet, eller så kanske de inte heller har någon aning om vad de gör

Medlem

För er som inte förstår deras värdelösa mm så är det anledningen till hans 51%. Alla ligger runt 50,börjar du komma över så får du svårare o svårare motståndare, samtidigt som du får sämre (som har över 50%) med dig.

Är du världens sämsta spelare kommer du hamna med riktigt bra som boostar upp dig till 50.

Finns därför en dold mmr, så även om du är dålig på spelet och jämför stats med en kompis som är jättebra kommer ni ha liknande stats. Skillnaden är att överlag spelar han med mycket bättre spelare, medans du spelar med sämre.

Medlem

Ja, den karaktÖren går inte av för hackor......


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Hecce:

För er som inte förstår deras värdelösa mm så är det anledningen till hans 51%. Alla ligger runt 50,börjar du komma över så får du svårare o svårare motståndare, samtidigt som du får sämre (som har över 50%) med dig.

Är du världens sämsta spelare kommer du hamna med riktigt bra som boostar upp dig till 50.

Finns därför en dold mmr, så även om du är dålig på spelet och jämför stats med en kompis som är jättebra kommer ni ha liknande stats. Skillnaden är att överlag spelar han med mycket bättre spelare, medans du spelar med sämre.

Aye.
Så länge man inte är världselit funkar väl de flesta spel så?
Tänker på t.ex. LoL. Även om du född att evigt vara brons eller är duktig platinumspelare så lär vinstprocenten ligga ungefär likadant. Platspelaren har väl lite extra vinster för att ta sig upp till dom nivåerna... men det är ju rätt få. Dom där 10 matcherna i säsongsstarten kan ju puffa en ganska högt.

Medlem

Skillnaden är att här verkar den balansera efter win%. Även om du skulle vara den absolut bästa spelaren i världen kommer du tillslut få omöjliga odds, 6 top 10 spelare mot dig samtidigt som du får massa randoms i ditt så du inte kan bära allt.

Lols mm skiter ju fullständigt i win%, o lägger 2 liknande lag. Deras mmr går ju på allt möjligt.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Ja, den karaktÖren går inte av för hackor......

Medlem

Jag stör mig som fan på match maken, och folk här verkar sitta på info om hur den funkar. Kan nån länka sina källor?

Just detta att det verkar svårt att komma över 50% win, eftersom man allt för ofta matchas med folk som inte kan spela.

Sen så är jag inte direkt så imponerad av bedriften 8 dagar, om snubben spelat 93 timmar... Det är ju sjukt, vad ä det för folk som kan/vill lägga 10 timmar av sitt liv på spel såhär?
Det som mer är en bedrift är ju att minimera tiden det tar till en viss level...
Att bara sitta och zerga upp sin level (eftersom det har 0 med skull att göra) kan ju vem som helst..

Hoppla! Bra jobbat, om man inte har något liv


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hmm, den här typen av "bedrifter" känns mest som en anledning till intervention snarare än gratulationer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är 30-timmars sessioner något att uppmuntra. Vart är världen påväg?!?

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag stör mig som fan på match maken, och folk här verkar sitta på info om hur den funkar. Kan nån länka sina källor?

Just detta att det verkar svårt att komma över 50% win, eftersom man allt för ofta matchas med folk som inte kan spela.

Sen så är jag inte direkt så imponerad av bedriften 8 dagar, om snubben spelat 93 timmar... Det är ju sjukt, vad ä det för folk som kan/vill lägga 10 timmar av sitt liv på spel såhär?
Det som mer är en bedrift är ju att minimera tiden det tar till en viss level...
Att bara sitta och zerga upp sin level (eftersom det har 0 med skull att göra) kan ju vem som helst..

Varför du får spelare som verkar helt förvirrade o står o sniprar som dva eller spelar healer utan att heala osv är för att den spelaren ligger förmodligen en bit under 50% och behöver boostas, dvs alla i ditt lag är beräknat att vinna och är förmodligen 4 eller 5 mycket bättre spelare än andra laget överlag.

Den andra anledningen om du får flera sådana här spelare är att du ligger en bit över 50% och är din tur att förlora för att balansera din %.

Värdelöst system, blizzard förnekar det men det är uppenbart att de kör ett sånt här system. Det gynnar alla casuals för alla får vinna lika mycket som de förlorar, även om de inte påverkar matchen själva.

Rättar förmodligen till sig när ett riktigt rankat läge kommer så man ser en fast punkt var alla hör hemma nånstans. Nu är din plats dold.

Jag har en teori att testa systemet riktigt med ett nytt konto. Springa runt o inte göra nånting i princip, behöver inte ens binda attack på nån knapp. Jag kommer fortfarande hamna på runt 50% så länge jag kör soloq.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag stör mig som fan på match maken, och folk här verkar sitta på info om hur den funkar. Kan nån länka sina källor?

Just detta att det verkar svårt att komma över 50% win, eftersom man allt för ofta matchas med folk som inte kan spela.

Sen så är jag inte direkt så imponerad av bedriften 8 dagar, om snubben spelat 93 timmar... Det är ju sjukt, vad ä det för folk som kan/vill lägga 10 timmar av sitt liv på spel såhär?
Det som mer är en bedrift är ju att minimera tiden det tar till en viss level...
Att bara sitta och zerga upp sin level (eftersom det har 0 med skull att göra) kan ju vem som helst..

Blizzards matchmaking har då aldrig fungerat särskilt bra, imo. Det är totalt random vilka du får i ditt lag. Visst kan man förbättra sig själv, men enligt erfarenhet är det bäst att spela med full premade så slipper man randoms.

Off-topic:
Samma visa i heroes of the storm (som för övrigt är en av mina favoritspel just nu). Läste att säsong 1 börjar 14 juni och då resettas ranks.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det är mest en symbolisk bedrift, en slags milstolpe som helt handlar om alla timmar som har lagts ner på spelet.
Om han bara spelar Pharah så är han troligtvis inte världens bästa lagspelare. Det skulle vara kul att veta kills/deaths ratio.

Medlem
Skrivet av twm:

Såg på en sida att maxlvln är 1890

av vad alla säger så finns det inget leveltak så personen som skrivit det på den sidan lär ju inte ens veta själv vad han heter

1
Skriv svar