Old school-rollspelet Nox – gratis nu på Origin

Robot
Old school-rollspelet Nox – gratis nu på Origin

Passa på att ladda ner din kopia innan det försvinner.


Medlem
Old school-rollspelet Nox – gratis nu på Origin

Vilket sammanträffande jag sitter med Nox spel skiva 2 liggande på mitt skrivbord rakt framför mig undrar om den fortfarande funkar dock måste jag hitta skiva 1 som var installations skivan

Medlem

Men wth, jag tänkte på NOX i förrgår och kom inte igår vad det hette, vad är oddsen?

Gen
Medlem

Riktigt coolt spel för er som inte kört det. Lätt i början men blir snabbt svårt.

Medlem

det var rätt skoj på sin tid.

Medlem

Underskattat spel, väldigt förbisedd.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Fan det ska fixas när man kommer hem. Mitt ex av det pajade i en flytt för ett par år sedan. Måste testa och köra det igen, se hur bra det hållt sig. Älskade faktiskt allt med det spelet förutom avinstallation... Shit den tog mp3 fil efter mp3 fil.. Tog fan nästan 10min på min gamla Pentium ii 300MHz..

Medlem

varför ORGIN.. aaaaah

Medlem

Får DirectX Setup Error: An internal error occurred. någon mer som har det problemet?

Medlem
Skrivet av MarkeMarke:

varför ORGIN.. aaaaah

Du har fortfarande möjligheten att köpa spelet på GoG, eller ett fysiskt exemplar men då får man fråga sig hur väl spelet fungerar kodmässigt. Bakåtkompatibilitet för tidiga 2000-spel brukar kräva gamla non-existing patches, 3e-part installationsmetod etc.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Kommer ihåg hur mycket jag älskade detta spelet. Var helt ny genre för mig som framstod som ny och intressant och tänkte hur jag skull spela om det ett par gånger. Sen lite senare samma år kom Diablo 2 ...

Medlem

Om ni får problem att starta nox följ denna guide http://nox.introverse.net/installguide/

Funkade efter jag använde NoxGUI_beta13

Medlem

Men vafan, jag köpte ju fanskapet för inte så länge sen på GoG.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Får DirectX Setup Error: An internal error occurred. någon mer som har det problemet?

Innan eller efter installation? Testa installera DirectX 9.0 annars. Brukar ju behövas om man sitter på Windows 8/10


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem

Ni som gillar detta stuket borde testa Eschalon trilogin.

http://basiliskgames.com/

Medlem

Nox <3 Minns att det var rejält skoj!

Medlem

Minns det här spelet vagt. Jag klarade dock inte ut det, utan vill minnas att all min gear pajade och det var för dyrt att reparera det. Kan det stämma?

Medlem

Många positiva minnen från Nox.

Westwood Studios <3


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

k3m
Medlem
Skrivet av MarkeMarke:

varför ORGIN.. aaaaah

finns på gog.com

Medlem

Har för mig jag spelade det i multiplayer LAN men aldrig själva storyn... va rätt kul i LAN dock.

Medlem

Ett av de absolut bästa ARPG's jag har spelat. Spelade tills jag hade sett alla de olika sluten.

Medlem

Jädra bra spel när det begav sig. Tveksam om jag vill spela om det däremot. Nostalgi är bäst på avstånd.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av toern:

Minns det här spelet vagt. Jag klarade dock inte ut det, utan vill minnas att all min gear pajade och det var för dyrt att reparera det. Kan det stämma?

Det låter som Diablo 3 i ett tidigt skede..

Medlem

Nox är så jävla grymt, älskar fan det spelet.

Kul sak, vi pratade om det just förra veckan haha


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mina minnen från detta spel kretsar kring de fantastiska, ryckigt framförda trollformlerna med tillhörande handgester. *Da* *Ur* *Yen* *Zer*! Lät som Microsoft Sams försök att leverera kinesiska och var helt underbart tillfredsställande

Medlem

Underbart spel vill jag minnas, kör det igen nu utan problem med NoxGUI_beta13 och det flyter på bra i mitt Win 10

Länk till NoxGui http://server1.awesie.org/NoxGUI_beta13.zip

Lets rock noplissar!!!!!

Edit * Det skall finnas en expansion till Nox kallat typ Quest mode eller något?!
Någon som känner till detta och vart man kan få tag på den?*

Edit 2* Hittade den
The NOX quest add-on pack allows you to play NOX in cooperative-mode multiplayer mode. It also includes the 1.2 update to NOX.

http://www.fileplanet.com/47675/40000/fileinfo/NOX-Quest-Add-...

Enjoy nopliisar!!!

Medlem
Skrivet av Kevax:
Skrivet av LordOfNomNom:

Får DirectX Setup Error: An internal error occurred. någon mer som har det problemet?

Innan eller efter installation? Testa installera DirectX 9.0 annars. Brukar ju behövas om man sitter på Windows 8/10

Får det innan installationen. Sitter på Win 7. ska testa att installera DirectX9.0 tack för tipset!

Medlem

Nu har jag lirat ca två timmar och spelet är riktigt trevligt än idag.
Kommer spela igenom det igen för att återuppleva den magiska stämningen och härliga känslan spelet förmedlar.
Allt funkar bra och det flyter på bra.

Rekommenderas för old school såsom newbies att spela.

1
Skriv svar