EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

Robot
EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

Electronic Arts var verkligen inte övertygade om temat i Battlefield 1.


Medlem
EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

Känns som den här sidan börjar bli som MSN.
Den här videon har gillats X antal gånger och X antal visningar bla bla bla....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förakta er publik - det ger bra PR. Jupp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Aaaa fast slagskepp och ubåtar fanns under amerikanska inbördeskriget. Så frågan är vem som inte har koll på saker.

Medlem

Vad har den "yngre" "publiken" koll på egentligen?

Idol? Eurovision?

Medlem

Vad är åldersgränsen på Battlefield nu igen? Om man inte känner till första eller andra världskriget är det dags att lägga ner spelet och läsa en bok.

Medlem

Om dom inte kände till det kanske man ska kolla på skolsystemet.

riktigt idiotiskt uttalande.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Vad har den "yngre" "publiken" koll på egentligen?

Idol? Eurovision?

Det har de inte heller då de röstade på Frans som inte hade en chans i Eurovision ^^

Inaktiv

Upptäckte en kul grej att göra förut, kolla på reaction videos för Battlefield 1 trailern och se hur många som känner igen första världskriget på det som visas.
Kan säga att en majoritet av de jag kollade på inte visste att det var första världskriget. Så helt fel ute är "Blake" inte.

Väldigt många "oh this is like the old wars?" "horses? wth?" "what is this?" "is this steampunk?" osv.

På det sättet tycker jag det är bra att man faktiskt låter spelet vara just i den tidsperioden. Om något så kanske man kan väcka ungdomars intresse för första världskriget.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Vad är åldersgränsen på Battlefield nu igen? Om man inte känner till första eller andra världskriget är det dags att lägga ner spelet och läsa en bok.

Spel har ingen åldersgräns.

Medlem

Herregud vad mycket negativitet det är här. EA är kanske inte det bästa företaget eller har det bästa ryktet men det är ett spelföretag som är värt flera miljarder (gissningsvis). Det är klart som f*n att man är orolig att en stor del av sin kärnpublik kanske tappar intresset för att dom inte vet vad det är dom spelar.

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Om dom inte kände till det kanske man ska kolla på skolsystemet.

riktigt idiotiskt uttalande.

Varför är det idiotiskt?

Avstängd

Vafan man har ju väl gått klart grundskolan och läst om första världskriget?

Medlem

Ja, alltså att släppa ett spel för sin trogna kundbas vore ju hemskt, det är klart att försäljningssiffrona MÅSTE vara högsta prioritet.

Men vänta, ja juste, det är så det alltid varit på EA, vänta igen... kan det vara ett samband med att de styckat ett så stort antal bolag samt förstört de flesta titlar de någonsin tagit i ägo?

Ja juste, jag hade glömt för en sekund att EA är det sämsta "spel"bolag som finns.

Medlem

Är det inte därför man går i skolan för att veta om historiens konflikter?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

För det första är EA bara rädda för att de inte kommer att få tjäna miljoner på spelet

Och för det andra idiotförklarar de deras inkomstkälla...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seraium:

Känns som den här sidan börjar bli som MSN.
Den här videon har gillats X antal gånger och X antal visningar bla bla bla....

Men du kan aldrig tro vad som hände sen!


signatur
Medlem

Fan, jag som trodde att andra världskriget var det första världskriget...

Medlem
Medlem
Skrivet av SebastianV:

Vafan man har ju väl gått klart grundskolan och läst om första världskriget?

Det är dock väldigt lite fokus på första världskriget, vad jag minns från grundskolan hade vi rätt mycke om andra världskriget men gick knappt in något på första. Personligen så har jag knappt lärt mig något om första världskriget via skolan utan har lärt mig de mesta på egen hand då det varit smått intressant å läsa om ibland.

Medlem

Bägge världskrigen och Vietnamkrigen är väl mer kända, även hos ungdomar, än de krig som utspelas i Halo, Black Ops osv eftersom dessa inte ens finns? Varför skulle ett spel bli tråkigt bara för att man inte känner till kriget det utspelar sig i??


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skrivet av Seraium:

Känns som den här sidan börjar bli som MSN.
Den här videon har gillats X antal gånger och X antal visningar bla bla bla....

Håller med, känns mer och mer som man råkat snubbla in på Aftonbladet här ibland.

"Trailern som satt en hel värld i chock, en hel kontinent har stannat upp - " Jag kunde inte tro det var sant""

Medlem

Battlefield ligger väl på runt 16-års åldersrekommendation? Är väl däromkring många snöade in sig på diverse historiska krig som en följd av historia på gymnasiet, vill jag minnas.

Nåväl, hoppas det säljer kanon så EA vågar satsa på Vietnam igen.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Om dom inte kände till det kanske man ska kolla på skolsystemet.

riktigt idiotiskt uttalande.

Idiotiskt uttalande?

Majoriteten av folket här på internet trodde att WW1 bara var "trenchwarfare", men det beskriver i princip bara västfronten. Majoriteten av dagens "kids" vet inget om WW1.

Medlem

Vad spelar det för roll om dom inte känner till det? Ju större pengahögen blir desto mindre risker vågar dom ta. Till slut vågar dom väl inte göra någonting alls.

Alla nya IPn då som kanske inte är baserade på något alls? Kan dom ju köra det argumentet med.

Medlem

Med tanken på hur dåliga vår historia bildning är i skolan, så är jag inte förvånat.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det blir farligt när man populariserar en konflikt folk vet lite om. Det är inte EAs uppgift att göra det, men man hade hoppats på immunisering via skolan.

Hur många vet ens att sossarna i Europa var drivande in i och för den meningslösa arbetarslakten för företagarnas marknadsandelar, medan den falang som kom att motsätta sig sedermera blev det som idag kallas kommunisterna.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Med tanken på hur dåliga vår historia bildning är i skolan, så är jag inte förvånat.

Den är lyckligtvis inte lika dålig som din utbildning i svenska

Medlem

Tillskillnad från kriget 2142 mellan EU och PAC som många ungdomar har en ganska bra bild av långt innan spelet släpptes?

12
Skriv svar