Lägg till DRM-fria Steam-spel i din GOG-katalog

Robot
Geeks Gaming
Lägg till DRM-fria Steam-spel i din GOG-katalog

Helt klart värt de. Kan man ha något på GoG så använd GoG

Medlem

Bra tips!
GoG är så jäkla bra. Deras fair-pricing-policy som ger mig store credit om spelet kostar mer i Sverige/Europa än t.ex. USA. Möjligheten att betala i SEK/EUR eller USD utifrån mitt eget val från gång till gång.
Deras No-DRM krav och oavsett vad som händer med GoG i framtiden kan jag ha kvar installationsfiler och patches på min egen hårddisk.

Medlem

Japp, kan man så köper man digitalt på GoG.

Medlem
Skrivet av waeress:

Bra tips!
GoG är så jäkla bra. Deras fair-pricing-policy som ger mig store credit om spelet kostar mer i Sverige/Europa än t.ex. USA. Möjligheten att betala i SEK/EUR eller USD utifrån mitt eget val från gång till gång.
Deras No-DRM krav och oavsett vad som händer med GoG i framtiden kan jag ha kvar installationsfiler och patches på min egen hårddisk.

Ja, dom har rejält stort förtroendekapital i min värld.
Kombinerat med deras 100% valfria Galaxy-klient... och såklart Witcher serien

Saknar ibland några av de större/nyare titlarna.
T.ex. nya Total War - Warhammer känns som nått jag gärna köpt via GoG. Men man kan inte få allt antar jag.

Medlem

Bara en förvarning:

"Due to exceedingly high demand this may take up to several days, please check back later. Thank you for your patience."

Medlem
Skrivet av Raid25:

Bara en förvarning:

"Due to exceedingly high demand this may take up to several days, please check back later. Thank you for your patience."

Samtidigt var det bara 1 spel med på listan som jag äger på steam. Och erbjudandet för det är 5 dagar, så bättre att signa upp nu än att vänta.

Medlem

Fortsätter STEAM att bli mer och mer o-användarvänligt är det bara bra med konkurrens som både flörtar med gamers och håller det simpelt och samtidigt ger valve en välförtjänt snyting.

Dagens STEAM gör mig faktiskt fly förbannad, vill jag slösurfa efter spel som intresserar mig, måste jag vada igenom tusentals och åter tusentals totalt värdelösa indie/shovelwarespel som jag har absolut NOLL JÄVLA INTRESSE AV. Deras filter suger, då det går att filtrera bort att möjligt, utom just spel med indietaggen. Att öppna steam och leta efter nya kul spel är idag en studie i ren frustration. Fan, till och med Origin och U-Play är mer användarvänliga än vad STEAM är i dagens läge. Nackdelen är alla fantastiska guider, det enorma utbudet av spel (även bortsett från alla indietitlar) mods och annat lullull som finns tillgängligt på steam jämfört med konkurrenterna.

Säkert jättekul för de som gillar indiespel, men jag gör det INTE och jag vill INTE se hundratals sidor av diverse spel skapade i RPGmakerVX spel när jag söker efter nya rollspel.

Inaktiv

Jag hoppas verkligen GOG tar marknadsandelar från konkurrenterna och visar storbolagen att det finns en marknad för DRM-fritt.

Medlem

Najs, kanske jag äntligen har en fungerande version av Beyond Good and Evil, har sneglat på GoG versionen flera gånger men struntade i det av ren princip, köper inte gärna spel jag redan äger oavsett pris med undantag för gamla konsol spel som portats.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Fortsätter STEAM att bli mer och mer o-användarvänligt är det bara bra med konkurrens som både flörtar med gamers och håller det simpelt och samtidigt ger valve en välförtjänt snyting.

Dagens STEAM gör mig faktiskt fly förbannad, vill jag slösurfa efter spel som intresserar mig, måste jag vada igenom tusentals och åter tusentals totalt värdelösa indie/shovelwarespel som jag har absolut NOLL JÄVLA INTRESSE AV. Deras filter suger, då det går att filtrera bort att möjligt, utom just spel med indietaggen. Att öppna steam och leta efter nya kul spel är idag en studie i ren frustration. Fan, till och med Origin och U-Play är mer användarvänliga än vad STEAM är i dagens läge. Nackdelen är alla fantastiska guider, det enorma utbudet av spel (även bortsett från alla indietitlar) mods och annat lullull som finns tillgängligt på steam jämfört med konkurrenterna.

Säkert jättekul för de som gillar indiespel, men jag gör det INTE och jag vill INTE se hundratals sidor av diverse spel skapade i RPGmakerVX spel när jag söker efter nya rollspel.

Håller med till 100%, så oerhört mycket skit som man måste vada igenom, skulle man kunna filtrera bort det så hade det inte varit ett lika stort problem.

Föredrar GOG tio gånger av tio men tyvärr måste man använda Steam till vissa spel.

Medlem

Bra initiativ! Konstigt att bara Witcher 1 finns med, men de andra kommer väl.

Hade jag kunnat så hade jag flyttat över alla Steam-spel till GoG.

k3m
Medlem

som många redan nämnt, är gog.com så himla bra.

Medlem

Skumt. Den lyckades tydligen gå igenom min lista men skippade nästan alla titlarna som jag faktiskt har. Nån annan som råkat ut för samma sak? (Braid, FTL - AD, Shadowrun Returns...)

edit: Trägen vinner. Fortsätt försök, till slut fungerar det (förutsatt att din profil är öppen på Steam).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

FML
Medlem

Genialiskt!

La till 5 av mina spel. Hoppade ett par stycken också, typ Witcher 2.

Kanske den inte lägger till spel som inte har DRM från början? Vet inte hur de ligger till med dessa spelen.

De som lades till var To The Moon, Saints Row 2, Two Worlds, Surgeon Simulator 2013 och Age of Wonders.

Hmm

Medlem
Skrivet av kentxy:

Genialiskt!

La till 5 av mina spel. Hoppade ett par stycken också, typ Witcher 2.

Kanske den inte lägger till spel som inte har DRM från början? Vet inte hur de ligger till med dessa spelen.

De som lades till var To The Moon, Saints Row 2, Two Worlds, Surgeon Simulator 2013 och Age of Wonders.

Hmm

Om den inte lägger till spelet (Witcher 2) förr eller senare så är jag ganska säker på att du kan använda din steam nyckel för att aktivera spelet, hade redan gjort det på min för typ 2 år sedan.

Medlem

Verkar inte fungera för mig. Har sex av de spel de listar på Steam, men deras system säger att jag inte har några alls.

1
Skriv svar