Fifa 17 byter spelmotor till Frostbite

Robot
Fifa 17 byter spelmotor till Frostbite
Medlem
Fifa 17 byter spelmotor till Frostbite

Kan detta betyda att vi får se NHL återvända till PC? Jag hoppas verkligen det

Avstängd

Pricka ribban med ett världsskott och den faller ner som i Siege of Shanghai i BF4?

Medlem

Man kanske kan sparka ner hörnflaggor och vattenflaskor? Jag tröttnade på Fifa för många år sedan, för avancerat för mig nu med spakar å knappkombinationer till leda... Blir bara fingervrickande till man får kramp.

Medlem

Fotbollshuliganer + förstörbara omgivningar? Kan bli spännande.

Medlem

Rory spelet hade så dålig grafik. Hoppas de gör Fifa bättre.

Medlem

Betyder detta att jag kan spela BF & star wars med en Messi karaktär?

tippar på att det kommer kosta 200kr som dlc

Medlem

Levolution på planen, precis som i Mutant Hockey =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Man kanske kan sparka ner hörnflaggor och vattenflaskor? Jag tröttnade på Fifa för många år sedan, för avancerat för mig nu med spakar å knappkombinationer till leda... Blir bara fingervrickande till man får kramp.

Gillade inte heller detta första för ett par år sedan, men nu tycker jag mer är bättre. Om du verkligen gillar Fifa och vill bli bra på det så är det jätte kul att lära sig finter och olika tekniker, ju mer du lär dig desto mer övertag över din motståndare.

Medlem
Skrivet av snubben:

Kan detta betyda att vi får se NHL återvända till PC? Jag hoppas verkligen det

Känns som att man inte bryr sig något mer, har lagt ner sport-spelen sedan typ 2008. Har köpt något enstaka till konsol men är knappt använt. Förr kunde jag köra många säsonger i t ex NHL men de dagarna är förbi.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Så halva matchen kommer man vara bländad av solen.
Likt BF, vart man än kollar lyckas den där jäkla solen blända en

Medlem

Verkar vara många här som lirar FIFA och ser hur skit gameplay har varit under året med deras vidriga Ignite motor.

https://twitter.com/WestHam_Central/status/738328032105123840...

Här finns ett alldeles utmärkt exempel på vad som är fel med det här spelet. Förhoppningsvis kan ett byte till annan motor göra att det blir bättre.

FIFA är nog ett av de enda spelen som kan göra att jag får högt blodtryck, när man förlorar på grund av undermålig nätkod och skitdålig optimering, då blir man inte bara sur då lackar man fan ur, speciellt om man älskar fotboll och vill kunna försköna det med att spela.

Medlem

Jag har Rory McIlroy PGA Tour, mycket bra golf


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Väldigt intressant.
Frostbite-motorn har redan från start haft bland branschens bästa animationer och dessa har ju med åren bara blivit bättre. Med det sagt så verkar dom ha tagit det till nya nivåer och imponerat på EA såpass att dom utnyttjar det till ett spel som i grunden utnyttjar en hel del animationer... Och jag som precis bytt till PES. Hehe

Medlem

Tja, motorn ska väl passa bättre till sportspel än den gör till moderna FPS-spel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Man kanske kan sparka ner hörnflaggor och vattenflaskor? Jag tröttnade på Fifa för många år sedan, för avancerat för mig nu med spakar å knappkombinationer till leda... Blir bara fingervrickande till man får kramp.

Dags att byta hobby?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar