EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

Medlem

"Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"
Spelet rateat PEGI 18..nice moves, proud of you keep it up

Medlem

Rekommenderar starkt The Great War kanalen på Youtube om man är historiskt intresserad av Första Världskriget. Väldigt bra avsnitt om ca 10 min styck. De gör även ett avsnitt i veckan som tar upp vad som hände för exakt 100 år sedan.

Hittas här:
https://www.youtube.com/channel/UCUcyEsEjhPEDf69RRVhRh4A


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

tror att den positiva reaktionen på trailern osv handlade mer om att det var något nytt! Efter att 3 och 4 var närmast identiska (rent tematiskt) så var jag rädd att nästa spel skulle gå samma spår. Tror många andra också väntade sig något väldigt bekant, och säga vad man vill om första världskriget, men jag trodde aldrig att nån skulle göra AAA-spel baserat på det, någonsin.

Medlem

Tror mer att det är amerikanerna som inte har koll på första världskriget.

Medlem
Skrivet av Biggles:

tror att den positiva reaktionen på trailern osv handlade mer om att det var något nytt! Efter att 3 och 4 var närmast identiska (rent tematiskt) så var jag rädd att nästa spel skulle gå samma spår. Tror många andra också väntade sig något väldigt bekant, och säga vad man vill om första världskriget, men jag trodde aldrig att nån skulle göra AAA-spel baserat på det, någonsin.

De flesta ratar ju Första Världskriget i tron om att det var ett helt statiskt krig där inget hände men trailern visar på att Dice lyckas få in massor med action i temat utan att ta ut svängarna för mycket.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

FML
Medlem
Skrivet av Surahero:

Tror mer att det är amerikanerna som inte har koll på första världskriget.

Det slog mig också att de förmodligen är så, som är stor del av köparna. Många av dem visste inte ens att Titanic var baserad på verkliga händelser.

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Surahero:

Tror mer att det är amerikanerna som inte har koll på första världskriget.

Det slog mig också att de förmodligen är så, som är stor del av köparna. Många av dem visste inte ens att Titanic var baserad på verkliga händelser.

Säger bara en sak om amerikanerna.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Konstigt argument. Vad tänkte de att folk hade koll på i BF4 då? Allt är ju fiktion.

Medlem

Var det den allmänna kunskapen om Orcs som gjorde Warcraft så populärt? /facepalm

Ambassadör
Xbox

Haha ja jisses. Dagens ungdom är nog den första "dagens ungdom" som faktiskt är kass på riktigt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja jisses. Dagens ungdom är nog den första "dagens ungdom" som faktiskt är kass på riktigt.

Ha ha! Så jävla skönt att va så gammal att man äntligen kan kasta skit på "dagens ungdom"


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Då får dom väl ta tillfället i akt att utbilda okunniga människor med deras spel.

Medlem

Nu råkar jag vara relativt påläst om första världskriget. Men det går helt enkelt inte att låta bli att klicka i "La-la-la, jag är en blomma!"

Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Fiddi:

Vad är åldersgränsen på Battlefield nu igen? Om man inte känner till första eller andra världskriget är det dags att lägga ner spelet och läsa en bok.

Spel har ingen åldersgräns.

Så vad tror du den lilla siffran nere på vänstra hörnet av ett fodral betyder?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Mastermind530974:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Fiddi:

Vad är åldersgränsen på Battlefield nu igen? Om man inte känner till första eller andra världskriget är det dags att lägga ner spelet och läsa en bok.

Spel har ingen åldersgräns.

Så vad tror du den lilla siffran nere på vänstra hörnet av ett fodral betyder?

Det är ingen gräns, det är en rekommendation från någon hittepå-stasi-organisation.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja jisses. Dagens ungdom är nog den första "dagens ungdom" som faktiskt är kass på riktigt.

Ha ha! Så jävla skönt att va så gammal att man äntligen kan kasta skit på "dagens ungdom"

Hehe. I vanliga fall brukar det ju vara en klyscha, men PISA-resultat, beteende på sociala medier etc. pekar ju på att det finns visst fog.


signatur

Jump in.

Medlem

Om dom inte vet vad WW1 är, så kanske spelet fångar deras intresse, dom börjar läsa på om krigetoch sen jävlar får dom MVG på historieprovet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Fiddi:

Vad är åldersgränsen på Battlefield nu igen? Om man inte känner till första eller andra världskriget är det dags att lägga ner spelet och läsa en bok.

Spel har ingen åldersgräns.

Så vad tror du den lilla siffran nere på vänstra hörnet av ett fodral betyder?

Jag tror inte nånting, jag vet att det är en åldersrekommendation som ett förbund godtyckligt anser är passande.

Medlem

Vad hade det gjort för skada då? Spelreleasen hade och kommer förmodligen väcka ett intresse för vidare historisk läsning och fördjupning hos dessa personer.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skrivet av kentxy:
Skrivet av Surahero:

Tror mer att det är amerikanerna som inte har koll på första världskriget.

Det slog mig också att de förmodligen är så, som är stor del av köparna. Många av dem visste inte ens att Titanic var baserad på verkliga händelser.

Korrekt, US marknaden är lite smått "trångsynt".. eller skall man säga Drumpifierad..
"Dice?!, yaeah that's like awsome gamedeveloper in Switzerland or something Europeic comy country..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

"Vi var oroliga att många i vår yngre publik inte kände till Andra världskriget, Vietnam eller Första världskriget. Det många inte förstår är teknologiskiftet som pågick under det kriget. Man startade det på hästrygg och avslutade det med flygplan, pansarvagnar, slagskepp och ubåtar."

Är inte det här då ett EXTREMT bra läge att använda Spel, som det bra media det faktiskt kan vara för att undervisa om en historisk händelse som alla bör känna till något om?

De (förhoppningsvis) få stackare som levt under en sten och inte blivit upplyst om vår tids värsta tragedier och har åldern inne för att spela ett krigsspel, borde verkligen få behöva en historielektion. Vart f-n tar utbildningen vägen annars?


signatur

Nämen!

Medlem

Faktum är nog att det är fler amerikanska ungdomar som inte känner till första världskriget än det är som gör det. Jag tror inte uttalandet var riktat till average fz läsare.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja jisses. Dagens ungdom är nog den första "dagens ungdom" som faktiskt är kass på riktigt.

Ha ha! Så jävla skönt att va så gammal att man äntligen kan kasta skit på "dagens ungdom"

Hehe. I vanliga fall brukar det ju vara en klyscha, men PISA-resultat, beteende på sociala medier etc. pekar ju på att det finns visst fog.

Ja PISA-resultat och beteende på sociala medier, det är mycket värre än dagens ungdom på 50- och 60-talet. De lyssnade ju bara på djävulsmusik, hade utomäktenskapligt sex och knarkade. Du har inget fog alls, du är bara gammal.


signatur

/Landstream

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Landstream:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja jisses. Dagens ungdom är nog den första "dagens ungdom" som faktiskt är kass på riktigt.

Ha ha! Så jävla skönt att va så gammal att man äntligen kan kasta skit på "dagens ungdom"

Hehe. I vanliga fall brukar det ju vara en klyscha, men PISA-resultat, beteende på sociala medier etc. pekar ju på att det finns visst fog.

Ja PISA-resultat och beteende på sociala medier, det är mycket värre än dagens ungdom på 50- och 60-talet. De lyssnade ju bara på djävulsmusik, hade utomäktenskapligt sex och knarkade. Du har inget fog alls, du är bara gammal.

Nja, de saker du räknar upp handlade mer om frigörelse och i viss mån uppror. Det jag pekar på rör sig snarare om en oroväckande brist och försämring snarare än det traditionella brytandet med föregående generationers normer, samhälleliga ideal och uppförandekoder som existerar i de flesta kulturer och tider; det som brukar resultera i just det klassiska uttrycket "dagens ungdom".


signatur

Jump in.

12
Skriv svar