Politiskt inkorrekta nyheter

Inaktiv
Politiskt inkorrekta nyheter

Hej jag undrar vad folk tycker om nyhets sajter som säger sanningen och inte är politiskt korrekta som gammel median i Sverige?

Jag tycker det är bra iaf att några i gammel median berömmer siter som Politiskt inkorrekta nyheter som i den här artikeln på expressen.

http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.1883888/ulf-ni...

Som sanningen framför allt även om den svider i vissa politiska läger, det fins många liknade nyhets siter nu men jag personligen föredrar politiskt inkorrekt som uppdateras dagligen.

http://politisktinkorrekt.info/

Medlem
Inaktiv

Jag personligen kan inte förstå hur nyhets förmedlare ens kan vara politiska, klart att nyheter tenderar att vinklas så det passar den politiska agendan.
En nyhet ska vara objektiv, sen är det upp till läsaren att ta ställning. Annars råder det ingen yttrandefrihet mm.

Medlem

Varför blev jag inte förvånad att sidan har en RSS-feed till Sverigedemokraternas Pressmeddelandetjänst?

Inte förvånande #2
http://74.125.77.132/search?q=cache:H8XMuAV0P0UJ:frilansaren....

Allt som oftast används tyvärr termen "politiskt inkorrekt" som en cover för unken rasism och trångsynt xenofobism.
Tråkigt men sant så är termen mer eller mindre kapad av diverse höger/vänsterextrema element.
Och varför konstant denna subtilt nervärderande tonen om islam?
Det kan jag aldrig bli klok på :/


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Sidan är inte stödd av Sverige demokraterna, sen när blev det höger extemt att säga sanningen??

Så enligt dig Nestor så får man inte kritesera Isam? Men herregud då bor du i fel land Här råder lite yttrandefrihet än iaf

Medlem
Skrivet av Piloten:

Sidan är inte stödd av Sverige demokraterna, sen när blev det höger extemt att säga sanningen??

Njae. Mer tvärt om, att sidan stödjer SD.
Och är lierad med Fria Nyheter, känd högerextremistisk "informationsportal"

te.x så publicerar Fria Nyheter ibland pressmeddelanden åt politisktinkorrekt.se

http://frianyheter.wordpress.com/?s=Politiskt+Inkorrekt

Skrivet av Piloten:

Så enligt dig Nestor så får man inte kritesera Isam?

Kritisera? Kritisera så mycket man kan, som med alla andra religioner.
Stämpla en hel religion som farlig och dum-i-huvudet?
Njaee. Inte riktigt va

Skrivet av Piloten:

Men herregud då bor du i fel land Här råder lite yttrandefrihet än iaf

Lawl. Det Ökända Yttrandfrihetsargumentet.
Låt mig då upplysa om HMF-lagen. Den säger att det inte är OK att hetsa mot andra folkgrupper pga kön, religion eller hudfärg.
Överraskning nr2 är att Yttrandefriheten inte är absolut.

Jag tycker det är trevligt att det blandas in lite nytt kulturblod i Sverige.

Du påminner btw lite om ett gäng andra användare som inte längre hänger här...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Allt som oftast används tyvärr termen "politiskt inkorrekt" som en cover för unken rasism och trångsynt xenofobism.

Där har du sanningen, Piloten.

Skrivet av Nestor:

Du påminner btw lite om ett gäng andra användare som inte längre hänger här...

Den här snubben verkar dock betydligt yngre. Tänker först och främst på stavning, språkbruk och användandet av gula gubbar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Äh.....sen när blev Islam en folk grupp? Jag kan själv konvertara till Islam om jag vill.
Det är skillnad på kritik och hets. Så enligt dig får man inte kritisera Religioner.

Sen intressant att du ger en länk där Fredrik Jönsson alias Finken som själv är vänster radikal påstår att siten är extrem hehe ironi.

Medlem
Skrivet av Piloten:

Äh.....sen när blev Islam en folk grupp?

På samma sätt som Judar räknas som folkgrupp.

Skrivet av Piloten:

Det är skillnad på kritik och hets. Så enligt dig får man inte kritisera Religioner.

Inte osaklig och missvisande kritik nej.

Skrivet av Piloten:

Sen intressant att du ger en länk där Fredrik Jönsson alias Finken som själv är vänster radikal påstår att siten är extrem hehe ironi.

Nu vet jag inte hur du läser texter, men såhär skriver Fria Nyheter;

Skrivet av Fria Nyheter:

Det var i samband med att bloggen Politiskt Inkorrekt blev avstängd på WordPress som Fredrik ”Finken” Jönsson skrev på sin blogg att ”Högerextrema Fria Nyheter och Politiskt Inkorrekt samarbetar” och som bevisning på detta använder Jönsson en skärmdump på när Fria Nyheter publicerat ett pressmeddelande från Politiskt Inkorrekt.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/12/06/fredrik-jonsson-m...

Men som sagt; gräver man lite i sökresultaten som dyker upp om man söker på politisktinkorrekt.info på Fria Nyheter så dyker för den irfågasättande det upp en hel del smaskigt.
http://frianyheter.wordpress.com/?s=Politiskt+Inkorrekt


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Piloten:

Hej jag undrar vad folk tycker om nyhets sajter som säger sanningen och inte är politiskt korrekta som gammel median i Sverige?

Jag tycker det är bra iaf att några i gammel median berömmer siter som Politiskt inkorrekta nyheter som i den här artikeln på expressen.

http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.1883888/ulf-ni...

Som sanningen framför allt även om den svider i vissa politiska läger, det fins många liknade nyhets siter nu men jag personligen föredrar politiskt inkorrekt som uppdateras dagligen.

http://politisktinkorrekt.info/

Den är säkert väldigt oberoende politiskt med. Luktar SD-agenda lång väg på hela sidan.

Medlem

Piloten: Selektivt sätt du läser på. Är man anhängare av islam, eller kallar sig för muslim, ingår man i gruppen muslimer - som är folk? Så om du konverterar till islam, så är du muslim, och därför tillhör du folkgruppen muslimer.
Om du inte ens förstår vad som står känner jag att den här diskussionen kommer bli ytters svår.
Enligt Brottsbalken kap 16 §8 står det:

Skrivet av BrB kap 16 §8:

Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller om brottet är ringa, till böter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Nestor: I din första länk fins Fredrik Jönsson.

Jag har då inte sätt någon missvisande kritik utan bara kritik.

Jag skulle önska att alla nyheter var politiskt obundna så att folk kan bilda sina egna uppfattningar mm.
Hoppas att framtiden kan bli anorlunda i det avseendet....

Inaktiv

bjosarn : Jag förstår inte hur du menar nu? Om jag väljer att konvertera till Islam så blir jag väll muslim?? Muslim är ingen folk grupp, araber mm är folk grupper..

Medlem
Skrivet av Piloten:

Jag skulle önska att alla nyheter var politiskt obundna så att folk kan bilda sina egna uppfattningar mm.
Hoppas att framtiden kan bli anorlunda i det avseendet....

Då kan du ju börja med att inte försöka maskera på högerkanten affillierad "nyhetsförmedling" som neutral.

Bara en sån sak som att ha en RSS-feed från SD är i mångas ögon tämligen graverande.

Sen är det såmycket mer smådetaljer som gör att Fria Nyheter och politisktinkorrekt.info mer eller mindre inte kunde gjort sin politiska lojalitet mer tydlig.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Piloten:

bjosarn : Jag förstår inte hur du menar nu? Om jag väljer att konvertera till Islam så blir jag väll muslim?? Muslim är ingen folk grupp, araber mm är folk grupper..

Kristna. Judar. Muslimer och Buddhister ÄR folkgrupper.

Skrivet av Piloten:

Nestor: I din första länk fins Fredrik Jönsson.

Jag har då inte sätt någon missvisande kritik utan bara kritik.

Jag skulle önska att alla nyheter var politiskt obundna så att folk kan bilda sina egna uppfattningar mm.
Hoppas att framtiden kan bli anorlunda i det avseendet....

Den sidan är INTE politiskt oberoende. Även om dom säger sig vara det. Det märks på att bara läsa nyheterna.

Medlem
Skrivet av Piloten:

Jag skulle önska att alla nyheter var politiskt obundna så att folk kan bilda sina egna uppfattningar mm.
Hoppas att framtiden kan bli anorlunda i det avseendet....

Tro inte att politiskinkorrekt.info är politiskt obunden.

MFC
Medlem

PK har haft många betydelser genom åren, jag föredrar att använda MSM (main stream media) för att beteckna hela rasket och nånstans i all röra finns det ett uns av sanning, allting annat är en bedömningssport.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Nestor: Om du tycker att sanningen är höger extrem är upp till dig, jag tycker att det är ypperligt bra att det fins mot poler mot dagens pk media iaf.

Siten har iaf gått ut med ett otal gånger att dom inte är stödda av Sverige demokraterna.

Men alla måste väll hålla med om att oberoende framtida medier vore det optimala?

Medlem
Skrivet av Piloten:

Nestor: Om du tycker att sanningen är höger extrem är upp till dig, jag tycker att det är ypperligt bra att det fins mot poler mot dagens pk media iaf.

Siten har iaf gått ut med ett otal gånger att dom inte är stödda av Sverige demokraterna.

Men alla måste väll hålla med om att oberoende framtida medier vore det optimala?

Möjligt. Men den sidan är så långt ifrån oberoende politiskt man kan komma. Dom har böjt sina artiklar lika mycket som aftonbladet böjer sina artiklar åt det håll som passar dom.

Inaktiv

Fargo: Hur kan kristna vara folk grupper?? Germaner, Araber, mm är folk grupper.
Så vad blir jag själv då om jag konverterar till Islam? Blir jag inte Muslim då?

Medlem
Skrivet av Piloten:

jag tycker att det är ypperligt bra att det fins mot poler mot dagens pk media iaf.

Skulle du kunna definiera begreppet PK-media?

Citat:

Men alla måste väll hålla med om att oberoende framtida medier vore det optimala?

Media blir politiskt oberoende först när medarbetarna blir det. Det inträffar troligtvis någon gång runt aldrig.

Inaktiv

båtsman: Pk för mig är när medierna väljer att tex, vinkla nyheter eller väljer att inte rapportera alls om det är politiskt känsligt mm.

Medlem
Skrivet av Piloten:

Nestor: Om du tycker att sanningen är höger extrem är upp till dig, jag tycker att det är ypperligt bra att det fins mot poler mot dagens pk media iaf.

"Sanningen" är ju bara det ett jävligt relativt begrepp. Exempelvis så framställer dessa siter vi diskuterar nu sanningen med extra emfasering på att det är "utlänningar" som står för felandet

Skrivet av Piloten:

Siten har iaf gått ut med ett otal gånger att dom inte är stödda av Sverige demokraterna.

Nä. SD stöder antagligen inte sidan.
Däremot är det ju uppenbart vart de politiska sympatierna på SIDAN ligger...

Skrivet av Piloten:

Men alla måste väll hålla med om att oberoende framtida medier vore det optimala?

Media är alltid bundet till varierande intressen.
ALL media.

Skrivet av Piloten:

Fargo: Hur kan kristna vara folk grupper?? Germaner, Araber, mm är folk grupper.
Så vad blir jag själv då om jag konverterar till Islam? Blir jag inte Muslim då?

Konverterar du till Islam så blir du per definition en muslim.
Då skyddas du från kränkande tillmälen enligt HMF-lagen, som klart och tydligt fastslår att kränknin av en individ/grupp individer på grund av religiös bekännelse, hudfärg, etnicitet, sexuell läggning osv är olaglig.
Givetvis gäller detta även för kristna, buddhister, hinduer och alla andra religioner.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Detta tar sig till uttryck hur? Har du några nyheter som inte tagits upp alls av "PK-media"?

Har du några exempel på nyheter som på något sätt inte är vinklade?

Medlem
Skrivet av Piloten:

bjosarn : Jag förstår inte hur du menar nu? Om jag väljer att konvertera till Islam så blir jag väll muslim?? Muslim är ingen folk grupp, araber mm är folk grupper..

Läser du inte?
Jag försöker en gång till.

Skrivet av BrB kap 16 §8:

Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller om brottet är ringa, till böter.

Ser du?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Piloten:

Fargo: Hur kan kristna vara folk grupper?? Germaner, Araber, mm är folk grupper.
Så vad blir jag själv då om jag konverterar till Islam? Blir jag inte Muslim då?

Har du läst vad någon sagt här? RELIGÖSA INNEFATTAS SOM FOLKGRUPP. Nationalitet är inte det enda som definieras som folkgrupp.

Skrivet av Piloten:

båtsman: Pk för mig är när medierna väljer att tex, vinkla nyheter eller väljer att inte rapportera alls om det är politiskt känsligt mm.

Skojar du med mig. Den sidan du postade hade otroligt vinklade nyheter.

Medlem

PS. Intressant att någon registrerar ett konto på den här sidan för att endast promote:a en sådan sida. Är det någon form av ungdomsförbund (för han verkar ung?) som försöker ha någon form av valkampanj genom att registrera sig på stora sidor och sprida passande "information"?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

PS. Intressant att någon registrerar ett konto på den här sidan för att endast promote:a en sådan sida. Är det någon form av ungdomsförbund (för han verkar ung?) som försöker ha någon form av valkampanj genom att registrera sig på stora sidor och sprida passande "information"?

Det verkar ju helt klart en aning suspekt.

Inaktiv

bjosarn Det må hända att jag är lite seg i skallen nu, men jag fattar fortfarande inte vad du syftar på? Kritik mot Islam är fortfarande inte någon hets mot folk grupp.

Folk ska väll ha rätt att kritisera religioner eller vad är det frågan om?

Inaktiv

Nej jag är 34 år, och jag har följt FZ länge utan att registrera mig.
Konstigt vilka konspirations teorier som uppkommer när orden tar slut......
Hm.........kan väll jag också börja då.....hm känns som man klampat in på någon ultra vänster arena hehe

123
Skriv svar