Guitar Hero: Queen bekräftat?

Robot
Guitar Hero: Queen bekräftat?

Förra årtusendets kanske skönaste mustasch går igen i din konsol nästa år.


Medlem
Guitar Hero: Queen bekräftat?

Neeej! Guitar Hero förstör alla band. Låt Rock Band göra en "Queen: Rock Band" istället.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Queen har, enligt mig, knappt ett enda minnesvärt gitarrsolo. Hur tusan ska man kunna göra ett bra gitarrspel av det?

Activision mjölkar på som vanligt, det skulle vara kul och se något nytt IP från dem emellanåt.

Medlem

Ett måste att skaffa om det kommer, kan dock hålla med om att det borde vara till rockband istället.

Inaktiv

Finns för det första inte så värst mkt gitarr ens i flertalet låtar. Ska man få spela piano noter som utfyllnad? beeeeige

Medlem
Skrivet av Jozo:

Queen har, enligt mig, knappt ett enda minnesvärt gitarrsolo. Hur tusan ska man kunna göra ett bra gitarrspel av det?

Kanske inga solon av Slash eller Yngwie-typ, men helt klart sköna solon har han dragit av i sina dagar, Brian May. Grymt speciellt ljud i sin hemmasnickradegitarr och en rätt speciell spelstil också..

Medlem

activision kommer bli det första företaget att drunkna i mjölk lolz


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Alltså inte för att vara den men kan dom inte släppa låtarna på DLC istället för att släppa en massa olika versioner på samma spel?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Queen har, enligt mig, knappt ett enda minnesvärt gitarrsolo.

Queen gjorde inte ens en enda bra låt. De ligger däremot bakom den sämsta låten som någonsin gjorts; Bohemian Rhapsody.

Medlem

Är ju inte konstigt att Queen får ett "lådsas-spela-guitarr-spel" när mycket sämre band som t.ex. Green Day får det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Jozo:

Queen har, enligt mig, knappt ett enda minnesvärt gitarrsolo.

Queen gjorde inte ens en enda bra låt. De ligger däremot bakom den sämsta låten som någonsin gjorts; Bohemian Rhapsody.

Lol tvärtomvärlden

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Jozo:

Queen har, enligt mig, knappt ett enda minnesvärt gitarrsolo.

Queen gjorde inte ens en enda bra låt. De ligger däremot bakom den sämsta låten som någonsin gjorts; Bohemian Rhapsody.

Vänta lite, klagar du i ett inlägg? Jag antar att någon gång måste vara den första...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skitsnack, Queen har gjort flertalet minnesvärda solon, speciellt på deras tidiga glamrock-doftande plattor. Dock är det Freddies röst underbar och jag hoppas att utvecklarna lyfter fram detta, vilket kommer göra sång-delen riktigt svår. Queen har alltid hoppat fram och tillbaka mellan olika grener och sound och detta kan bli riktigt intressant med tanke på att de tidigare banden som fått sina egna spel inte har varit lika innovativa.

Freddie vänder sig i graven... Skäms på er!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:

Freddie vänder sig i graven...

Med ändan uppåt!?:D
Nä skämt åsido Queen är värda ett eget men alla har lite rätt...väldigt mycket mellanspel utan gitarr osv ... men men det kan ju inte bli sämre än Aerosmith


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Äntligen! Så många gitarrpärlor som gått förlorade ur det allmänna medvetandet hart skapats av Brian May, klart att en av världens mest talangfulla gitarrist ska få uppmärksamhet... Han har inspirerat så många musiker och Queen i allmänhet består ju av 4 fruktansvärt begåvade musiker.
Jag föredrar GH framför Rock Band, jag köpte Rock Band till min Wii-konsol, men det gick inte att spela... Allt var väldigt osynkat! Någon annan som haft detta problem???

Önskelåtarna till GH:Queen... Några ballader men större delen tunga och underbara hårdrock- och glamrock-låtar, helt utan eller ytterst lite piano är:

Great King Rat
Keep yourself alive
Liar
Seven seas of rhye
Ogre Battle
Now I'm here
Stone cold crazy
Tenement Funster
Brighton Rock
Sweet Lady
The Prophet's song
Tie your mother down
Drowse
White man
It's late
Sheer heart attack
Let me entertain you
Leaving home ain't easy
Dragon Attack
Put out the fire
Hammer to fall
Tear it up
Gimme the prize
Princes of the universe
I want it all
Chinese torture (ett enda långt gitarrsolo)
Was it all worth it
Innuendo

Alla dessa låtar passar utmärkt till GH, en utmaning på gitarr, trummor, bas och sång. Väldigt nyfiken på vad et nya GH-konceptet är!!!

1
Skriv svar