Warcraft-filmen går som deeprun tram i Sverige

Medlem

8/10 sjukt sevärd film om något se den i IMAX, såg den i fredags på vanlig bio och sen i måndags på IMAX.... det var en skillnad.

Men visst blir människorna missanpassade när man lyckas lyfta fram orcherna så otroligt (som planerat). Jag tror helt enkelt man får tänka lite utanför ramarna för då blir filmen otroligt bra.

Det verkar som att de som spelat spelen är de som stör sig mest på människorna som är castade osv, min kompis som hånar wow typ gav den en väldigt stark 8/10.....det är fan inte lätt att få någon med den inställningen att gilla en spelfilm

All in all så har de placerat WOW som filmfranchise riktigt bra!
De lyckas ju verkligen med att skapa ett hunger för nästa film!

En personlig tanke är att inom filmandet, går det inte lägga på ett filter eller något för att få bort den "oäkta" känslan av människorna och de lite plastiga omgivningen som ej är CGI?

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Incal:

Kommer de bortklippta 40 minuterna på en extended version?

Troligtvis inte. En film som denna har 90% CGI och att göra det färdigt för allt som klipptes bort kostar för mycket.

https://twitter.com/ManMadeMoon/status/737039177456324608

Citat:

there will be no extended cut unless the theatrical does well. That is just the way of things.

Gen
Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Incal:

Kommer de bortklippta 40 minuterna på en extended version?

Troligtvis inte. En film som denna har 90% CGI och att göra det färdigt för allt som klipptes bort kostar för mycket.

https://twitter.com/ManMadeMoon/status/737039177456324608

Citat:

there will be no extended cut unless the theatrical does well. That is just the way of things.

Skumt, hoppas den går bra så man kan se den riktiga versionen hemma.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Citat:

Travis Fimmel var, enligt redaktör Calle, inte en av filmens höjdpunkter.

Hmm, och jag som tyckte Lothar var bland dom bättre karaktärerna i filmen. Han och Durotan.

FZ gav även minus till specialeffekterna, som var riktigt tunga.
Bra film för övrigt

Medlem

Kul att många verkar tycka om den, lite konstigt dock att majoriteten verkar tycka att filmen har bra effekter osv eftersom i trailer trådarna var nästan alla negativa.
Ser fram emot att se den!

Medlem

9/10 ger jag den

Medlem
Skrivet av karbon:

Kul att många verkar tycka om den, lite konstigt dock att majoriteten verkar tycka att filmen har bra effekter osv eftersom i trailer trådarna var nästan alla negativa.
Ser fram emot att se den!

Mycket handlar nog om hur man lever sig in i filmen och att på bio är det 3D, att se trailern i 2D är en skillnad

Medlem

Hur är storyn? Om den går tillbaka till första stridigheterna mellan människor och orcher, utspelar den sig då runt eller strax innan Orcs and Humans?

Medlem
Skrivet av Devan:

NI som sett den här, vad ger ni den för betyg ?

Som andra har nämnt, så känns den kompakt och tom på många håll i storyn, men när magin skiner så skiner den väl. En extended version skulle nog göra filmen väl. En stark 3a är ett vettigt betyg imo.

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av karbon:

Kul att många verkar tycka om den, lite konstigt dock att majoriteten verkar tycka att filmen har bra effekter osv eftersom i trailer trådarna var nästan alla negativa.
Ser fram emot att se den!

Mycket handlar nog om hur man lever sig in i filmen och att på bio är det 3D, att se trailern i 2D är en skillnad

3D Funkar inte för mig, jag älskade filmen, mina vänner märkte knappt av 3D'n, så tror inte 3D har något med den saken att göra

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av adrii:
Skrivet av karbon:

Kul att många verkar tycka om den, lite konstigt dock att majoriteten verkar tycka att filmen har bra effekter osv eftersom i trailer trådarna var nästan alla negativa.
Ser fram emot att se den!

Mycket handlar nog om hur man lever sig in i filmen och att på bio är det 3D, att se trailern i 2D är en skillnad

3D Funkar inte för mig, jag älskade filmen, mina vänner märkte knappt av 3D'n, så tror inte 3D har något med den saken att göra

Okej det förstår jag, det jag syftade var majoriteten upplever ju trailers som platta och när man ser samma scener i 3d på bio så kan ju det bli skitbra.

Jag tyckte själv trailersna inte var någon höjdare, specifikt kring cgi delen, när man sedan såg filmen i 3D så levde man ju in sig på ett helt annat sätt.

Tråkigt att 3D inte fungerar för dig men jag tror att det fungerar lite som jag beskrev det.

12
Skriv svar