Diskussion: Bästa hjälten i Overwatch?

Robot
Medlem
Diskussion: Bästa hjälten i Overwatch?

mcree är överlägset den bästa hjälten med sin flashbang, men knappast den roligaste att spela eller inärheten av att vara en favorit.

Medlem

Troligtvis McCree just nu. Hög skada och inte den lättaste att kontra såvida spelaren är någorlunda kompetent. En bra Widowmaker eller Hanzo är nog det största hotet mot honom.

Widowmaker är nog mitt andra svar(eller kanske t.om första) såvida personen som sagt är väldigt duktig. Det är knappt roligt att spela mot ett lag som har en Widowmaker som spelar som en gud. Mycket HP, ett skott för att döda det mesta(headshots, eller bodyshots på Tracer och Zenyatta), en bomb att placera ut för att kunna veta om någon smyger upp på henne, kompetent även i närstrid om det hade behövts med hennes vapen och en grapling hook för att kunna var väldigt agil, och som grädde på moset så ger hon även "wallhack" till hela laget och om hon kan sikta så lär den ständigt vara uppe. Att den även inte hörs gör inte saken lättare för motståndarlaget.

McCree är väl till största del bra för att han kräver inte lika mycket skicklighet för att spelas, men en skicklig Widowmaker är fan värre att möta.

(Med det sagt, mina personliga favoriter är Zarya, Genji, Tracer och Zenyatta)

Medlem

Tycker inte att det är en enskild hjälte utan flera i kombination som kan bli riktigt vassa.

Har kört en kombo med Mercy och Bastion vilka har varit riktigt giftiga tillsammans.

Kul lir för övrigt. Mer taktiska möjligheter än TF2, både tack vare karaktärernas olika förmågor men också p.g.a. hur banorna är byggda.

Medlem

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Medlem

Under betan älskade jag symmetra men hon känns lite otillräcklig efter att hon blev nerfad. McCree är helt klart mångas favorit just nu, såg honom stunna tre pers samtidigt och plocka dem med två högerklick. Själv är hanzo eller mercy mina favoriter. Mercy för hon känns genuint som en support karaktär och kan tillföra mycket

Medlem

jag har några favoriter som jag brukar gå emellan, men för tillfället är jag mest såld på junkrat och widowmaker

Medlem

Min favorit är soldier-76 En bra counter mot de flesta hjältar. Hans sprint och healingbeacon är jäkligt najs. Sen älskar jag hans helix rockets som är en jäkligt bra start mot tuffare fiender innan man pepprar ner dem

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Min favorit är soldier-76 En bra counter mot de flesta hjältar. Hans sprint och healingbeacon är jäkligt najs. Sen älskar jag hans helix rockets som är en jäkligt bra start mot tuffare fiender innan man pepprar ner dem

Glömde nämna hans aimbot ulti som guld också där de är många och behövs tas ner fort

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Är nog enklast att spela Reinhart/mercy för det är solid combo men best behöver det ju inte vara, har hört att koreanerna inte kör Reinhart utan Winston

Inaktiv

När man möter en riktigt bra Tracer-spelare. Fy fan va irriterande. Som en jäkla fluga som far runt överallt.

Zarya kan oxå vara frustrerande i rätt händer.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Att först säga att folk som inte röstar Reinhardt vet lite och sedan komma med felaktig statistik är jävligt skoj.

Visserligen har Reinhardt runt 90% pickrate,men Mercy och McCree är de enda som används uteslutande på alla kartor samt offense och defense.

Medlem

Brukar köra Reinhardt/Mercy/Junkrat för det mesta.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

alla kanske inte tycker om att vara tank? Varför skulle man veta mindre för det? Nu får du ju ändå ge dig

Medlem

Bästa hjälten är McCree. Dock ej roligast att spela. Reinhardt och Lucio är de jag har spelat mest.


signatur

- PiDuT

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Jag tolkade frågan som en hjälte som är individuellt starkast. Reinhardt är stark i ett lag, men på egen hand är han inte så värst mycket. Detsamma med Mercy - inte mycket ensam, men tillsammans med sitt lag är hon fruktansvärt bra - eller snarare, de gör alla andra i laget så mycket jobbigare att hantera.

Medlem

Mercy gör utan tvekan störst skillnad av alla, nära kommer bra tanks i alla fall på push kartor där reinheart nästan är ett måste.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

När man möter en riktigt bra Tracer-spelare. Fy fan va irriterande. Som en jäkla fluga som far runt överallt.

Zarya kan oxå vara frustrerande i rätt händer.

Samma med genji, men jag måste nog hålla med mest när det kommer till tracer helvetet. Cs hets kan slänga sig i väggen, hon om någon kan mörda vänskaper och starta gigantiska folkmord

Medlem

Personligen så tycker jag att Roadhog är den bästa/starkaste/ roligaste hjälten. Har vunnit matcher tack vare min grymma krok och ulti ett antal gånger. Plus det faktum att han ser ut som en tjock gris. <3

Medlem

Mei såklart. Iaf defensivt.

Medlem
Skrivet av disinfect:

Mei såklart. Iaf defensivt,

Jag håller med dig, sjukt underskattad hjälte.

Medlem
Skrivet av Mjau123:

mcree är överlägset den bästa hjälten med sin flashbang, men knappast den roligaste att spela eller inärheten av att vara en favorit.

Jag blir lika arg varje gång man kommer runt en hörna och blir stunnad av en McCree som sedan dödar en direkt med en högerklick. Otroligt löjligt är det.

Medlem

Lirat över 100h och tycker ingen hjälte är bäst. Däremot har jag några favoriter som jag lirar med och byter emellan för att kontra.
Jag blir dock mest irriterad över att möta Mei

Medlem

De borde nerfa mcree så hans stun blir en flash, då har man endå en chans mot han!

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av disinfect:

Mei såklart. Iaf defensivt,

Jag håller med dig, sjukt underskattad hjälte.

En av dom få hjältar som få mig att svåra så mycket som henne.... gahh. hattar verkligen att möta henne på slagfältet

Jag har nog roligast med junkrat just nu, älskar o lobba nades haha! Försöker lära mig tracer och Soldier 76 e nice!

Medlem

Reaper är min favorit, även om jag ibland verkligen inte lyckas bra med honom.
Men det är den perfekta karaktären att stalka widow och förstöra hennes gameplan eller hålla torbjörns turret nere!

Därefter phara, jetpack o raketgevär räcker som motivering!

Vet inte vilken karaktär som kanske är mest obalanserad men det är ju tydligt att en majoritet har problem med Mcree och jag tycker kanske att den automatiska omladdningen på hans "roll" åtminstone borde tas bort.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Adirwyn:

De borde nerfa mcree så hans stun blir en flash, då har man endå en chans mot han!

Ja eller så kan man helt enkelt bara lära sig att spela. Vet man att man möter en McCree så kan man enkelt byta hjälte till en som countrar honom, t ex Widowmaker, Genji eller Pharah.

Tar man bort stunnen så har hjältar som Tracer och Reaper ingen riktigt stark counter. Speciellt Tracer.

Med det sagt hade det inte varit fel att antingen öka CD på hans stun alternativt minska skadan eller öka recoil på FtH.

Relik 📜

En kompetent Reinhardt kan verkligen lyfta och rädda ett helt team - mitt förstahandsval, speciellt på payload-banorna! Gäller dock att laget är med på noterna och använder skölden, vilket inte alltid är fallet. Samma med Mercy egentligen, jobbigt att spela när kollegorna inte inser värdet och hjälper till att hålla ryggen fri.

Att möta håller jag med andra om en duktig Tracer. Vansinnet som uppstår den den lilla jävla flugan far runt! Speciellt i kombination med ovan, när man som Mercy bara vill avgå och hoppas att laget tar sig samman.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Mercy är en klar favorit, speciellt när Competitive play kommer igång!

Hur skönt som helst att följa efter Pharah i luften och boosta damage samt ligga folk i hälen med heal & mass ress på en Payload runda. Dessutom ganska schysst skada med sin ärt pistol

Sen dessutom, Zenyatta! Sjukt underskattad <3

Skriv svar