Fredagsquiz - Vad kan du om Minecraft?

Robot
Fredagsquiz - Vad kan du om Minecraft?

100 miljoner spelare kan inte ha fel.


Medlem
Fredagsquiz - Vad kan du om Minecraft?

inte ett skit

Inaktiv

8 av 10. Hade fel på fråga 4 och 6

PaZ
Medlem

Heter det inte Infiniminer? och borde inte en kub behöva vara kubikmeter?

Medlem

8 av 10! Alex hade jag ingen aning om faktiskt. Och mobilgrejen var en kuggfråga, som jag misstänkte


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

3 av 10 men igen jag gissade alla frågor kan ingenting om minecraft

Medlem

10 av 10. Har spelat detta spel alldeles för länge.

Medlem

4 av 10, har aldrig spelat det. Kommer nog ändras när grabben blir äldre.

Medlem

Åh nej, torskade på lead designer då jag tänkte på vem som anställdes för att göra texturer...

Medlem

Vem är Alex?

esn
Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 2 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 0,2% av alla deltagare (464 st).


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

ELF
Medlem
Skrivet av Enorus:

Vem är Alex?

Har för mig de lagt till en kvinnlig karaktär because reasons.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Yay hälften rätt!

Medlem

4/10, chansade på alla.

Medlem

*Harkel* blocken är 3-dimensionella, således bör det vara kubikmeter, inte kvadratmeter *harkel*

Medlem

5/10. Gillar Minecraft och spelat en del. Tyvärr glömt en hel del då det var ett bra tag sedan.

Medlem

Förlåt vill inte låta som en besserwisser. Googlat på en del frågor. På fråga 1 svarade jag 1 pinne, 1 kol och 1 crafting table. Jag fick fel. Enligt ert svar behövs det bara 1 pinne och 1 kol. Enligt Google är det faktiskt 1 kol, 1 pinne och 1 crafting table.

Eller har jag kollat fel? Ni som är Minecraft-proffs får gärna berätta om jag har fel.

Och som jooster påpekat heter det kubik.

Medlem
Skrivet av mh76:

Förlåt vill inte låta som en besserwisser. Googlat på en del frågor. På fråga 1 svarade jag 1 pinne, 1 kol och 1 crafting table. Jag fick fel. Enligt ert svar behövs det bara 1 pinne och 1 kol. Enligt Google är det faktiskt 1 kol, 1 pinne och 1 crafting table.

Eller har jag kollat fel? Ni som är Minecraft-proffs får gärna berätta om jag har fel.

Och som jooster påpekat heter det kubik.

Du har ett 2*2 craftingfönster i ditt inventory som du kan använda dig av.

Medlem

Funderade på fråga nr2, är det inte järn, koppar, silver, guld och diamant man kan göra armor av?


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Funderade på fråga nr2, är det inte järn, koppar, silver, guld och diamant man kan göra armor av?

Läder, guld, järn och diamant
Koppar och silver finns bara i mods

Medlem
Skrivet av mh76:

5/10. Gillar Minecraft och spelat en del. Tyvärr glömt en hel del då det var ett bra tag sedan.

Vill inte låta ohövlig men hur kan du ha spelat minecraft en del om du inte har craftat facklor? Det är väl bland det första man gör i spelet?

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:
Skrivet av mh76:

5/10. Gillar Minecraft och spelat en del. Tyvärr glömt en hel del då det var ett bra tag sedan.

Vill inte låta ohövlig men hur kan du ha spelat minecraft en del om du inte har craftat facklor? Det är väl bland det första man gör i spelet?

Jag har craftat facklor men kommer inte ihåg i detalj vad som behövs. Det var ett par år sedan sist.

Medlem
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av mh76:

Förlåt vill inte låta som en besserwisser. Googlat på en del frågor. På fråga 1 svarade jag 1 pinne, 1 kol och 1 crafting table. Jag fick fel. Enligt ert svar behövs det bara 1 pinne och 1 kol. Enligt Google är det faktiskt 1 kol, 1 pinne och 1 crafting table.

Eller har jag kollat fel? Ni som är Minecraft-proffs får gärna berätta om jag har fel.

Och som jooster påpekat heter det kubik.

Du har ett 2*2 craftingfönster i ditt inventory som du kan använda dig av.

Jo det kommer jag iallafall ihåg :). Men hade för mig att det även krävdes ett crafting table.

Medlem
Skrivet av Trollpaw:
Skrivet av Kvadruppelmas:

Funderade på fråga nr2, är det inte järn, koppar, silver, guld och diamant man kan göra armor av?

Läder, guld, järn och diamant
Koppar och silver finns bara i mods

ja, så är det ja hade helt glömt läder. Blandade nog ihop lite med terraria.


signatur

no remorse

Medlem

0/10


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

zeg
Medlem

Det jag inte direkt visste var Alex, då det var ett tag sen jag spelade och är efter min tid.
Men antog att dom lagt till en tjej så Alex var det enda svaret som kunde vara rätt då Alyx (eller vad det var) låter helknas och Herobrine vet jag vem det är.

Medlem

6 av 10 jaja jag kunde litegrann iallafall

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 3 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 1,9% av alla deltagare (1321 st).
Nåväll... Kunde ju vart värre... Aldrig kört det eller kollat på någon som kört det (mer än ngn av de där uppläggen där de gjort massiva objekt)

1
Skriv svar