Diskussion: Bästa hjälten i Overwatch?

Medlem

Beror på vilken karta det är känner jag. Men på dom smalare tex som "Greklands" kartan så känns reaper bäst.

Mei...op delux kan stunna allt kan frysa allt..kan du sikta dödar hennes istappar det mesta

edit..vi har testat köra 4 bastion en healer i defence ett tag nu..vi har aldrig losat...


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Mei...op delux kan stunna allt kan frysa allt..kan du sikta dödar hennes istappar det mesta

Mei har knappast oändlig range, väldigt enkel att döda efter hon poppat sin ice block.

Skrivet av Dominus:
Skrivet av kalle.lindestrom:

Mei...op delux kan stunna allt kan frysa allt..kan du sikta dödar hennes istappar det mesta

Mei har knappast oändlig range, väldigt enkel att döda efter hon poppat sin ice block.

poppat vad...varför det frys i stället dra en ult se laget våndas


signatur

New life, New hope

Skribent

Jag tycker precis som så många andra att McCree är en sjukt bra all around-hjälte. Riktigt vass i närstrid tack vare fan the hammer och stun, men gör också duktigt med skada på medelavstånd förutsatt att man har hyfsad aim. Känns faktiskt som att en liten nerf hänger i luften, och Blizzard testar lite olika saker internt.

Sen tycker jag fortfarande att Widowmaker och Hanzo är en smula op. Widowmaker för att hon är så pass bra i närstrid för att vara en sniper, Hanzo för sin barnsligt effektiva ult.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Junkrat är allt man hatade från codserien, kommer aldrig röra honom hahaha.

Martydom
GL
Explosives
RC-car killstreak.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av kalle.lindestrom:

Mei...op delux kan stunna allt kan frysa allt..kan du sikta dödar hennes istappar det mesta

Mei har knappast oändlig range, väldigt enkel att döda efter hon poppat sin ice block.

poppat vad...varför det frys i stället dra en ult se laget våndas

Meis shift, där hon healar sig själv och inte tar någon skada.
Mei har som sagt inte oändlig range, att då gå in i close combat med henne är som att be om att dö, då får man skylla sig själv.
Det gör henne knappast till OP.

Medlem

Junkrat! Älskar att hoppa runt med hans bomber!

Medlem

Finns ingen bästa..

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Grattis, du har just bevisat att du själv saknar den kunskap du trodde du hade.
Mccree är den uteslutande bästa karaktären i Overwatch just nu. Det finns en anledning till att, som någon nämnde, han används i alla banor för både offence och defence.

Geeks Gaming
Medlem

Det är jävligt segt att vara reaper och möta Mai

Medlem

Mercy och Lucio är ju sjukligt roliga att spela. Dött lopp mellan vilken av de jag väljer helst faktiskt!


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Går man samlad trupp ofta så är Lucio väldigt nyttig. Får min röst

Medlem

Mcree är för stark mot tanks. Man luffsar runt hörnet med roadhog, får en flashbang i nyllet, och sex skott rakt i fejjan, han rullar och sex till, sen är man död.

Medlem

Går inte riktigt att svara på den här frågan tycker jag, i ett spel där designen är counters osv. Men det är ju alltid någon som är litet mer OP än resten.

Mest kul hade jag med Mercy i betan. Har dock inte hunnit köpa spelet än.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Jovisst, nerfa Mercy mera /s.

Widow är i mest behov av en nerf. Allt för rewarding att bodyshotta, recharge rate:n på hennes sniper är skyhög och wallhacket är absurt. Samtidigt som hon har hur mycket survivability som helst, vilket är helt korkat då hon är en sniper.

McCree är helt ok, han är menad för att ta folk i en 1v1.

De Blizzard borde göra är buffa Zenyatta så stackarn kan överleva mer än 1 sekund i enemy sight, ett target som är bra att damage buffa som Mercy så man inte bara ser Lucio hela tiden.
Eller släppa fler Healers.

Blizzard borde också släppa en ny game mode, då ingen verkar tycka om KOTH, och attack/defend är skit då attack vinner hela tiden.

Medlem

Personligen känner jag att jag har störst inverkan på en match när jag spelar Lucio. Passiv healing aura, movement speed och en knockback är finemang för att hålla pressen uppe.

Medlem

Även om jag förstår varför folk tycker McCree är OP så är jag glad över att min favorit karaktär (Pharah) tar honnom oftast i 1v1 fights.

Men visst det känns lite lamt hur han kan kasta ut en flashbang som instana stunnar allt i närheten. Det känns lite cheap. Tycker också att det ibland är lite väl lätt att få PoG med allt hans High Noonande.

Medlem

Jag tycker klart bäst om att spela Zarya.

Kan inte påstå att jag tycker McCree är mycket farligare än tex. Junkrat och Genji. Personligen har jag nog svårast att överleva Roadhog.

Medlem

Jag kör D.Va som main, och sitter ofta med tre eller fyra guld. När hela ens lag stupat, så kan man hålla still payload på egen hand tills de respawnar. Om man är bra då Underskattad!

Kör också Mei när det behövs, men det är för att det är sjukt lätt att mörda med henne. Om någon behöver nerfas så är det Mei.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Att först säga att folk som inte röstar Reinhardt vet lite och sedan komma med felaktig statistik är jävligt skoj.

Visserligen har Reinhardt runt 90% pickrate,men Mercy och McCree är de enda som används uteslutande på alla kartor samt offense och defense.

90% pickrate? enligt vilken officiell statistik?

Medlem

Tracer får min röst. Askul att irritera motståndarna. Och sedan gillar jag Junkrat, för att man kan kontra monståndarnas Tracer.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Att först säga att folk som inte röstar Reinhardt vet lite och sedan komma med felaktig statistik är jävligt skoj.

Visserligen har Reinhardt runt 90% pickrate,men Mercy och McCree är de enda som används uteslutande på alla kartor samt offense och defense.

90% pickrate? enligt vilken officiell statistik?

Nu pratar vi om i pro-games, inte i quick-play.

http://www.planetoverwatch.org/12-overwatch-tier-list-and-her...

Om vi tar statistik hur competetive scenen sett ut över HELA betan dock så är det bara två som är i närheten av att ha 100% eller över 100% pickrate (overall) och det är McCree och Lucio.

http://www.planetoverwatch.org/11-overwatch-hero-meta-report-...

Medlem

Vad som känns "bäst" och vad man själv föredrar att spela går ju som en del andra också har sagt isär. Själv verkar jag främst ha fastnat för Genji, Hanzo, Junkrat, Mercy, Pharah, Roadhog, Tracer och Widowmaker. Det blir lätt att man skiftar mellan dessa beroende på situation och laguppsättning.

Vad gäller "op" karaktärer som jag hittills stött på under mina ~30 timmar speltid så har McCree, Mei och Zarya stuckit ut i olika situationer.

En lite kul anekdot jag kan nämna var en gång då jag hamnade i ett lag som bestämde sig för att gå full troll mode. Vi valde då 2 Roadhogs, 3 Winstons och 1 Mercy. Det komiska i det hela var hur löjligt effektivt det var. Barriärer över hela kontrollområdet och stackars försvarande/attackerande motståndare som vart indragna, isolerade och nermejade inom bråkdelen av en sekund så fort de närmade sig. Har aldrig spelat en match som flutit på som den gjorde sen dess.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Är nog enklast att spela Reinhart/mercy för det är solid combo men best behöver det ju inte vara, har hört att koreanerna inte kör Reinhart utan Winston

x2 winston fungerar på vissa kartor flesta icke.2x winston barriers är sämre dock mitigation för laget än reinharts sköld och lång cd. dock är dom bättre vid jump push agressiv sådan. snigelpush fungerar bättre och oftast mycket bättre.

Men visst fungerar x2 winson med dock kör man aldrig med en pga det bara helt enkelt inte räcker

Värt att notera är att dubbelhero picks inte kommer tillåtas i competetive heller.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Adirwyn:

De borde nerfa mcree så hans stun blir en flash, då har man endå en chans mot han!

Ja eller så kan man helt enkelt bara lära sig att spela. Vet man att man möter en McCree så kan man enkelt byta hjälte till en som countrar honom, t ex Widowmaker, Genji eller Pharah.

Tar man bort stunnen så har hjältar som Tracer och Reaper ingen riktigt stark counter. Speciellt Tracer.

This ^

Så trött på allt gnäll angående mccree, han är inte mycket bättre än någon annan karaktär om man lär sig hur man skall countra honom. Phara äger ju upp mccree i vilken duell som helst. Till och med Lucio kan countra mccree, gjort det flera ggr. *Hero switching is your friend*

Dock kan jag hålla med om att dom bör fixa så att han gör mindre skada med sin hammer, speciellt mot tanks. Vilket verkar vara det som kommer hända. Men stunnen bör dom inte röra, den är sjukt nödvändig för balansen.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Värt att notera är att dubbelhero picks inte kommer tillåtas i competetive heller.

Enligt vilken källa?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Värt att notera är att dubbelhero picks inte kommer tillåtas i competetive heller.

Grattis, du har ännu en gång försökt trycka in skitsnack som att det vore fakta i samma tråd.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Är nog enklast att spela Reinhart/mercy för det är solid combo men best behöver det ju inte vara, har hört att koreanerna inte kör Reinhart utan Winston

x2 winston fungerar på vissa kartor flesta icke.2x winston barriers är sämre dock mitigation för laget än reinharts sköld och lång cd. dock är dom bättre vid jump push agressiv sådan. snigelpush fungerar bättre och oftast mycket bättre.

Men visst fungerar x2 winson med dock kör man aldrig med en pga det bara helt enkelt inte räcker

Värt att notera är att dubbelhero picks inte kommer tillåtas i competetive heller.

Dig kan man inte lita på när det kommer till competetive.

Jag följer pro-scenen rätt noga och har än så länge inte sett eller läst något som visar på att man inte kommer få använda mer än en av varje hjälte per lag.
Det enda jag sett är folk som gnällt över double picks och tycker att det inte ska tillåtas i comp. mode, blizzard har ännu inget sagt något om detta men i betan var det tillåtet.

De turneringar som varit har också tillåtet double pick.

Skriv svar