Så fungerar loot i Overwatch – därför regnar det inte legendaries

Robot
Så fungerar loot i Overwatch – därför regnar det inte legendaries
Medlem
Så fungerar loot i Overwatch – därför regnar det inte legendaries

Min vän hade fått 9 legendaries i level 35. Jag har en. Och jag är i level 38 nu. Dessutom fick jag Loot Boxes med tre common och en rare 6 gånger I RAD!


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Jag är 43 och har 9 legendaries. Men man behöver såklart inte hoppas på RNG för att få sin favorit, man sparar coins och köper loss den. Enkelt.

En legendary skin kostar 1000 pix, jag fick en legendary skattkista med 500 i.

Medlem

Tror blizzard vet hur riktigt värdelöst deras micro transaktion system är med sina loot boxes men folk är nog så satans beroende av unlocks att dom köper för få något bra. Riktiga speltorskar.

Medlem

Är lvl 30 och har inte fått en ända legendary.

Medlem

Jag brukar köpa endel i skins i F2P spel om jag gillar dem, men skulle aldrig köpa lootboxes i Overwatch.
Skinsen är snygga men hitills har jag bara fått "skit" i alla mina lådor(är dock bara lvl25)
En enda skin(common, färgskillnad), 2 voice, 1 emote, resten är bara sprays och profilikoner.
För att jag skulle köpa boxar för riktiga pengar skulle det krävas att de gav garanterat 1 skin. Men som belöning för att spela och gå upp i nivåer fungerar de bra.

Medlem

Är det inte bara kosmetika, som i CSG?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Jag är 43 och har 9 legendaries. Men man behöver såklart inte hoppas på RNG för att få sin favorit, man sparar coins och köper loss den. Enkelt.

En legendary skin kostar 1000 pix, jag fick en legendary skattkista med 500 i.

Precis så jag låst upp det mesta till Genji och Zarya hittills. Inte haft så tur med att låsa upp saker till just dom två så spenderar mynten man får till det. Gillar systemet!

Medlem
Skrivet av xorpen:

Jag är 43 och har 9 legendaries. Men man behöver såklart inte hoppas på RNG för att få sin favorit, man sparar coins och köper loss den. Enkelt.

En legendary skin kostar 1000 pix, jag fick en legendary skattkista med 500 i.

Svårt när man aldrig får coins, och bara 50 när man väl får coins.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det inte bara kosmetika, som i CSG?

jo det är bara kosmetika, röster, spray m.m. Inget som ger en fördelar

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tror blizzard vet hur riktigt värdelöst deras micro transaktion system är med sina loot boxes men folk är nog så satans beroende av unlocks att dom köper för få något bra. Riktiga speltorskar.

På vilket sätt är det dåligt?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Staffan:

Är lvl 30 och har inte fått en ända legendary.

Jag är lvl 42 och har fått en legendary. En av mina vänner hade lyckats få tre legendaries redan vid level 10.

Medlem

som tur är där gott om fula legendaries, mitt tips är att spara alla credits och köp när nya skins kmr då att få en duplicate får du mindre value varav köper du skins i början för coins. får du mindre value och högre odds att få duplicate.

om ni vill min/maxa i skins dvs

Medlem

3 legendaries på lv 10.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av xorpen:

Jag är 43 och har 9 legendaries. Men man behöver såklart inte hoppas på RNG för att få sin favorit, man sparar coins och köper loss den. Enkelt.

En legendary skin kostar 1000 pix, jag fick en legendary skattkista med 500 i.

Precis så jag låst upp det mesta till Genji och Zarya hittills. Inte haft så tur med att låsa upp saker till just dom två så spenderar mynten man får till det. Gillar systemet!

Zaryas skins är ju sämst! Nä då smaken är som baken, för mig blev det Pharah och Reinhardt.

Medlem

har sett att mei skins har ganska hög drop rate

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av xorpen:

Jag är 43 och har 9 legendaries. Men man behöver såklart inte hoppas på RNG för att få sin favorit, man sparar coins och köper loss den. Enkelt.

En legendary skin kostar 1000 pix, jag fick en legendary skattkista med 500 i.

Precis så jag låst upp det mesta till Genji och Zarya hittills. Inte haft så tur med att låsa upp saker till just dom två så spenderar mynten man får till det. Gillar systemet!

Zaryas skins är ju sämst! Nä då smaken är som baken, för mig blev det Pharah och Reinhardt.

Ja, det håller jag med om att Zarya kanske inte har de bästa alternativen men jag ville ha något så jag skaffade hennes 250-coin skin(Svart och gult, en kombination jag gillar). Önskar dock att hon hade lite häftigare skin, kanske något i framtiden.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

har sett att mei skins har ganska hög drop rate

Inte fått något till henne, har där emot skitmånga Torbjörn skins. Tror jag har alla billigare färgerna samt 250-coin färgerna nu...

Medlem

Hmm har nog fått 7-8 legendarys på lvl 30, ganska mycket tur måste jag säga
Dock skulle jag gärna fått mig några skins till Mei då det är henne jag helst kör...

Medlem
Skrivet av xorpen:

Jag är 43 och har 9 legendaries. Men man behöver såklart inte hoppas på RNG för att få sin favorit, man sparar coins och köper loss den. Enkelt.

En legendary skin kostar 1000 pix, jag fick en legendary skattkista med 500 i.

fick först råd med ett legendary skin på lvl 40, hade inte köpt ett dyft innan, och hade fått två legenadry skins till karaktär jag inte spelar nästan alls, fick min tredje nu kring lvl 45ish, ännu denna till en karaktär jag ogillar och i detta fall mer så en dom andra.

Men samtidigt så vad spelar det för roll, har kul ändå och man blir ju inte bättre.

Medlem

när jag kom först till runt 30 i stängda betan fick jag min första legendary skin, på open beta fick jag första på lvl 6, på release fick jag första på lvl 4, sedan dess är jag uppe i 70ish något just nu å har en hög med dom, och dom har rullat in rätt stadigt för mig, har inte sett behov att köpa några lådor bara för att få en kostym lite snabbare.. för mig folk som klagar på detta system är lite konstiga. TB har lagt upp en video om detta som jag tycker han summerar bra.

Medlem

ELLER! Så spelar man spelet för att det är ett bra spel, vilket det är (helt upp till var och en men det verkar vara en generell konsensus om att det är ett bra spel), får sin loot och pyntar sin favoritgubbe och fortsätter sedan att spela.

Vad hände med att man bara spelade för att det var kul?


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av Vannulven:

ELLER! Så spelar man spelet för att det är ett bra spel, vilket det är (helt upp till var och en men det verkar vara en generell konsensus om att det är ett bra spel), får sin loot och pyntar sin favoritgubbe och fortsätter sedan att spela.

Vad hände med att man bara spelade för att det var kul?

Kan man inte spela för att det är kul och samtidigt köpa lådor? Måste man välja?
Tvivlar nämligen på att det finns de som bara köpte spelet för att sedan lägga ännu mera pengar på lådor.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tror blizzard vet hur riktigt värdelöst deras micro transaktion system är med sina loot boxes men folk är nog så satans beroende av unlocks att dom köper för få något bra. Riktiga speltorskar.

Äh. Lägg dina kärringprinciper åt sidan och spara ihop veckopengen, så kan du testa att köpa dig ett par lådor du med. Att gnälla på vad folk väljer att slänga pengar på, på en sida om spel och diverse nörderi, är som att kasta bergskedjor i glashus.

Jag köpte ett litet paket på fem igår faktiskt. Hade turen att få två legendaries och ett par epics. Däremot kommer jag knappast att lägga några större pengar på boxes. Jag har kul nog med att spela spelet. Men ett fem-pack då och då, sure!

Medlem

Kan man sälja grejorna, som på cs go?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kan man sälja grejorna, som på cs go?

Nej.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

har sett att mei skins har ganska hög drop rate

Haha, jag är lvl 35 och har inte sett ett enda. Det bekräftar ju att det är helt random.

Medlem

Fick 2 Legendarys i betan på 3 dagar lvl 19. Har fått en legendary och är lvl 50 i retail.

Medlem
Skrivet av Vannulven:

ELLER! Så spelar man spelet för att det är ett bra spel, vilket det är (helt upp till var och en men det verkar vara en generell konsensus om att det är ett bra spel), får sin loot och pyntar sin favoritgubbe och fortsätter sedan att spela.

Vad hände med att man bara spelade för att det var kul?

Håller med, Min generation , ialla fall mina kompisar som vuxit upp med spel sedan sent 80 tal brukar faktist prata om detta ämna att folk, nuförtiden spelar fan inte folk spel för roligt längre, utan dom måste ha den där moroten framför sig annars tröttnar dom. _(

Medlem

Skiter i "Loot", spelar för att det är roligt. Får man ett nytt skin någon gång är det ju bara kul, vilket man alltid kan köpa till favoritkaraktären då och då iallafall.

12
Skriv svar