Blizzard håller sitt löfte – många fuskare bannade i Overwatch

Medlem

EA/DICE kanske kan ta efter för BF1.......

Medlem

Såg en som spelade som McCree igår som sköt igenom väggen med sin ultimate, plockade sisådär 4 pers... Alla såg replayen och folk bara ''wtf?!''. Han försvarade sig med att det var måste vara en ''bug''...Mmhmm, suuure. Jag kommer dock inte ihåg vad han hette men man kan ju hoppas han är med i den där listan

Medlem

När jag vinner så vinner jag fair and square, men om jag förlorar så måste motståndarna fuska.. Så är det ju bara.. eller?

Medlem
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av SebastianV:

Har alltid undrat varför fuskare aldrig får böter.. Var ju som idag på Battlefield 4 när det var en Aimbot inne och känslan i magen ilskan man får när det finns sådant folk som inte har ett liv borde fan få böter även i spel.

Därför att det inte är olagligt att fuska i spel.

Dock lite oklart ur juridisk synvinkel. Spelaren har licens att använda upphovsrättsligt skyddat material (spelet) men bara inom vissa givna ramar (användarvillkoren). Bryter du mot villkoren genom att använda spelet på ett annat sätt än vad du faktiskt har licens att göra begår du i teorin upphovsrättsintrång. Mig veterligen har det dock aldrig prövats i domstol (Spelutvecklarna må våga banna folk men kanske inte att ta det så långt som till domstol).

Medlem

Men hur orkar man? Ändra Mac address, id på hdd och köpa vpn samt köpa spelet flera gånger för att fuska i det? Dedication.

Medlem
Skrivet av cbfrisk:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av SebastianV:

Har alltid undrat varför fuskare aldrig får böter.. Var ju som idag på Battlefield 4 när det var en Aimbot inne och känslan i magen ilskan man får när det finns sådant folk som inte har ett liv borde fan få böter även i spel.

Därför att det inte är olagligt att fuska i spel.

Dock lite oklart ur juridisk synvinkel. Spelaren har licens att använda upphovsrättsligt skyddat material (spelet) men bara inom vissa givna ramar (användarvillkoren). Bryter du mot villkoren genom att använda spelet på ett annat sätt än vad du faktiskt har licens att göra begår du i teorin upphovsrättsintrång. Mig veterligen har det dock aldrig prövats i domstol (Spelutvecklarna må våga banna folk men kanske inte att ta det så långt som till domstol).

Även om det hade varit olagligt så hade de inte kunnat göra något åt det. Det finns helt enkelt inte resurser till det. Vad ska de göra?

Jag måste nog säga att jag är glad att det är så. Visst är fuskare dregg, men när myndigheterna inte ens har resurser att undersöka alla riktiga (ni vet vad jag menar) brott så är jag glad att de lägger ner den tiden de har på dem.

Det är illa nog att de springer efter piratkopiering och prioriterar det över exempelvis mobbing och stalking.

Medlem

Åhh har spelat mot 3 av dom som jag känner igen. :')

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Devan:

Nu vill vi veta hur många kopior de sålt av spelet!

7 MILJONER

Har du nån sås på det ?

Edit: Nwm såg det på ign nu ... Battleborn har enbart sålt 127k kopior ..
Overwatch har sålt 56x mer .. tror blizzard är nöjda

Kan förstå att battleborn inte har sålt så mycket, redan under stängd beta så var det rätt tråkigt, var bara en massa stök och förvirring i spelet.
Hört att det är likadant ännu efter släpp, overwatch kan vara lite små stök med, men det känns då mer balanserat och man hänger med bättre vad man ska göra, bara synd att man knappt kunna spela något pga flytt så blir att ta igen det efter imorgon

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av cbfrisk:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av SebastianV:

Har alltid undrat varför fuskare aldrig får böter.. Var ju som idag på Battlefield 4 när det var en Aimbot inne och känslan i magen ilskan man får när det finns sådant folk som inte har ett liv borde fan få böter även i spel.

Därför att det inte är olagligt att fuska i spel.

Dock lite oklart ur juridisk synvinkel. Spelaren har licens att använda upphovsrättsligt skyddat material (spelet) men bara inom vissa givna ramar (användarvillkoren). Bryter du mot villkoren genom att använda spelet på ett annat sätt än vad du faktiskt har licens att göra begår du i teorin upphovsrättsintrång. Mig veterligen har det dock aldrig prövats i domstol (Spelutvecklarna må våga banna folk men kanske inte att ta det så långt som till domstol).

Även om det hade varit olagligt så hade de inte kunnat göra något åt det. Det finns helt enkelt inte resurser till det. Vad ska de göra?

Jag måste nog säga att jag är glad att det är så. Visst är fuskare dregg, men när myndigheterna inte ens har resurser att undersöka alla riktiga (ni vet vad jag menar) brott så är jag glad att de lägger ner den tiden de har på dem.

Det är illa nog att de springer efter piratkopiering och prioriterar det över exempelvis mobbing och stalking.

Ja en piratkopierare får ju värre straff än en som utfört en våldtäkt.... känns jäkligt skevt

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Devan:

Nu vill vi veta hur många kopior de sålt av spelet!

7 MILJONER

Har du nån sås på det ?

Edit: Nwm såg det på ign nu ... Battleborn har enbart sålt 127k kopior ..
Overwatch har sålt 56x mer .. tror blizzard är nöjda

Kan förstå att battleborn inte har sålt så mycket, redan under stängd beta så var det rätt tråkigt, var bara en massa stök och förvirring i spelet.
Hört att det är likadant ännu efter släpp, overwatch kan vara lite små stök med, men det känns då mer balanserat och man hänger med bättre vad man ska göra, bara synd att man knappt kunna spela något pga flytt så blir att ta igen det efter imorgon

Battleborn är svårt att komma in i och det är nog där problemet ligger. Tar gott om tid innan man lär sig vad "stöket" är och hur hjältar och spelet fungerar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Devan:

Nu vill vi veta hur många kopior de sålt av spelet!

7 MILJONER

Har du nån sås på det ?

Edit: Nwm såg det på ign nu ... Battleborn har enbart sålt 127k kopior ..
Overwatch har sålt 56x mer .. tror blizzard är nöjda

Kan förstå att battleborn inte har sålt så mycket, redan under stängd beta så var det rätt tråkigt, var bara en massa stök och förvirring i spelet.
Hört att det är likadant ännu efter släpp, overwatch kan vara lite små stök med, men det känns då mer balanserat och man hänger med bättre vad man ska göra, bara synd att man knappt kunna spela något pga flytt så blir att ta igen det efter imorgon

Battleborn är svårt att komma in i och det är nog där problemet ligger. Tar gott om tid innan man lär sig vad "stöket" är och hur hjältar och spelet fungerar.

du beskrev det bättre, men var det där jag menade

Medlem

För en som inte mött en fuskare (ovetande i så fall), vad är det för typ av fusk de kör? Det enda jag tyckt var sketchy var när jag mötte en Hanzo som verkligen inte missade en pil

Medlem

Gött hoppas väst tar samma väg med "name and shame"! Gött o kunna se om man hade rätt etc mot ngn.

Medlem

att folk ens orkar fuska, det tar ju bort enda vettiga syftet med spelen, själva delen som består av skicklighet och kunnighet


signatur

//monster

12
Skriv svar